Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem

Det ska bli jävligt skönt att slippa behemoths i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Det ser intressant ut. Man kan ha en egen samling av karaktärer man utformar som man själv önskar.
Detta gäller även fordon. Just den här biten låter sjukt rolig. Man kan alltså skapa sin egen lite armé av karaktärer som man spelar med i olika lägen. Haha snacka om att saker har gått framåt sen när man var liten och lekte med mini plastkrigare.

Permalänk

Vad är det största irritationsmomentet i ett spel när man väl spelar det?
Är det hur verkligheten återspeglas i spelet när det är bevisat sedan tidigare versioner att verkligheten inte alls finns med i BF serien när det gäller vissa aspekter eller hur balansen mellan olika spelkaraktärer, vapen, kartuppbyggnad och så vidare är och kan förstöra ens motivation att spela spelet.
Detta fick mig att sluta spela BF4 även om det kanske är möjligt att döda en person en gång så är ju detta hur löjligt som helst och skulle aldrig lämnat ritbordet och då välkomnar jag kvinnor alla dagar i veckan, om balansen är helt okej.

Det jag tänkte på när jag såg trailern första gången var: Vad hände med Braveheart tjejen 0:25 när hon flög in i dörrkarmen(eller varje gång faktiskt)? Eller varför är de målade som Hellblade Senua's Sacrifice i ett WWII spel? Är det här Indiana Jones fast med en tjej och i BF? När de hoppar ut genom fönstret "Hello Alfred" "Your Fuck" hörde jag men de kanske säger "Hello old friend" "Your fuck" så vad är deras historia och hur långt in i spelet är detta? Den där protesarmen kommer aldrig fumla i spelet så därav kommer den funktionsvarierade personen som har protes att vara op, se snygg ut och alltid fungera Hade de sagt lite mer än ingenting i BFV live reveal'en om detta så tror jag att det hade blivit lite mindre hysteri på internet, utan kvinnorna så hade förmodligen alla krig gått åt h-vete i verkligheten så de har alltid haft en betydande roll på något sätt.

Frågan sen om det är en fördel att ha en unik karaktär i BF, jag gillar iden där det säkert finns pengar att hämta på just visuell variation. Tänk om BFV tar plats här 2018, själv väljer jag en kvinnlig dvärg om det går för då får man säkert mindre hitbox
The MMORPGs With The Best Character Creators You Should Try In 2017

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Less is more.

Trailern var i min mening en smärre katastrof. Anti-sälj deluxe, och nu blir det snarare till att övertyga mig att köpa spelet. Det känns makalöst då jag längtat och suktat något otroligt efter ett nytt Battlefield med WW2-tema sedan BF1942.

Den här omklippningen gör åttor runt originalet, även om jag tycker det fortfarande är rörigt:

https://www.youtube.com/watch?v=gYMKZJZTdLQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Less is more.

Trailern var i min mening en smärre katastrof. Anti-sälj deluxe, och nu blir det snarare till att övertyga mig att köpa spelet. Det känns makalöst då jag längtat och suktat något otroligt efter ett nytt Battlefield med WW2-tema sedan BF1942.

Den här omklippningen gör åttor runt originalet, även om jag tycker det fortfarande är rörigt:

https://www.youtube.com/watch?v=gYMKZJZTdLQ

Håller med om att den var bra mycket bättre

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Du glömmer/bortser ifrån att bilden redan är förvrängd, historieskrivningen har tidigare nästan helt ignorerat kvinnor.

Har de ju inte.

Spelet däremot och dagens vänster försöker snarare vinkla så att kvinnorna framstår som någon sorts supermakt som hade en massiv roll i krigets frontlinjer.

Konstigt att de inte involverar Sikhs, Muslimer, Afrikaner och dylikt i Europa kriget också med tanke på att de hade en väldigt stor roll inom Wehrmacht runtom i världen.

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Har de ju inte.

Spelet däremot och dagens vänster försöker snarare vinkla så att kvinnorna framstår som någon sorts supermakt som hade en massiv roll i krigets frontlinjer.

Konstigt att de inte involverar Sikhs, Muslimer, Afrikaner och dylikt i Europa kriget också med tanke på att de hade en väldigt stor roll inom Wehrmacht runtom i världen.

Men hallå, du förstår väl att man inte kan utmåla kvinnor, afrikaner och muslimer som onda?! Väntar på dagen vi får se proteskvinnan med en swastika på armen, först då lever Dice upp till snacket.

Av trailern att dömma så bmir det ännu ett BF som går ruskeligt fort. Turligt nog så var det alpha-servrarna uppe för Post Scriptum i helgen och när buggar blir färre så är det ett givet köp. Ett WW2 spel med riktig WW2 känsla.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag tycker om unika karaktär och vapen. Levla karaktär för nya egenskaper, samma med vapen. Låsa upp allt möjligt. Battlefield RPG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Har de ju inte.

Spelet däremot och dagens vänster försöker snarare vinkla så att kvinnorna framstår som någon sorts supermakt som hade en massiv roll i krigets frontlinjer.

Konstigt att de inte involverar Sikhs, Muslimer, Afrikaner och dylikt i Europa kriget också med tanke på att de hade en väldigt stor roll inom Wehrmacht runtom i världen.

På tal om halmgubbar...

Skrivet av tBiorrith:

Vet inte vad jag tycker om unika karaktär och vapen. Levla karaktär för nya egenskaper, samma med vapen. Låsa upp allt möjligt. Battlefield RPG?

På vilket sätt skiljer det sig från t.ex. BF2?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Vet inte vad jag tycker om unika karaktär och vapen. Levla karaktär för nya egenskaper, samma med vapen. Låsa upp allt möjligt. Battlefield RPG?

Det är ju bara positivt med en återgång till vapensystemet som det var i BF 3 tex, då man kunde välja vilka attribut på bössan man ville ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Det är ju bara positivt med en återgång till vapensystemet som det var i BF 3 tex, då man kunde välja vilka attribut på bössan man ville ha.

Japp, det var riktigt roligt. Jag hade extremt roligt med Battlefield 3. Vi startade upp en klan från Flashback och spelade intensivt. Skulle det efterlikna spelglädjen från BF3, kommer jag direkt att köpa spelet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Det är ju bara positivt med en återgång till vapensystemet som det var i BF 3 tex, då man kunde välja vilka attribut på bössan man ville ha.

Jag tycker om det som det är i BF1 faktiskt. Välj klass. Välj vapen. Lika för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Det är ju bara positivt med en återgång till vapensystemet som det var i BF 3 tex, då man kunde välja vilka attribut på bössan man ville ha.

Inte bara positivt. Det är ju lite negativt att en motståndare till dig kan ha bättre attribut bara för att han spelar fler timmar, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Inte bara positivt. Det är ju lite negativt att en motståndare till dig kan ha bättre attribut bara för att han spelar fler timmar, eller hur?

Håller helt med. Längtar tillbaka till BF1942 och BF2 på den punkten. Lika förutsättningar, och ingen billig upplåsningsjakt för att ge människor en liten belöningskick. Hävdar bestämt att bra spel inte behöver unlocks. Enformiga och ytliga spel behöver det däremot.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Ok, ca 34% procent av amerikanska PC-spelare inom genrerna MMO och FPS är kvinnor. Det måste väl därmed ändå anses vara en ganska stor andel.
https://www.pcgamer.com/researchers-find-that-female-pc-gamer...

Vidare så kan jag verkligen ifrågasätta vad du baserar det det på då du anser att man "försökt hålla sig till någon form av historisk korrekthet". Om vi tar Battlefield 2-4 som du använda som exempel: Uniformerna är förvisso hyffsade. Men resten?
Soldater i amerikanska marinkåren som springer runt med svenska, ryska, israeliska m.fl. vapen?
Reguljära skyttesoldater i amerikanska styrkor som samtliga utrustas med sidovapen?
En vild blandning av sikten och andra diverse tillbehör - helt unikt för varje enskild soldat?
Kulspruteskyttar som även agerar fältsjukvårdare?
En "fullutrustad soldat" går ut i strid med 3-4 magasin ammunition?
Prickskyttegevär som har maximal räckvidd på max 500 meter, automatkarbiner som tappar all träffsäkerhet redan efter 90-100?

Minns även att jag reagerade på att all stridsteknik som avbildas i kampanjen i trean är baserat på doktrin från sent 80- tidigt 90-tal trotts att den ska utspelas på 2000-talet. Exempelvis framrycker förband tätt intill väggarna längs gatorna. Något amerikaner lärde sig under strider i Mogadishu var en synnerligen dålig idé efter som manskap ofta sårades trotts att projektilerna missade dem, då dessa orsakade stora mängder sekundärsplitter från väggarna.

Som före detta anställd i den gröna firman lägger man märke till detta - men kan ha jävligt kul ändå.

Spelen har baserats (löst) på en viss tidsålder gällande visuell tematik - men det är typ allt. Resten är rent action-pang-som-satan-röj. Och allt detta har folk svalt med hull och hår, men så tar man och slänger in några brudar också - då ska spelen helt plötsligt bedömas enligt samma riktlinjer som vetenskapliga avhandlingar i historia? … ja bortsett från allt ovan då, eftersom det tydligen passerade som "historiskt korrekt" Give me a break.

Allt det där är gameplayfrågor - vilket jag tyckte jag gjorde tydligt. BF2-4 var dessutom exempel på spel som EJ är tagna ur historia. I ett krig där 20-25 miljoner män dog (varav ~1 miljon amerikanska män och 16 (!!!) amerikanska kvinnor) är det tämligen uppenbart att det är enbart för att appellera politiskt. Och det är den visuella tematiken som gör mig besviken - om de hade gått mindre over-the-top hade jag inte brytt mig.

Skrivet av Mithras:

Nu talade jag om denna tråd och allmänt de inlägg som skrivs - inte om just dig och din person. Jag har ingen aning om varför just Du inte gillar kvinnan i trailern, och visst kan det mycket väl vara så att just DU vill ha historisk korrekthet och inte klarar av att spela ett spel utan det. Nu har jag dock hela tiden talat om denna tråd och generellt hur inläggen ser ut, och där är det definitivt inte många som delar din historiska korrekthets-krav. Det hade varit ganska tydligt, då det finns värre saker i BF1-serien och i denna trailer för övrigt än en kvinna som gör att den blir helt inkorrekt och orealistisk.

Sedan håller jag inte alls med om att man är obligerad att upprätthålla rätt historisk bild av en händelse bara för att man väljer det som scenario, som spelskapare är du 100% fri att göra vadfan du vill av det scenariot du valt. DICE kunde lika gärna valt att låta spelaren springa omkring på dinosaurier och skjuta laser, a lá Kung Fury. Spelföretag ska skapa spel, och som kreatör får du skapa vadfan du vill.

Jag tyckte jag var tydlig, men jag kan förstå att det kanske inte framgick. Det är såklart att de får göra vad de vill med spelet, men jag kan förundras över att man injicerar det med så pass mycket politik som man gör.

Skrivet av https://archive.fo/1I9nN:

I have a daughter, and I don’t want to ever have to answer her question of 'why can’t I make a character that looks like me?' with 'because you’re a girl'.
"I fundamentally feel to my core this is the right way, and I will find myself on the right side of history."
Kertz said that making the game was a "balancing act" between authenticity and creating a shooter that is "engaging in the long-term".

Jag har väldigt svårt att se hur kvinnliga spelmodeller är mer engagerande än manliga, men jag är medveten om att mina åsikter är problematiska och jag hör hemma i Gulagen.

Skrivet av Nord93:

Battlefield Heroes?
https://www.youtube.com/watch?v=M9U1lWS42SM
Bara för att majoriteten av battlefield spelen är någorlunda mer överens med hur det ser ut i verkligheten betyder det inte att alla battlefield spel måste vara det. Sen är det de visade i trailern hur multiplayer kommer se ut, inte nödvändigtvist hur singleplayer ser ut.

Kände inte till det spelet - men det ser hemskt ut
Har aldrig spelat SP i BF dock, gillar inte SP i FPS i allmänhet.

Efter att ha läst lite mer om vad de vill uppnå med spelet så kan jag väl hålla med dom om att det blir andra världskriget som ingen har sett det förut. Inkluderat de som faktiskt stred i andra världskriget. Och det är väl här skillnaden uppstår emellan oss, jag förväntade mig mer historiskt spel än vad de visat hittills - det gjorde inte ni.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Inaktiv

@Höstregn: Problemet i sig är väl att du skriver saker såsom, "Jag har väldigt svårt att se hur kvinnliga spelmodeller är mer engagerande än manliga". Du visar ju då direkt på att det inte är ett problem med spelet, utan ett problem på ditt hjärnkontor.

Jag kan absolut förstå hur kvinnliga spelmodeller kan vara mer engagerande än manliga och tycker det är roligt och bra att de får mer plats i spel likt detta. Kan du på allvar inte tänka dig att det kan vara så, det borde inte vara svårt att kunna tänka sig en enda anledning? Eller trollar du bara?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Höstregn:

Allt det där är gameplayfrågor - vilket jag tyckte jag gjorde tydligt. BF2-4 var dessutom exempel på spel som EJ är tagna ur historia.

Fast... Ur min synvinkel är dessa frågor av samma karaktär.
Skyttesoldater i amerikanska marinkåren tilldelas inte sidovapen alls, de får inte välja vapen ur en stor arsenal från hela världen och de får inte välja vilka riktmedel de vill fästa på vapnet. - de blir bara tilldelade en pang-påk(en M16 eller en M4) med tillhörande ACOG sikte.

Men vissa vill kunna spela som en amerikansk skyttesoldat utrustad med en israelisk automatkarbin, med ryska sikten och valfri pistol. Trotts att det inte finns/har funnits. För att de tycker det blir roligare då.

Det fanns inte några stridande kvinnor i reguljära brittiska/amerikanska förband. Men vissa (troligtvis kvinnor?) vill kunna spela som det... för de tycker det blir roligare då. Vad är problemet?

Antingen så lär man köra på ett historiskt korrekt spel hela vägen - då går båda ovan bort. Eller så gör man som DICE gör nu och försöker bygga ett pangpang lir med WWII tematik och då går det bra med båda ovan.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Du glömmer/bortser ifrån att bilden redan är förvrängd, historieskrivningen har tidigare nästan helt ignorerat kvinnor. Historieskrivning (som mycket annat) reflekterar ju alltid tidens normer. Att se och erkänna kvinnor i historien är inte propaganda eller en dold agenda. Att sätta kvinnor i fokus, som t.ex. med nyare Star Wars-filmer, är provocerande för många, trots att tidiga Star Wars-filmer nästan är helt mansdominerande. Finns många exempel, t.ex. Ghostbusters som fick möta precis samma känslostorm från arga män.

Tillverkar man datorspel idag 2018 är inkluderande viktigt - på samma sätt som vi jobbar med inkludering i hela samhället. Det finns dock populistiska strömningar som på olika sätt vänder sig emot det - särskilt mot inkludering av kvinnor. Att kvinnor inte är en del av historien och att det är fel med kvinnlig inkludering är ett vanligt budskap i populistisk propaganda.

Edit: äsch

Japp de 16 kvinnor som dog i USAs väpnade styrkor under andra världskriget ignorerades i historien för att de var kvinnor och inte för att en miljon män ur samma kår dog. De 1484 kvinnliga skarpskyttarna i Sovjet har inte fått oproportionerligt stor uppmärksamhet jämfört med de ~10 miljonerna manliga ryska soldaterna
"Inkludering" är en scam av kulturmarxister som enbart tror på maktspel och som tror att rasism och sexism försvinner om man enbart fokuserar på ras och kön.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Japp de 16 kvinnor som dog i USAs väpnade styrkor under andra världskriget ignorerades i historien för att de var kvinnor och inte för att en miljon män ur samma kår dog. De 1484 kvinnliga skarpskyttarna i Sovjet har inte fått oproportionerligt stor uppmärksamhet jämfört med de ~10 miljonerna manliga ryska soldaterna
"Inkludering" är en scam av kulturmarxister som enbart tror på maktspel och som tror att rasism och sexism försvinner om man enbart fokuserar på ras och kön.

Du vet väl att ordet kulturmarxist har en antisemitisk bakgrund?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism

Dessutom även om det bara var en kvinna så ger det fortfarande grund att skapa en fiktiv historia som utspelar sig under en verklig konflikt. Det är ganska ironiskt att det de som kräver ett rent historiskt perspektiv på hela debaclet är de som dels. sprider konspirationsteorier runt sig men framförallt.. bedriver en icke konsekvent syn på hela spelet.

Formeln är enkel... Det är ett spel. Dice har ett tolkningsföreträde och om en kvinnlig modell i spelet får dig att gå i taket.. så visst... köp inte spelet men det säger faktiskt en hel del om din inställning framförallt när du verkar ignorera andra icke historiska perspektiv. Så som stridsvagnar som lagas på några sekunder efter att ha kört över en mina, människor som blir hela efter en morfinspruta.. ammolådor som innehåller ammo för ett helt kompani etc. etc. etc.

Erkänn bara att det inte är realism du är ute efter utan du vill bara att kvinnor inte ska vara en del av spelet..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Fast... Ur min synvinkel är dessa frågor av samma karaktär.
Skyttesoldater i amerikanska marinkåren tilldelas inte sidovapen alls, de får inte välja vapen ur en stor arsenal från hela världen och de får inte välja vilka riktmedel de vill fästa på vapnet. - de blir bara tilldelade en pang-påk(en M16 eller en M4) med tillhörande ACOG sikte.

Men vissa vill kunna spela som en amerikansk skyttesoldat utrustad med en israelisk automatkarbin, med ryska sikten och valfri pistol. Trotts att det inte finns/har funnits. För att de tycker det blir roligare då.

Det fanns inte några stridande kvinnor i reguljära brittiska/amerikanska förband. Men vissa (troligtvis kvinnor?) vill kunna spela som det... för de tycker det blir roligare då. Vad är problemet?

Antingen så lär man köra på ett historiskt korrekt spel hela vägen - då går båda ovan bort. Eller så gör man som DICE gör nu och försöker bygga ett pangpang lir med WWII tematik och då går det bra med båda ovan.

Jag är medveten om det, jag har gjort gröntjänst och är fortfarande aktiv inom kåren. Jag menar att det finns en skillnad i att tilldela trupp olika vapenplatformar och sikten i ett påhittat scenario jämfört med att lägga fokus på obskyra saker inom ett historiskt kontext, och dessutom få de att framstå som enormt större än vad de är. Det finns också balansfrågor i.o.m. att siktbilden på olika sikten skiljer sig och vapenplattformarna ej är identiska

Såklart dice får göra vad de vill - men jag tycker att det är respektlöst mot de som dog och jag gillar inte deras politiska mål. Du får såklart njuta av spelet hur mycket eller lite du vill. Det är som tur fortfarande ett relativt fritt land och vi får ha vissa personliga åsikter. Jag menar inte att jag nödvändigtvis har rätt, men det är min åsikt.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Jag är medveten om det, jag har gjort gröntjänst och är fortfarande aktiv inom kåren. Jag menar att det finns en skillnad i att tilldela trupp olika vapenplatformar och sikten i ett påhittat scenario jämfört med att lägga fokus på obskyra saker inom ett historiskt kontext, och dessutom få de att framstå som enormt större än vad de är. Det finns också balansfrågor i.o.m. att siktbilden på olika sikten skiljer sig och vapenplattformarna ej är identiska

Såklart dice får göra vad de vill - men jag tycker att det är respektlöst mot de som dog och jag gillar inte deras politiska mål. Du får såklart njuta av spelet hur mycket eller lite du vill. Det är som tur fortfarande ett relativt fritt land och vi får ha vissa personliga åsikter. Jag menar inte att jag nödvändigtvis har rätt, men det är min åsikt.

För att vara en åsikt så för du fram det väldigt mycket som påståendet. På vilket sätt är det respektlöst att inkludera en kvinna i det hela? Det är fortfarande 60-100 män per kvinna i trailern. Och hur är det konsekvent att bara mena att det är respektlöst mot männen som dog men inte respektlöst mot kvinnor som dog i kriget genom att marginalisera deras uppoffringar? Varför är det okej att vara respektlös mot kvinnor men inte mot män?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Jag är sen till festen, men här är mina tankar kring BF V...

Jag är HELT ok med kvinnor i multiplayer. Samuraj svärd också även om det är lite "cringe"... Till och med rullstolar är OK om det får folk att känna sig inkluderade. Multiplayerdelen har i BF alltid släppt lite på realismen för att göra det roligt. Började redan med "Secret Weapons of WWII"... och personligen skiter jag fullständigt i vad jag mejar ned med min STG44... MEN...

"War-storries" däremot... Ser jag EN ENDA kvinnlig allierad (Ryssar, partisaner och frihetskämpar kan få viss dispens) eller tysk soldat på frontlinjen så kommer jag inte röra detta spelet. Historisk revision är inte OK ens i underhållning om det inte klart framgår att detta är ALTERNATIV historia.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Du vet väl att ordet kulturmarxist har en antisemitisk bakgrund?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism

Dessutom även om det bara var en kvinna så ger det fortfarande grund att skapa en fiktiv historia som utspelar sig under en verklig konflikt. Det är ganska ironiskt att det de som kräver ett rent historiskt perspektiv på hela debaclet är de som dels. sprider konspirationsteorier runt sig men framförallt.. bedriver en icke konsekvent syn på hela spelet.

Formeln är enkel... Det är ett spel. Dice har ett tolkningsföreträde och om en kvinnlig modell i spelet får dig att gå i taket.. så visst... köp inte spelet men det säger faktiskt en hel del om din inställning framförallt när du verkar ignorera andra icke historiska perspektiv. Så som stridsvagnar som lagas på några sekunder efter att ha kört över en mina, människor som blir hela efter en morfinspruta.. ammolådor som innehåller ammo för ett helt kompani etc. etc. etc.

Erkänn bara att det inte är realism du är ute efter utan du vill bara att kvinnor inte ska vara en del av spelet..

Du vet att den termen inte var det fram tills 2015? https://archive.is/OYFM6 Du får gärna visa mig vad som är antisemitiskt i artikeln som plockades bort också.
https://www.reddit.com/r/WikiInAction/comments/2qrof3/after_o...
Du vet att termen används av kulturmarxister för att beskriva sig själva?
Richard R. Weiner's bok "Cultural Marxism and Political Sociology" från 1981 behandlar Frankfurtskolans utveckling
"Cultural Marxism" av Frederic Miller & Agnes F. Vandome

Citat:

The phrase refers to any critique of culture that has been informed by Marxist thought. Although scholars around the globe have employed various types of Marxist critique to analyze cultural artifacts, the two most influential have been the Institute for Social Research at the University of Frankfurt am Main in Germany (the Frankfurt School) and the Centre for Contemporary Cultural Studies in Birmingham, UK.

Notera att alla akadamiska namn är kommunister/marxister.

Jag har redan skrivit min åsikt angående kvinnor tidigare - men en kort sammanfattning är att Dice inte gör någon en tjänst av att hitta på skit istället för "representera" de kvinnor som faktiskt stred i kriget, som t.ex. skarpskyttar, partisaner, tankförare och flygare.

Skrivet av Xinpei:

För att vara en åsikt så för du fram det väldigt mycket som påståendet. På vilket sätt är det respektlöst att inkludera en kvinna i det hela? Det är fortfarande 60-100 män per kvinna i trailern. Och hur är det konsekvent att bara mena att det är respektlöst mot männen som dog men inte respektlöst mot kvinnor som dog i kriget genom att marginalisera deras uppoffringar? Varför är det okej att vara respektlös mot kvinnor men inte mot män?

menar, tycker, anser är rätt tydliga indikatorer på att jag pratar om mina åsikter. Det är såklart jag formulerar mina åsikter som påståenden, eller föredrar du om jag formulerar mina åsikter som frågor?
Nu har jag inga exakta siffror på exakt hur många kvinnor som stred för Britterna, men jänkarna hade 16 kvinnliga förluster på ~1miljon man i förluster. Så ~1.6 kvinnor per 100.000 man.

Att "marginalisera" en grupp som inte fanns på slagfältet kan jag erkänna att jag inte har jätteproblem med. Men det är såklart att om sjukvårdare i bakre läge ska representeras så ska det finnas kvinnor.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Du vet att den termen inte var det fram tills 2015? https://archive.is/OYFM6 Du får gärna visa mig vad som är antisemitiskt i artikeln som plockades bort också.
https://www.reddit.com/r/WikiInAction/comments/2qrof3/after_o...
Du vet att termen används av kulturmarxister för att beskriva sig själva?
Richard R. Weiner's bok "Cultural Marxism and Political Sociology" från 1981 behandlar Frankfurtskolans utveckling
"Cultural Marxism" av Frederic Miller & Agnes F. Vandome
Notera att alla akadamiska namn är kommunister/marxister.

Jag har redan skrivit min åsikt angående kvinnor tidigare - men en kort sammanfattning är att Dice inte gör någon en tjänst av att hitta på skit istället för "representera" de kvinnor som faktiskt stred i kriget, som t.ex. skarpskyttar, partisaner, tankförare och flygare.

menar, tycker, anser är rätt tydliga indikatorer på att jag pratar om mina åsikter. Det är såklart jag formulerar mina åsikter som påståenden, eller föredrar du om jag formulerar mina åsikter som frågor?
Nu har jag inga exakta siffror på exakt hur många kvinnor som stred för Britterna, men jänkarna hade 16 kvinnliga förluster på ~1miljon man i förluster. Så ~1.6 kvinnor per 100.000 man.

Att "marginalisera" en grupp som inte fanns på slagfältet kan jag erkänna att jag inte har jätteproblem med. Men det är såklart att om sjukvårdare i bakre läge ska representeras så ska det finnas kvinnor.

Den termen var det bokstavligen från dagen den myntades. Försök inte hörde du. Det var ett begrepp för att angripa judar i den sk. Frankfurtskolan. Den myntades av nazistiska sympatisörer. https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jan/19/cultura...

Skrivet av Höstregn:

Du vet att den termen inte var det fram tills 2015? https://archive.is/OYFM6 Du får gärna visa mig vad som är antisemitiskt i artikeln som plockades bort också.
https://www.reddit.com/r/WikiInAction/comments/2qrof3/after_o...
Du vet att termen används av kulturmarxister för att beskriva sig själva?
Richard R. Weiner's bok "Cultural Marxism and Political Sociology" från 1981 behandlar Frankfurtskolans utveckling
"Cultural Marxism" av Frederic Miller & Agnes F. Vandome
Notera att alla akadamiska namn är kommunister/marxister.

Jag har redan skrivit min åsikt angående kvinnor tidigare - men en kort sammanfattning är att Dice inte gör någon en tjänst av att hitta på skit istället för "representera" de kvinnor som faktiskt stred i kriget, som t.ex. skarpskyttar, partisaner, tankförare och flygare.

menar, tycker, anser är rätt tydliga indikatorer på att jag pratar om mina åsikter. Det är såklart jag formulerar mina åsikter som påståenden, eller föredrar du om jag formulerar mina åsikter som frågor?
Nu har jag inga exakta siffror på exakt hur många kvinnor som stred för Britterna, men jänkarna hade 16 kvinnliga förluster på ~1miljon man i förluster. Så ~1.6 kvinnor per 100.000 man.

Att "marginalisera" en grupp som inte fanns på slagfältet kan jag erkänna att jag inte har jätteproblem med. Men det är såklart att om sjukvårdare i bakre läge ska representeras så ska det finnas kvinnor.

Tror nog de flesta människor inte har så kasst självförtroende att de tycker att man marginaliseras för att man har med en kvinna i ett spel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Den termen var det bokstavligen från dagen den myntades. Försök inte hörde du. Det var ett begrepp för att angripa judar i den sk. Frankfurtskolan. Den myntades av nazistiska sympatisörer. https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jan/19/cultura...

Tror nog de flesta människor inte har så kasst självförtroende att de tycker att man marginaliseras för att man har med en kvinna i ett spel.

Trent Schroyer myntade uttrycket i sin bok The Critique of Domination: The Origins and Development of Critical Theory . Han kritiserade sina marxistvänner för att inte vara marxistiska nog.
Att Frankfurtskolan var främst judisk och flydde till USA är inte en hemlighet - men efter det spårar artikeln ut.
Kulturmarxism och postmodernism har en direkt kausal länk till den moderna extremhögern samt extremvänstern. Ett fullständigt fokus på kön och ras för att försöka bli av med rasism och sexism. Jag kan rekommendera Jordan B Peterson som förklarar termerna och tillvägagångssättet mycket bättre än jag.
Kan vi båda hålla med om att termen används inom den akademiska världen åtminstonde?

Jag vet inte om du aktivt försöker missförstå mig eller om du desperat vill sitta kvar på din höga häst - men jag sa aldrig att jag kände mig marginaliserad. Jag sa att jag inte hade ett problem med att marginalisera något som inte existerade - det vill säga kvinnor i skottlinjen hos jänkarna. Det finns kvinnor som slogs i kriget, och fokus på dem hade varit bättre i min mening.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Trent Schroyer myntade uttrycket i sin bok The Critique of Domination: The Origins and Development of Critical Theory . Han kritiserade sina marxistvänner för att inte vara marxistiska nog.
Att Frankfurtskolan var främst judisk och flydde till USA är inte en hemlighet - men efter det spårar artikeln ut.
Kulturmarxism och postmodernism har en direkt kausal länk till den moderna extremhögern samt extremvänstern. Ett fullständigt fokus på kön och ras för att försöka bli av med rasism och sexism. Jag kan rekommendera Jordan B Peterson som förklarar termerna och tillvägagångssättet mycket bättre än jag.
Kan vi båda hålla med om att termen används inom den akademiska världen åtminstonde?

Jag vet inte om du aktivt försöker missförstå mig eller om du desperat vill sitta kvar på din höga häst - men jag sa aldrig att jag kände mig marginaliserad. Jag sa att jag inte hade ett problem med att marginalisera något som inte existerade - det vill säga kvinnor i skottlinjen hos jänkarna. Det finns kvinnor som slogs i kriget, och fokus på dem hade varit bättre i min mening.

Men du påstod att man marginaliserar män som dött.. vilket är ett ganska idiotiskt argument. Man förnekar inte att dessa dog eller att män dog generellt utan det är en kvinna på ett fiktivt slagfält som vi inte ens vet storyn kring.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Men du påstod att man marginaliserar män som dött.. vilket är ett ganska idiotiskt argument. Man förnekar inte att dessa dog eller att män dog generellt utan det är en kvinna på ett fiktivt slagfält som vi inte ens vet storyn kring.

Jag kommer ihåg att jag sa att jag tyckte det var respektlöst - och det står jag fast vid. Det vi vet är dock att det rör sig om den tyska offensiven vid Escaut 21 maj 1940. Vi vet en del om det slaget med, bland annat att 31a infanteridivisionen ledde anfallet från Tyska sidan. Dessa soldater slogs senare i Arméegrupp Mitte mot Sovjet. Britterna hade åtminstonde 4de infanteridivisionen där.
Det är precis detta som gör att jag tycker det är respektlöst att framställa riktiga slag där riktiga människor dog med en jävla massa påhitt. Det är därför jag anser att det finns ett visst ansvar från Dice att hålla sig till verkligheten när det rör sig om en historisk händelse. Antingen det eller gå mer over-the-top som Wolfenstein m.fl. så att det framgår att man inte gör anspel på någon historisk korrekthet öht.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Jag kommer ihåg att jag sa att jag tyckte det var respektlöst - och det står jag fast vid. Det vi vet är dock att det rör sig om den tyska offensiven vid Escaut 21 maj 1940. Vi vet en del om det slaget med, bland annat att 31a infanteridivisionen ledde anfallet från Tyska sidan. Dessa soldater slogs senare i Arméegrupp Mitte mot Sovjet. Britterna hade åtminstonde 4de infanteridivisionen där.
Det är precis detta som gör att jag tycker det är respektlöst att framställa riktiga slag där riktiga människor dog med en jävla massa påhitt. Det är därför jag anser att det finns ett visst ansvar från Dice att hålla sig till verkligheten när det rör sig om en historisk händelse. Antingen det eller gå mer over-the-top som Wolfenstein m.fl. så att det framgår att man inte gör anspel på någon historisk korrekthet öht.

"Med en massa jävla påhitt". Det är här folk har problem att hålla sig konsekventa. Det är för tusan ett spel. Ni blir kränkta på andras vägnar för småsaker. Köp inte spelet om du inte gillar det men kom inte och påstå att det beror på att det är "respektlöst". För det är det inte. Dice har inga som helst krav på sig att hålla sig 100% historiskt korrekt. Detta är något folk inte verkar förstå. Dice ska förmedla en intressant historia... de är inte historiker.. de behöver inte vara 100% korrekt.

Du verkar ju inte ens kunna definiera varför de skulle marginaliseras.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Har släppts en ca 100-150 spel baserat kring ww2 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_War_II_video_game...), så känns rätt löjligt att vissa kallar ett spels tolkning av epoken som "respektlös" numera. Sedan har väl DICE aldrig sagt att de siktat på att vara 100% historiskt korrekta i spelet, utan att det är deras tolkning. Därmed hamnar deras spel per automatik under kategorin "fiktion".

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk

Historiekunskapen är lika illa däran som källgranskningen

Skrivet av Red Beaver:

Jag gissar att steampunk stilen bara blir i singelplayern. Som ändå bara är en bonus eftersom det är ett mp spel.

De satt ju i livesändningen och bekräftade att man kunde använda "proteskvinnans" skin i MP.