Permalänk

fira student

Min dotter tar studenten om ett par veckor
Det gör även hennes kusin.
Min dotters mamma håller i studentfirandet ihop med sin bror (som är pappa till kusinen)

Vad är kutym när det gäller studentpresent? Köper jag till bägge?
Vilken prisklass ska man lägga sig i? Och vad är bra studentpresenter??
Båda studenterna är tjejer

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Ett mindre guldsmycke hade jag nog köpt till min egen dotter. Till kusinen kanske några hundralappar i ett kuvert.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Min dotters mamma håller i studentfirandet ihop med sin bror (som är pappa till kusinen)

1080ti till dottern och till kusinen duger nog ett 1060.

Skämt åt sido. Pengar eller kanske ett presentkort på typ kicks funkar alltid

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem

Tog studenten för 2 år sedan. Fick cirka 4000kr sammanlagt av släkten (var cirka 500 till 1200kr i kuverten) för att jag ville ha ett par Sennheiser game zero hörlurar

Inte för din dotter kanske vill ha några lurar, men en hint om vad en present kanske kan vara värd givetvis helt olika beroende på förutsättningar, folk i Stockholm ute på Lindö kanske får en 3 år gammal fin BMW i present liksom... Och någon i skogarna av Värmland en kvalitétsyxa för o bli skogbrukare...

Permalänk
Medlem

Jag fick mycket hushållsvaror av släkten när jag tog studenten, typ stekpannor, en brödrost, kaffekvarn och bryggare etc. Inte så mycket "roliga" presenter men användbara den dagen jag flyttar ut.

Permalänk

Mina tankar går runt ett smycke till kusinen och presentkort på körskola till dottern. Men det kanske är tråkiga presenter?

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Personligen hade jag satsat på något fint guldsmycke eller något liknande som kan vara livet ut.
MEN köp samma till båda, annars kommer din dotters kusin bli ledsen och känna att hon inte är värd lika mycket.
Tro mig, jag vet hur det känns och det är en ganska fet isklump man får i magen.
Jag har alltid varit mindre värd än en viss annan person jag har i tankarna nu.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@FireRed:
Mycket bra tips! Ett set bra knivar. Ska man köpa kastruller lär man tänka på att det skall passa spis och induktinoshäll. Presentkort fungerar alltid imo. Relax för 2 ?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Personligen hade jag satsat på något fint guldsmycke eller något liknande som kan vara livet ut.
MEN köp samma till båda, annars kommer din dotters kusin bli ledsen och känna att hon inte är värd lika mycket.
Tro mig, jag vet hur det känns och det är en ganska fet isklump man får i magen.

/Lifooz

Hej. Om jag tänker mig i sitsen, så har du en annan relation till dotter än kusin ?
Snacka med kusins päron och se om man kan gå ihop på något större?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

/Lifooz

Tror faktiskt att kusinen förstår att ens egna barn står en närmare och därför finns det en skillnad på presenterna. Trots allt så är det tanken som räknas och inte värdet av presenten.

Permalänk
Medlem

Jag fick diverse hushållsartiklar av mina föräldrar, tror de ville ha ut mig ur huset.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Mina tankar går runt ett smycke till kusinen och presentkort på körskola till dottern. Men det kanske är tråkiga presenter?

Låter skitbra. Sponsring av körkort är verkligen något hon kommer ha nytta av och uppskatta.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG