Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem

Att avsaknaden av pay to win presenteras som en feature säger allt om den här typen av moderna spel XD Grow balls, play quake!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Förnekar du att de som utkämpade första och andra världskriget i Europa i pricincip bara var vita europeiska män? Överkvoteringen av kvinnliga och ej vita europeiska karaktärer är överväldigande jämfört med vad som är historiskt riktigt.

Inte för att spela djävulens advokat. Men även den mest politiskt korrekta du måste medge att Dice har gjort en trend av detta.

Angående spelet så ser det bra ut. Jag tycker att BF1 är ganska kul också. Jag kommer överväga att spela BFV.

Faktum är att det fanns soldater från hela världen. Framförallt i den brittiska och Amerikanska armen. Tycker att det är ganska otroligt korkat att folk ska börja skrika PK så fort man ser en kvinna i ett spel. Det säger faktiskt mer om personen ifråga än om Dice.

Skrivet av Swedman18:

En concept art såg ju direkt inspirerat som battle royale med många fallskärmar

Trailern utspelade sig i med största sannolikhet i Nederländerna. Operation Marketgarden var enorm och förlitade sig nästan uteslutande på luftburna trupper som flög in för att ta brohuvuden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Gött om det kommer BR läge ala PUBG... men inte som byggare Bob Fortnite!

Permalänk
Medlem

Kan dem hålla vad som sagts ikväll så blir det självklart ett köp.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Som gammal wowspelare ser jag inga problem med en månadsavgift. Skrotar dem premiumpass får alla spelare samma content och communityt blir mer levande. Dessutom kan man välja att avbryta månadskostnaden när man vill vilket är rätt trevligt om man (när man) tröttnar efter ett par månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Knappast som stridande soldater.

Alltså det är så tråkigt att läsa sådana här kommentarer. Rent utsagt. Livechatten på Youtube var helt översållad med det. Det kanske inte fanns så många stridande kvinnliga soldater - men vad gör det???

Jag har en dotter som älskar att spela - VARFÖR skulle inte hon få kunna känna att hon är en del av spelvärlden genom att åtminstone kunna välja kvinnliga avatarer? Se att det finns kvinnor i populära actionspel?

Tur att utvecklingen ändå går framåt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Det nämndes dock aldrig specifikt att det INTE kommer att finnas med några microtransactions (eller missade jag detta?). Visst, inget Premium Pass eller paid DLC är väldigt väldigt gott men jag har en känsla av att de kommer att introducera microtransactions för skins, facepaints m.m.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Skönt att slippa premiumskiten. Man blir lite misstänksam dock. Tråkigt dock att de fortsätter med pk-grejset.

Fun fact, mörkhyade soldater deltog inte ens i Normandie som sågs i trailern... Och verkligen INTE kvinnor i Amerikansk uniform.

https://en.wikipedia.org/wiki/92nd_Infantry_Division_(United_...
https://en.wikipedia.org/wiki/93rd_Infantry_Division_(United_...

Permalänk
Medlem

Vapen och realism nörden i mig dog....
MG-42 hade just den specifika mynnings acceleratorn för att kunna fungera, inte mynningsbromsen som syntes i klippet x'(

Sedan gubben som hoppade ur huset, varför hade han en katana på ryggen? O.o

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det är ett problem att det finns kvinnliga soldater i spelet? Vi såg EN kvinna och alla blir galningar..
Sure, de var inte särskilt många men de förekom. Även svarta och afrikanska "slavar" var förekommande i WW2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det nämndes dock aldrig specifikt att det INTE kommer att finnas med några microtransactions (eller missade jag detta?). Visst, inget Premium Pass eller paid DLC är väldigt väldigt gott men jag har en känsla av att de kommer att introducera microtransactions för skins, facepaints m.m.

Det kommer nog MT i någon form.. däremot menade de att man inte kunde få "OP vapen" genom t.ex. lootlådor. MT i sig själv är inte per automatik djävulen själv. Så länge som man får saker i dem som inte gör någon skillnad i det faktiska spelet. Skins är ju en sådan sak som är helt okej i MT format.

Skrivet av Naxos:

Fun fact, mörkhyade soldater deltog inte ens i Normandie som sågs i trailern... Och verkligen INTE kvinnor i Amerikansk uniform.

https://en.wikipedia.org/wiki/92nd_Infantry_Division_(United_...
https://en.wikipedia.org/wiki/93rd_Infantry_Division_(United_...

För att vara riktigt ärlig så kändes det inte som Normandie utan som Market Garden. Bron som de anfaller liknar den vid Arnhem och denna typ av "All out" slag stod aldrig runt bron. Den ockuperades kort av fallskärmsjägare. Men samtidigt.. Det är en trailer.. som är menad att locka till sig folk. Och vad lockar folk mer än bang bang och action? Så jag har inte så många åsikter personligen om det.

Skrivet av Spretcher:

Vapen och realism nörden i mig dog....
MG-42 hade just den specifika mynnings acceleratorn för att kunna fungera, inte mynningsbromsen som syntes i klippet x'(

Sedan gubben som hoppade ur huset, varför hade han en katana på ryggen? O.o

Personlig touch antar jag. Sedan är inte trailern menad att visa realism.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Alltså det är så tråkigt att läsa sådana här kommentarer. Rent utsagt. Livechatten på Youtube var helt översållad med det. Det kanske inte fanns så många stridande kvinnliga soldater - men vad gör det???

Jag har en dotter som älskar att spela - VARFÖR skulle inte hon få kunna känna att hon är en del av spelvärlden genom att åtminstone kunna välja kvinnliga avatarer? Se att det finns kvinnor i populära actionspel?

Tur att utvecklingen ändå går framåt!

Det kanske beror på att man vill att sådana här spel ska vara någorlunda historiskt korrekta.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det nämndes dock aldrig specifikt att det INTE kommer att finnas med några microtransactions (eller missade jag detta?). Visst, inget Premium Pass eller paid DLC är väldigt väldigt gott men jag har en känsla av att de kommer att introducera microtransactions för skins, facepaints m.m.

Låt dom göra det då, bara man inte kan köpa sig fördel eller sånt som påverkar gameplay, det är huvudsaken!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att EA gärna trycker på att ha en mera jämställd representation (tänker på Star Wars Battlefront även om Star Wars-filmerna redan låg före på det planet). Särskilt om det leder till att få in fler nya spelare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Det kanske beror på att man vill att sådana här spel ska vara någorlunda historiskt korrekta.

Förstörs upplevelsen så mycket om man ser en tjej ibland har man nog annat att fundera över helt ärligt. Går nog hitta tusen andra saker som inte är historiskt korrekta hursomhelst.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Kan tänka mig att EA gärna trycker på att ha en mera jämställd representation (tänker på Star Wars Battlefront även om Star Wars-filmerna redan låg före på det planet). Särskilt om det leder till att få in fler nya spelare

Skickades från m.sweclockers.com

De har de säkert.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Faktum är att det fanns soldater från hela världen. Framförallt i den brittiska och Amerikanska armen. Tycker att det är ganska otroligt korkat att folk ska börja skrika PK så fort man ser en kvinna i ett spel. Det säger faktiskt mer om personen ifråga än om Dice.

Jag uppskattar inte ditt misstänkliggörande av min person. Mycket lågt.
Jag har uttryckt sanningen och vad du pekar på är undantag av undantag. Numerärt obetydliga. Representationen i Dice spel är inte historiskt sanningsenlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag uppskattar inte ditt misstänkliggörande av min person. Mycket lågt.
Jag har uttryckt sanningen och vad du pekar på är undantag av undantag. Numerärt obetydliga. Representationen i Dice spel är inte historiskt sanningsenlig.

Var nämnde jag dig specifikt? Jag menade alla som går i taket av att en kvinna är med i en trailer. Däremot verkar du känna dig träffad.. so if it sticks...

Skrivet av Cenorida:

Förstår inte varför det är ett problem att det finns kvinnliga soldater i spelet? Vi såg EN kvinna och alla blir galningar..
Sure, de var inte särskilt många men de förekom. Även svarta och afrikanska "slavar" var förekommande i WW2.

Minns bara debaclet när BF One kom.. eller att Finn var mörkhyad i SW: Force awakens. Folk gick för tusan bananas och hotade att bojkotta filmen och stämma Disney..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det kommer nog MT i någon form.. däremot menade de att man inte kunde få "OP vapen" genom t.ex. lootlådor. MT i sig själv är inte per automatik djävulen själv. Så länge som man får saker i dem som inte gör någon skillnad i det faktiska spelet. Skins är ju en sådan sak som är helt okej i MT format.

Skrivet av Aeqvist:

Låt dom göra det då, bara man inte kan köpa sig fördel eller sånt som påverkar gameplay, det är huvudsaken!

Nej jag har inte emot microtransactions på saker som inte påverkar gameplayen, men jag hade föredragit lite mer transparens gällande just MT efter de senaste horribla sakerna EA gjort med Battlefront II. Svårt att bli överhypad över detta spel när det finns en liten känsla av att EA på ett eller annat sätt hittat på någon djävulsk sak som till slut, vid release, visar sig vara katastrofalt dåligt för spelet. Men vi får se helt enkelt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Riktigt grym trailer, ser ut att bli ett helt otroligt bra spel!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Det kanske beror på att man vill att sådana här spel ska vara någorlunda historiskt korrekta.

Nej det vill man inte. De ska ha en historisk bakgrund som är trovärdig, men det är omöjligt att få till en historisk korrekthet utifrån de uppsatta spelregler som spelet bygger på. Att det inte skulle gå att passa in kvinnliga soldater i den lilla boxen är bara strunt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeqvist:

Förstörs upplevelsen så mycket om man ser en tjej ibland har man nog annat att fundera över helt ärligt. Går nog hitta tusen andra saker som inte är historiskt korrekta hursomhelst.

nej Micheal bay trailern förstör, det blir för mycket. explosion på explosion, inget andrum och jag är trött på unlock progression RPG element i mina FPS spel. det finns en anledning till varför CS är störst av alla FPS spel.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Personlig touch antar jag. Sedan är inte trailern menad att visa realism.

Trailern är väl menad att visa spelet?
Börjar man sända "ploj" vibbar redan där, nja.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Var nämnde jag dig specifikt? Jag menade alla som går i taket av att en kvinna är med i en trailer. Däremot verkar du känna dig träffad.. so if it sticks...

Minns bara debaclet när BF One kom.. eller att Finn var mörkhyad i SW: Force awakens. Folk gick för tusan bananas och hotade att bojkotta filmen och stämma Disney..

Alltså, du implicerade att han ju ingår i den gruppen... Det är då, om något, udda av dig att formulera det där svaret.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Skönt att slippa premiumskiten. Man blir lite misstänksam dock. Tråkigt dock att de fortsätter med pk-grejset.

Kommer säkert att leva superlänge med de 8-9 kartor som det lär komma med, istället för de 30 man brukar få med premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spretcher:

Trailern är väl menad att visa spelet?
Börjar man sända "ploj" vibbar redan där, nja.

Inte alls. Det är den första trailern. Idag är det snarare praxis att visa cinematiska och scriptade videosnuttar och göra en reveal av gameplay vid sidan av. De var dessutom klara med att 6:e juni är det som gäller om man vill se (och spela) gameplay.

Skrivet av CarlosBananos:

Alltså, du implicerade att han ju ingår i den gruppen... Det är då, om något, udda av dig att formulera det där svaret.

Och var gör jag exakt det? Jag svarade på hans kommentar. Det enda jag som pekade på att jag menade någon alls var frasen "Alla som..".

Skrivet av Semjonov:

Kommer säkert att leva superlänge med de 8-9 kartor som det lär komma med, istället för de 30 man brukar få med premium.

Bästa sättet vore att släppa lös modcommunityn. Då lever spelet mer eller mindre på sin communitys egna fantasi ett bra tag. 1942 levde så pass länge just pga. detta t.ex.

Dessutom vad spelar antalet maps för roll om typ fem personer per server har DLCt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Nej det ska de inte vara. De ska ha en historisk bakgrund som är trovärdig, men det är omöjligt att få till en historisk korrekthet utifrån de uppsatta spelregler som spelet bygger på. Att det inte skulle gå att passa in kvinnliga soldater i den lilla boxen är bara strunt.

Varför innehöll inte Battlefield 1942, Battlefield 1943, Medal of Honor, Medal of Honor: Underground, Medal of Honor: Allied Assault, Medal of Honor: Frontline, Medal of Honor: Rising Sun, Brothers in Arms: Road to Hill 30 eller Brothers in Arms: Earned in Blood bara för att nämna några WW2 spel inga kvinnor?

Kan det ha och göra med det nuvarande politiska klimatatet? Nej, så klart inte. Kanske gick det inte modellera kvinnliga soldater för 15 år sedan... Ja vi säger så.

Permalänk
Medlem

Skrämmande värld som trakasserar kvinnor för att dom är en del av detta spel, skärpning!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ingen ankhud av första trailern, kanske blir någon mer episk trailer framöver!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Hoppade över BF1 helt o hållet, har hållt mig till BF4 i några år nu men nu blir BF5 helt klart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350