Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Jävla surfplatta. 99% på att det är andra gången nu som min Lenovo Miix3 (windows surfplatta) bitchar om att jag ska återställa den med en jävla bitlocker nyckel. Grejen är bara den att jag aldrig använt bitlocker på den. Otroligt irriterande. Jag skulle gärna använda fler svordomar men det ser så dåligt ut när man sätter det på pränt.

Permalänk
Hedersmedlem

En sån ganska sällsynt dag när det känns som att allt, från det att jag gick upp, har gått fel och/eller väldigt dåligt och det har bara fortsatt efter det. Väldigt glad att den är över nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jävla surfplatta. 99% på att det är andra gången nu som min Lenovo Miix3 (windows surfplatta) bitchar om att jag ska återställa den med en jävla bitlocker nyckel. Grejen är bara den att jag aldrig använt bitlocker på den. Otroligt irriterande. Jag skulle gärna använda fler svordomar men det ser så dåligt ut när man sätter det på pränt.

En norsk omstart och så var problemet ur världen.. Fortfarande.. skitpryl.

Permalänk
Avstängd

Måste hitta ett nytt hem, mitt nuvarande hem förstörs av mina grannar ovanför mig.. totalt kaos, och värden gör inget åt de.

Problemet är att man jag är förtidspensionerad och har inte ekonomi till att flytta, istället får man leva med smärta i hjärtmuskeln pga grannens barn leker kaos så att mina tavlor trillar ner och de skriker i trapphuset.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

En sådan dag där inget fungerar, rättare sagt en sådan vecka. Har en jäkla massa skit att göra för skolan, allt ska in denna vecka. Uppsats på 1500 ord, programmering, animation, designdokument. Har nationella imorgon, måste fixa för det. Sedan måste jag även skriva ett tal till andra nationella. Orkar verkligen inte just nu.

Edit: Fick iallafall en extra gratis pizza igår när jag gick till pizzerian (blev hål i botten på ena) så något positivt iallafall.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk

Har haft fruktansvärd tandvärk i några dagar och i dag stod jag inte ut längre. Ringde och fick slutligen en extra tid. Visade sig att det bildats hål under flera lagningar som jag fick i fjol. Den värsta och mest akuta (var nära att tanden skulle behöva rotfyllning) åtgärdades i dag och nu är jag värkfri i alla fall medan bedövningen ännu sitter i. I fjol fick jag en förmodad helt nyutexaminerad tandläkare men hon i dag verkade mycket mer erfaren/skickligare trots att hon inte var så värst gammal hon heller. Så hoppas på det bästa.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Opererade trumhinnan igår och nu väntar 2 veckors sjukskrivning :/

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

Typiskt! Mamma köpte en ny gräsklippare i dag (skulle egentligen kosta 699 € på kampanjpris men i misstag fick vi den för 595 €). Det är jag som ska använda den och den funkade ju fint och bra ända tills att jag stannade den efter att ha provat den ett tag. Då var den helt omöjlig att starta igen. När den stått och svalnat en timme så startade den dock hur lätt som helst igen. Testde den igen lite senare och precis samma sak. Borde väl gå att fixa på garantin men hur kan en splitterny gräsklippare vara defekt? Borde ju vara ihopsatt av splitternya delar. Tänkte ett tag att det kanske är skit i förgasaren men då borde den ju inte starta så lätt när den är kall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Vart bor du någonstans? Om du är sjukpensionär och får inkomst oavsett vart du bor, så flytta till ett litet samhälle i Skåne eller dylikt, nära till en större stad men riktigt låg hyra osv. Om du har möjlighet dvs.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Känner igen det där med jobbet. Känner av det mindre när jag är där. Problemet för mig är dock att jag är så sjukt trött direkt efter. Så längre än en vanlig arbetsdag orkar jag inte med. Så jag använder youtube/film för att tänka på något annat när jag är hemma. Det och en (rätt stor)del alkohol..

Tack för tipsen om vad man kan tänka på och hur det har varit för dig. Ska försöka få någon sån lista, låter som en bra idé faktiskt. Har försökt att komma på vad det kan vara som gör att jag känner mig såhär. Men ser inga direkta saker, är nog en massa småsaker som byggts upp och lett till detta.

Jag tycker det är jättebra att du ventilerar detta! Fortsätt med det! Kontakta företagshälsovården genom din chef eller HR. Använd alla livlinor du kan! Gå till AA till och med. Och be om hjälp.

Nedan är något jag vill dela om mitt liv och vad som hjälpt mig. Det är inte säkert att det passar in på dig eller på någon annan men hoppas något kan vara till någons nytta!

Har själv nyligen kommit ur ett långt missbruk (där jag innan jag kom ur det hade paranoia och social och fysisk isolering förutom jobb). Jag jobbade (jobbade massor, kväll, helg, röda dagar - allt), kom hem och isolerade mig; pratade med ingen, undvek alla sociala kontakter helt, drack på tok för mycket och även ignorerade några viktiga grundbehov som människa (sömn, näring). Jag hade ingen ork och ingen lust öht. Livet var poänglöst. Jag vågade inte slänga flaskorna till slut för att jag trodde att folk skulle komma på min "hemlighet" - att jag drack för mycket - så jag kom på finurliga sätt att dölja skräpet i lägenheten (i resväskor, längst in i klädkammaren eller vad det nu kunde vara) även om jag aldrig hade gäster. Har haft lätt depression som ett resultat av mitt sätt att leva och missbruk - dock inget jag behövde ta medicin för.
En dag nådde jag botten och att visa sitt sanna jag i det läget var det mest skamfyllda jag någonsin gjort. Men också det bästa! Idag ÄGER jag min historia och jag skulle inte varit den jag är idag om det inte vore för vad jag varit med om!

Första tre-fyra månaderna efter jag slutat med mitt missbruk kom jag hem från jobb kl ~17:30 och åt middag vid ~18:30 och la mig och sov vid 20-21 på kvällen (går upp mellan 6 och 7 på morgonen). Jag orkade inte vara vaken längre. Mitt tidigare beteende var att sitta framför datorn tills jag i stort sätt inte orkade mer så jag flyttade mig till soffan eller sängen och somnade direkt. Jag behövde så mycket vila för att jag skulle fungera normalt.
Så långsamt byggde jag upp rutin för både näring och sömn samt självklart HELT AVSTÅ från alkohol.

Mina fyra stöttestenar har varit:
1: Rutin. Sätt en som du skulle vilja ha det. Vakna, gå upp, duscha mm, ät, åk till jobb, ät lunch, åk hem från jobb, ät middag inom t ex 60-120 min efter att du kommit hem, fritid, lägg dig och sov. Hitta ett sätt som passar Dig för att följa rutinen. En app, någon som ringer dig och "sätter press på dig". Var tydlig med förväntningar att "Jag(!) behöver att du ringer mig varje vardag!" Låt inte förväntan mellan olika parter vara underförstådd!

2: Avgränsning. Ta inte allt samtidigt. Brotta inte ned hela problemet samtidigt. Ta t ex städning; har du inte ork städa inte allt. Städa 1x1m i lägenheten och känn att du har klarat det du hade ambition att utföra snarare än att tänka jag ska städa hela lägenheten och så blir det för mycket/tar för lång tid eller annat så blir det halvdannt och du mår dåligt pga det. Låt saker ta den tid Du behöver för att utföra det. Det är Ditt liv. Som jag såg någon annan skriva tidigare ang en annan sak: t ex tugga varje tugga 12 gånger - låt ditt näringsintag få ta tid.
Och som @Kalium skriver bena ut områden/saker som gör att du mår dåligt. Och tackla dem en och en. En strike på bowlingbanan är självklart gött men det är också det svåraste att få.

3: Avhållsamhet. Drick inte alkohol. Inget att tumma på. Gör det inte. Ta inte andra substanser heller. Har du fått antidepressiva så är det klart att du ska fortsätta med det tills läkare säger annat.
De gånger jag tyckte det var jobbigt så drack jag Kung Markatta's Ingefäradryck (när jag har varit på fest med andra som dricker alkohol) eller en kopp te (när jag är hemma).
Dock höll jag mig borta från fester ett bra tag - tills jag kände att suget inte fanns öht. Och när jag känner att folk börjar bli för onyktra så kör jag hem. Tar alltid bilen till festen nu också som en liten extra säkerhet - jag måste köra hem nykter.

4: Motion. Jag tycker inte det är kul. Det är jobbigt på många sätt. Jag kunde inte ens springa en kilometer i lagom långsam takt när jag började. Men jag bad en vän hjälpa mig så tre gånger i veckan körde han till mig på morgonen och vi började med att bara gå och prata. Det utvecklades till försök att jogga osv osv. Och denna faller in under punkten rutin också men det har varit så viktigt för mig att jag vill ha det som en egen punkt. Motionen hjälper mig verkligen att hålla mig på en stabilare nivå av positivitet över dagen/veckan.

Jag har varit väldigt ärlig hela tiden. Det betyder inte att jag sagt till alla att jag haft dessa problem men de jag har berättat för har jag berättat allt för. Och de i min närhet (familj och vänner som jag nästan förlorat) berättar jag för och konkret förklarar vad jag behöver.

Jag har också valt att inte gräva i Varför detta har hänt mig utan valt att i första hand vill jag _må bra_ fysiskt och psykiskt i min vardag innan jag börjar gräva i någon historik och psykologiska aspekter kring varför jag är som jag är mm.

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Fyfan alltså...ännu ett år av skit från min arbetsgivare, får 0kr i löneökning trots att jag har fått massor av beröm av både chef och kollegor. Tagit på mig flera nya arbetsuppgifter under året som jag har skött exemplariskt igen enligt både chef och kollegor.

anledning till att jag får 0 är att jag har jobbat där så pass länge att chefen förväntar sig mera av mig...helt underbart.

vände mig till en chef högre upp och frågade om jag kunde boka ett möte och försöka lösa detta, den chefen gick direkt till min närmaste chef och efter en vecka fick jag ett mail att han tycker min chef har gjort helt rätt, och han tänker inte prata med mig eller förklara vad som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Fyfan alltså...ännu ett år av skit från min arbetsgivare, får 0kr i löneökning trots att jag har fått massor av beröm av både chef och kollegor. Tagit på mig flera nya arbetsuppgifter under året som jag har skött exemplariskt igen enligt både chef och kollegor.

anledning till att jag får 0 är att jag har jobbat där så pass länge att chefen förväntar sig mera av mig...helt underbart.

vände mig till en chef högre upp och frågade om jag kunde boka ett möte och försöka lösa detta, den chefen gick direkt till min närmaste chef och efter en vecka fick jag ett mail att han tycker min chef har gjort helt rätt, och han tänker inte prata med mig eller förklara vad som gäller

Är du medlem i ditt fack?

Hos unionen som jag är med hos så har jag en lägsta ökning på 300kr.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Är tyvärr inte medlem i facket då de inte är mindre än hjälpsamma på mitt jobb (de har inte hjälp en person med löneförhandling sen jag började jobba här för 5 år sen).

Ska väll vända mig till någon annan chef/person som kan ge svar på mina frågor åtminstone :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Skrivet av Daast:

Är tyvärr inte medlem i facket då de inte är mindre än hjälpsamma på mitt jobb (de har inte hjälp en person med löneförhandling sen jag började jobba här för 5 år sen).

Ska väll vända mig till någon annan chef/person som kan ge svar på mina frågor åtminstone :/

Man behöver inte själv vara medlem i facket för att ta del av obligatorisk löneökning. Denna förhandlas mellan facket och arbetsgivarorganisationen.

Kolla upp vilket fack som gäller hos din arbetsgivare, samt vilken arbetsgivarorganisation de använder. T.ex. på mitt jobb är det Unionen samt Amlega. Där har vi ca 2% som obligatorisk löneökning. Detta brukar ofta göras för att täcka inflationen.

Är det Unionen samt Almega kan du läsa mer HÄR.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Man behöver inte själv vara medlem i facket för att ta del av obligatorisk löneökning. Denna förhandlas mellan facket och arbetsgivarorganisationen.

Kolla upp vilket fack som gäller hos din arbetsgivare, samt vilken arbetsgivarorganisation de använder. T.ex. på mitt jobb är det Unionen samt Amlega. Där har vi ca 2% som obligatorisk löneökning. Detta brukar ofta göras för att täcka inflationen.

Är det Unionen samt Almega kan du läsa mer HÄR.

Det var det jag syftade på, bra förklarat!

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Det var det jag syftade på, bra förklarat!

Vi har FTF, och de har tyvärr inte lyckats förhandla någon minimum siffra som alla får, utan om man chefen tycker att man ska ha under 400 så får man 0 istället. Vet inte om jag förklarar mig bra, så bara säga till om jag är otydlig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daast:

Tyder på att din arbetsgivare inte tror att du alls är rörlig på arbetsmarknaden. Om jag vore du skulle jag aktivt söka andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Idag är jag grymt less för att min TV gick sönder. Det är tamefan typiskt 4 månader efter att garantin gått ut

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Är inget fan av sommaren, varmt, pollen och kryp. Och massa sliskigt folk som kryper fram, vinhaggor och discogymmare. Nu blir det helg nu får man ett halsbloss däckrök och avgaser in i huset inatt när någon ska ställa fast sin "amerikanare" fyrdörrars snikmodell i fel årsmodell, plåtfälgar, med en motor ingen vill ha men som de hade råd med. Ett allmänt slöseri med plåt som vobblar fram på vägen i snigelfart spelandes Lasse Stefans med distande diskanter och bas som slår igenom, Skiten borde skickats till återvinning och passagerarna/ägarna av liket till bil borde gå i terapi. Jag har mer förståelse för en ungdom i Epa som bränner däck än en 60årig kärring med rökröst. Aja hoppas på regn och kallt så de håller sig inne. Trevlig Helg!

Permalänk
Medlem

Acn gick sönder i traktorn förra helgen, blinkers och bromsljus slutade funka på en annan igår och idag krockade jag med jobb bilen(inget allvarligt men en knäckt backspegel och en repad sidoruta). Skönt att det är helg är det enda jag kan säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Är inget fan av sommaren, varmt, pollen och kryp. Och massa sliskigt folk som kryper fram, vinhaggor och discogymmare. Nu blir det helg nu får man ett halsbloss däckrök och avgaser in i huset inatt när någon ska ställa fast sin "amerikanare" fyrdörrars snikmodell i fel årsmodell, plåtfälgar, med en motor ingen vill ha men som de hade råd med. Ett allmänt slöseri med plåt som vobblar fram på vägen i snigelfart spelandes Lasse Stefans med distande diskanter och bas som slår igenom, Skiten borde skickats till återvinning och passagerarna/ägarna av liket till bil borde gå i terapi. Jag har mer förståelse för en ungdom i Epa som bränner däck än en 60årig kärring med rökröst. Aja hoppas på regn och kallt så de håller sig inne. Trevlig Helg!

Kram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Acn gick sönder i traktorn förra helgen, blinkers och bromsljus slutade funka på en annan igår och idag krockade jag med jobb bilen(inget allvarligt men en knäckt backspegel och en repad sidoruta). Skönt att det är helg är det enda jag kan säga.

Vad är det för traktor ni kör med? Ang blinkersen och bromsljuset så är det nog en säkring bara.

Permalänk
Medlem

@babgjyshi: Den med trasig AC är en valtra S 394. Den med trasiga lampor är en Valtra A serie från 2009. Har redan kollat säkringarna och alla är hela, så verkar vara något relä troligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

@babgjyshi: Den med trasig AC är en valtra S 394. Den med trasiga lampor är en Valtra A serie från 2009. Har redan kollat säkringarna och alla är hela, så verkar vara något relä troligen.

Brukar vara blinkersreläet, men största felet här är att ni kör valtra.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Typiskt! Mamma köpte en ny gräsklippare i dag (skulle egentligen kosta 699 € på kampanjpris men i misstag fick vi den för 595 €). Det är jag som ska använda den och den funkade ju fint och bra ända tills att jag stannade den efter att ha provat den ett tag. Då var den helt omöjlig att starta igen. När den stått och svalnat en timme så startade den dock hur lätt som helst igen. Testde den igen lite senare och precis samma sak. Borde väl gå att fixa på garantin men hur kan en splitterny gräsklippare vara defekt? Borde ju vara ihopsatt av splitternya delar. Tänkte ett tag att det kanske är skit i förgasaren men då borde den ju inte starta så lätt när den är kall.

Suck! Fick tillbaks gräsklipparen i dag. Samma fel kvarstår. När den blir tillräckligt varm är den omöjlig att starta igen om man stannat den. Utan man måste låta den svalna ett tag (allt från några minuter till över en halvtimme?) innan den går att starta igen. Verkar även som att den blir mer svårstartad ju varmare den blir. När de testat den har den fungerat så de hittade inget fel på den ej heller gjorde de något åt den. Skickade den på retur i dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@babgjyshi: Det är finsk råstyrka som gäller

Permalänk
Inaktiv

Hata teknik, förbjud skiten!

Jag kollar inte mycket på tv speciellt inte sport. Nu är det snart ishockey final och jag måste sitta ett visst ställe och jobba samtidigt på en laptop.
Nu till problemen.
Det finns tv på platsen med en massa kanaler dock har hyresvärden problem och tv3 fungerar ej.. Tv3 kan man dock se på viaplay om man har abonnemang som jag har, men chromecast vägrar att starta från viaplay, netflex, youtube fungerar perfekt och jag behöver ha laptopskärmen för att jobba.
Det är lugnt jag har med mig en mobil och surfplatta och jag kan Chrome casta från dessa, men gissa vilken varning man får upp när man startar? Jo just nu fungerar chromecast ej med Huwaies androidenheter, gissa fabrikatet på de båda?
Men det är lungt tvn stöder Widi, gissa om den laptopen jag tog med mig stöder widi? Nej.
Jag letade och hittade en 2m hdmi kabel, problemet löst? Nej, min laptop har bara displayportutgång om jag ej har med mig dockningsstationen som jag ej tog med mig..
Så vad gör man, kollar på mobilen samtidigt som man jobbar? Jag har med laddare och tillgång till wfii så de hade fungerat.
Men jag fick leta upp en gammal skärm och sedan leta och hitta en vga kabel någonstans..

Så visst 2 mindre bra lösningar fick jag till men oj vad tid det tog. (surfplattan behöver jag för att läsa dokument)

Permalänk
Medlem

Tröttsamt ACN i bilen har pajat, stenskott i kondensorn säger verkstaden jag visste inte ens det var möjligt.... Köpte en ny bil med stor skeptism och har bara varit otursförföljd allt möjligt pajar jag är in på verkstad minst en gång i kvartalet... Även om det tas på garanti så är jag less på att känna mig osäker på om bilen håller ihop eller om bara ren otur inträffar. Snart blir det en gammal bil igen med så mkt mekaniskt som möjligt, hellre att kunna skruva själv än att ha en icke fungerande bil med lysande varningslampor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@godspeed: Låter som att du har ett rent helvete för tillfället. Kan inte annat än att lida med dig och försöka komma med lite uppmuntrande ord. Jag hoppas verkligen det vänder för dig inom kort och att du får hälsan åter. Skriv gärna av dig här i tråden och håll oss uppdaterade om du vill och känner att det hjälper något.

Kämpa på!

Tack för uppmuntran

Kan väl inte säga att det går direkt bra.. min fot har börjat göra ont igen och det verkar inte bättre än att jag får vänta på nytt, min läkare är sjuk,fick bråka med dem idag och kräva en annan läkare för jag kan fan inte gå runt med den här fotjäveln rent ut sagt längre bara pga min läkare är sjuk
Varit inplanerad för återbesök sen den 10e maj, men inga tider, inget händer så fick tyvärr bli arg idag och mer ledsen förstås och krävde annan läkare för det är ju helt sjukt att det ska stå och falla med 1 enda läkare på en så stor ortoped i huvudstaden.
"Vi får kika på det, vi begär att en alternativ läkare får ta ditt ärende i och med att din nuvarande läkare är sjuk"

Nu pga min läkare också är sjuk, så har jag inte fått min sjukskrivning heller förrän idag och det innebär att jag istället för en månads sjukpenning så får jag 2v.. e ju fan att man ska behöva ta av sina besparingar för att betala räkningar pga att vården inte kan sköta sig trots påtryckningar och att man ens ska behöva bli arg för att få hjälp är totalt åt skogen!

Men, det är som vanligt i det här landet med sjukvården vad jag märker av, den som skriker mest och högst får hjälp först.

Min oro också över att foten börjar kännas likadan som när jag fick besvären med min fot var inget de alls verkade bry sig om, utan det var mer "är det akut svår smärta, så sök till akuten"
Blir bara att ta mer smärtstillande och låta dagen ha sin gång.

Men tack för uppmuntrande ord, att få skriva av sig lite lättade något iaf, plus att andra som kanske inte har kontakt med sjukvården får se hur det kan gå till

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hade precis sönder skärmen på bärbara genom att sätta mig på den...

I alla fall medan jag håller på och packar ihop efter att den gjort sitt jobb och det är en gammal sak, men ändå.
Jag känner mig jävligt dum...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.