Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Internet ligger nere och upptäcker nu att min leverantör bara har kundtjänst till klockan 17.

Är SÅ glad att jag byter över till Bahnhof nu i månadsskiftet, det är nästan fascinerande att en internetleverantör bara har kundtjänst till 17.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Jahopp, kontoret ska flytta till annan ort i annat land så troligen vid årsskiftet kommer man bli uppsagd pga arbetsbrist. Intressant med tanke på att vi har hur mycket som helst att göra på kontoret och hade nog behövt 3-4 resurser till egentligen.
Nåja, har väl redan gått i tankarna om att byta jobb så nu kanske man får tummen ur.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Jahopp, kontoret ska flytta till annan ort i annat land så troligen vid årsskiftet kommer man bli uppsagd pga arbetsbrist. Intressant med tanke på att vi har hur mycket som helst att göra på kontoret och hade nog behövt 3-4 resurser till egentligen.
Nåja, har väl redan gått i tankarna om att byta jobb så nu kanske man får tummen ur.

Tvärtom på mitt jobb... INGENTING ATT GÖRA och dom tar in mer folk... blir tokig! är jag ändå på jobbet så vill jag ju få något gjort

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Mattecoach

@cr1ll3: Hur lång tid har gått sen du köpte TVn? Om det är mindre än 3 år, Konsumentköplagen och reklamera.
https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-la...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@cr1ll3: Hur lång tid har gått sen du köpte TVn? Om det är mindre än 3 år, Konsumentköplagen och reklamera.
https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-la...

1 år och 3 månader. Sharp har skickat emballage idag så i veckan åker den på reparation

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Avstängd

Mer att köpa nya kabel. :/

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: [Bilder på trasig kabel]

Men jösses. Är de halogenfria kablar ni kör med eller?

OT: Sjätte natten i rad med mindre än 5 timmars sömn. "Rekordet" är 3 timmar.
Börjar kännas i både kropp och själ kan jag lova.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Kuggade teoriprovet igår. Fy fan vad segt att det var 3p ifrån godkänt. Ajja, får ge 110% på uppkörningen så slipper man tänka på den iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Det pågår så mycket skit just nu att idag på butiken satte jag kortet i läsaren för att sedan börja leta i plånboken efter den. Kollar i plånboken, fick sån panik, och sedan sa jag till kassörskan att jag tappat kortet och undrade om det går att swisha..

Jag vart stressad som F en morgon och skulle handla innan jobb.
Så jag kör till affären och plockar allt... och sen ska betala. Ingen plånbok... Shit, tänker man, var är den nu?
Kommer fram till slutsatsen att jag måste glömt den hemma för jag hade den framme vid datorn dagen innan för att köpa en sak online med kort.

Sagt och gjort... jag ber kassörskan pausa köpet och förklarar detta, och det var inga problem. Så man kör hem smått stressat och kommer in, kollar vid datorn... men ingen plånbok. Nu kommer paniken... var i tusan är den. Efter typ 5 min letande så hittar jag inget. Tänkte då, okej, jag har min reservlösning (separat kort) så tog detta och tänkte, får lösa det så.

Hoppar in i bilen och just då tittar jag ner mellan sätena.... titta.. en plånbok.
Så den har mao legat där och både lockat ev inbrottstjuvar och hånat mig hela morgonen. Pinsamt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bebben:

@superegg: [Bilder på trasig kabel]

Men jösses. Är de halogenfria kablar ni kör med eller?

Japp det är halogenfria trodde dom skulle vara bra.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/inst...

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Halogenfritt är ett skämt hållbartmässigt sett. Kolla bara på Apples originalkablar eller dina nätverkskablar...

Ska man ha kablar som ska hålla länge måste man hålla sig till PVC-kablar aka "vanliga kablar".

Jobbade tidigare med att bygga/montera apparatskåp och ibland ville kunderna ha halogenfria kablar. Isoleringen höll fint på de kablarna, men för att göra det var den tjockare än vanligt och stel som fasen.
Sen att all annan plast i skåpen (höljen på komponenter, kabelrännor, buntband m.m.) inte var halogenfritt spelade liksom ingen roll.

För den som undrar vad fördelen med halogenfria kablar är, så är det bl.a. att vid brand så bildas inte saltsyror när plasten (isoleringen) brinner som kan orsaka korrosion på maskiner och elektronik.
Företag (t.ex. Apple) använder halogenfritt för att kunna miljöcertifiera sig.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bebben:

@superegg: Halogenfritt är ett skämt hållbartmässigt sett. Kolla bara på Apples originalkablar eller dina nätverkskablar...

Ska man ha kablar som ska hålla länge måste man hålla sig till PVC-kablar aka "vanliga kablar".

Jobbade tidigare med att bygga/montera apparatskåp och ibland ville kunderna ha halogenfria kablar. Isoleringen höll fint på de kablarna, men för att göra det var den tjockare än vanligt och stel som fasen.
Sen att all annan plast i skåpen (höljen på komponenter, kabelrännor, buntband m.m.) inte var halogenfritt spelade liksom ingen roll.

För den som undrar vad fördelen med halogenfria kablar är, så är det bl.a. att vid brand så bildas inte saltsyror när plasten (isoleringen) brinner som kan orsaka korrosion på maskiner och elektronik.
Företag (t.ex. Apple) använder halogenfritt för att kunna miljöcertifiera sig.

Jag köpte den för att den var den ända som jag kunde hitta som har SSTP då det går mycket ström så vill jag inte att något ska störas ut på grund av ström. Vet du någon annan CAT6a kabel som är bra?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Lyckades halka på en fläck av barr och torr jord idag..
Föll handlöst och fick in en klockren träff med huvet rakt på en utstickande sten. Träffa precis ovanför örat.
Halvt avtuppad satte jag mig upp men det skulle jag inte gjort för då tuppade jag av helt istället och föll rakt ner i sten igen.. Sen vart det svart ett tag tills jag hörde nån ropa och dra i mig. Blev ambulans och röntgen men klara mig. Bara mörbultat/blodat i huvet, axeln och armen hehe.

Spännande dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Föll handlöst och fick in en klockren träff med huvet rakt på en utstickande sten. Träffa precis ovanför örat.
Halvt avtuppad satte jag mig upp men det skulle jag inte gjort för då tuppade jag av helt istället och föll rakt ner i sten igen.. Sen vart det svart ett tag tills jag hörde nån ropa och dra i mig. Blev ambulans och röntgen men klara mig. Bara mörbultat/blodat i huvet, axeln och armen hehe.

Spännande dag

Hua, var försiktig om dig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hua, var försiktig om dig

Tack, ska faktiskt skaffa bättre skor med ordentligt grepp under !

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vet du någon annan CAT6a kabel som är bra?

Tyvärr inte. TP-kablage är inte 127.0.0.1 direkt.

Men om du vill det ska hålla i längden, så undvik halogenfritt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Spännande dag

Läs på om symtom på hjärnskakning och ha lite koll de närmaste dagarna, det kan komma ett tag efter man slagit sig.

Permalänk
Medlem

Har varit med i budgivning på ett hus dom senaste 3 dagarna.. och folk är så sjukt långsamma.. Tycker det är riktigt jobbigt att vara med om all denna osäkerhet och väntan...

EDIT: VI VANN BUDGIVNINGEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Har varit med i budgivning på ett hus dom senaste 3 dagarna.. och folk är så sjukt långsamma.. Tycker det är riktigt jobbigt att vara med om all denna osäkerhet och väntan...

EDIT: VI VANN BUDGIVNINGEN!

Grattis
Hoppas det lever upp till förväntningarna. Var noga med att besikta huset och allt det där.

Var inte länge sen vi budade så jag minns hur det var. Pirrig i magen hela tiden och lite småsur för att de andra vägrade ge sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Läs på om symtom på hjärnskakning och ha lite koll de närmaste dagarna, det kan komma ett tag efter man slagit sig.

Ursäkta sena svaret, ja precis det kan slå senare. Det känns ok hittills så hade nog tur i oturen så att säga.

Permalänk
Medlem

Lagom trött man börjar bli på detta.
Var rejält sjuk typ runt 7 april och 2 veckor framåt, missade högskoleprovet.
Gick så småningom över, men kvar är en förjäkla jobbig rethosta. Det har ju gått ett bra tag nu sen jag började bli bättre, ändå kvar.

Så fort man andas in djupare så kommer host attack.

Och idag så cyklade man ner och handlade på ICA, varmt ute som vanligt, kom hem, åt 2 mackor.
Strax efter så kom värsta feber känslorna.
Feberfrossa, huden är väldigt varm överallt, huvudet speciellt i pannan, mår rätt illa (ingen matlust alls) och rätt yr/borta i huvudet.

Ingen feber.

Solsting känns fel, matförgiftning känns fel, förkylning känns fel.

Vet inte vad fasen som hänt, lite småorolig men det går väl över.

Permalänk
Medlem

Tips till sig själv.
Nästa gång behandla fällan som om den vore laddad även om den är i miljoner delar och rimligtvis inte kan fungera.

Gör man inte det så får man tinnitus, brännsår på långfingret och en tillfällig tro på högre makt.

http://www.jagamera.se/nyheter/sorkfallamullvadsfalla-licensf...

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Är inget fan av sommaren, varmt, pollen och kryp. Och massa sliskigt folk som kryper fram, vinhaggor och discogymmare. Nu blir det helg nu får man ett halsbloss däckrök och avgaser in i huset inatt när någon ska ställa fast sin "amerikanare" fyrdörrars snikmodell i fel årsmodell, plåtfälgar, med en motor ingen vill ha men som de hade råd med. Ett allmänt slöseri med plåt som vobblar fram på vägen i snigelfart spelandes Lasse Stefans med distande diskanter och bas som slår igenom, Skiten borde skickats till återvinning och passagerarna/ägarna av liket till bil borde gå i terapi. Jag har mer förståelse för en ungdom i Epa som bränner däck än en 60årig kärring med rökröst. Aja hoppas på regn och kallt så de håller sig inne. Trevlig Helg!

Låter precis som dit jag nyss flyttat, Lycksele i ett nötskal.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Fast nu ska vi fan inte gnälla på sommarvärmen. Jag har fått fler soltimmar det här året under mina lediga dagar jämfört med de senaste sjuttioelva åren sammanlagt.

Men men, naturen felkorrigerar väl lagom till semestrarna börjar. Femton grader och regn snett underifrån.

I övrigt blev jag nyss riktigt jävla glad. Hörde något litet djur som hetsåt från köket och det visade sig vara våran katt som varit borta ca 1,5 dygn. Ingen längre period för en normal katt men den här katten är lite speciell. Han är *aldrig* ute mer än två timmar åt gången. Lägg därtill att han är feg och korkad så det står härliga till, jag var nästan övertygad om att han blivit jagad av ett vildsvin så långt att han inte kunde hitta tillbaka.
Men men, nu tassar han omkring här som om ingenting har hänt. Bortsett från att magen protesterar ljudligt mot allt han hann hetsäta innan jag tog bort skålen

Permalänk
Medlem

JAG ÄR SÅ JÄÄKLA GLAD!

Har mått rätt kasst den senaste tiden då min morfar avled men nu sitter jag här full och glad som ett jäkla kexchoklad så måste skriva om min fantastiska dag.

Träffat en tjej två gånger som jag inte trodde jag skulle höra ifrån men hon hörde av sig tidigare på fredagen och frågade om jag ville ses så vi gjorde det och det slutade med att vi låg nakna och åt pannacotta i min säng. Går nog inte att beskriva hur glad jag är över denna fantastiska dag

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Låter ju perfekt, glad för din skull! Hoppas det fortsätter på rätt kurs

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

@Pelegrino: Låter ju perfekt, glad för din skull! Hoppas det fortsätter på rätt kurs

Tack, det gör jag också Ska dock jobba på annan ort nu i 5 veckor så blir ett tag innan jag får träffa henne igen, får se om det fortfarande håller i

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Radeon vs geforce.

Är glad att jag köpte mitt fury x....

Jag är anny gladare att jag köpte mitt andra fury x för en spottstyver på sweclockers.

Drivrutinerna har gjort fury x (single) snabbare än single 1080 i de spel jag spelar (mantle/vaulkan står för det) Men sedan jag uppgraderat till tre stycken så är jag kanske den nöjdaste fjanten i världen. Deras idle power är långt lägre än 760x2 men ATI/AMD har alltid haft bra idle power. När alla kackas till gränsen (andromeda+144hz) så slår ett enda gf 1080 min crossfire. (dock dx12 och inte mantle/vulkan)

"Mantle compiled Warsaw or iculus proves enourmous benefits to amd" - phoronix. Crossfire är unlimted om man inte får slut pcie lanes. SLI är begränsat till output blocks.

Om nvidia korten gjorde scanline interleave så kunde du teoretiskt ha hur många kort som hellst i ett supertower för 3d rendering och krossa i den marknaden. Nu kör de på spec-proc som sun gjorde innan de föll. (Varför världens näst största dataföretag föll och såldes till oracle/apple koalitionen skulle jag tillskriva nokiaeffekten, men vem fan vet.

Första Geforcekortet som använde 3dfx tech var 7000 serien. Tror inte nvidia kunnat hänga på amd om inte de köpt 3dfs. Kom ihåg att en bråkdel av en månad för microsoft (åtta dagar) kunde ha köpt nvidia.

Flera av spectre's function calls var samma som 3dfx spectre beta. Och de som jobbade prototyperna (säljs på ebay för sjuka summor) funkar forfarande och har perstanda lååångt över 5900 ultra.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle börja kolla på The Vikings season 5 på HBO, kommer till mitten av avsnitt 2 och får då för mig att pausa och gå på toa. När jag kommer tillbaka finns inte The Vikings kvar på HBO. Men för ihelvete va less/irriterad jag blir då. Varnar de inte på serier som är på väg bort?

Kan lika gärna säga upp skiten o vänta på dvd-/bluray boxarna på de få serier man är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Tänkte jag skulle börja kolla på The Vikings season 5 på HBO, kommer till mitten av avsnitt 2 och får då för mig att pausa och gå på toa. När jag kommer tillbaka finns inte The Vikings kvar på HBO. Men för ihelvete va less/irriterad jag blir då. Varnar de inte på serier som är på väg bort?

Kan lika gärna säga upp skiten o vänta på dvd-/bluray boxarna på de få serier man är intresserad av.

Det måste väl vara tillfälligt, hoppas jag iallafall. Serien är ju inte avslutad och HBO har varit min huvudsakliga källa för att se den.