Cooler Master presenterar Wraith Ripper – referenskylare för AMD Threadripper

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master presenterar Wraith Ripper – referenskylare för AMD Threadripper

Ofta är de referenskylare som inkluderas med processorer inte de bästa. Nu presenterar Cooler Master en rejäl variant som kan komma att levereras med Ryzen Threadripper 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det där är då fan en jävla rejäl kontaktyta!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Antalet heat-pipes är sinnessjukt, kan ju hoppas denna kylare är rätt tyst också.

Är en jäkla skillnad mot intels kylare genom åren, speciellt deras luftkylare är inte mycket att hänga i granen (deras senaste skapelse var ju rätt bedrövlig). AMD satsar på göra vettiga egna kylare, troligen går dessa mer åt OEM (något som troligen är bra för kunder som köper OEM datorer i stället för bygga eget).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Kan bli intressant även om jag tror att datorer i dessa priser tilltalar personer som själva vill välja kylare. Men ändå om de skickar med en sådan kylare och jag skulle byta så är denna maskot lugnt värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Det här måste vara en av de tråkigaste Computex på åratal. Emil och Calle får nog en trevligare upplevelse på E3.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyprus:

Det här måste vara en av de tråkigaste Computex på åratal. Emil och Calle får nog en trevligare upplevelse på E3.

Mycket nyheter har varit kring brutal datakraft åt konsumenter, andra nyheter som att Intels och AMD nästa generation cpuer kommer bli 2-3% snabbare försvinner bland detta stora.
Det fanns säkerligen mycket på denna mässa, men stora nyheter tar all plats. Vilket dock är lite tråkigt, då det säkerligen fanns andra intressanta saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Mycket nyheter har varit kring brutal datakraft åt konsumenter, andra nyheter som att Intels och AMD nästa generation cpuer kommer bli 2-3% snabbare försvinner bland detta stora.
Det fanns säkerligen mycket på denna mässa, men stora nyheter tar all plats. Vilket dock är lite tråkigt, då det säkerligen fanns andra intressanta saker.

Då får man verkligen vaska sanden noggrant för att hitta dessa guldkorn. I princip inga nyheter som berör den större massan utan bara nischade produkter.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Kan bli intressant även om jag tror att datorer i dessa priser tilltalar personer som själva vill välja kylare. ...

Exakt varför de inte skickar med kylare. Räknar med att de flesta föredrar vattenkylning, men erbjuder denna som alternativ.

Diskuteras i denna video.

Permalänk
Inaktiv

Den här kylaren ser ju ovanligt snygg ut för att vara gjord av Coolermaster måste jag tillstå! Kan ju vara så att AMD själva eller någon industriformgivare de hyrt in stått för själva utformningen av kylaren, eller så har Coolermaster dolda talanger som de normalt sett inte visar... Heh!

HALLÅ SWECLOCKERS redaktionsfolk förresten!

Är den här kylaren avsedd att placera en fläkt i mitten av enheten, modell Noctua D-serie med flera? Av den heltäckande plastkjolens utformning förefaller det ju så tycker man - eller så är det här en osedvanligt maffig klump av metall helt enkelt med fullständigt gigantiska metallplattor. Blir ju isåfall lite knepigt att få plats med "utvärtes" fläktar som inkräktar över minnesplatserna kanske...

Ser också ut att användas med 140mm fläkt?

Permalänk

Nice fan!

Visa signatur