Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@tiamat fick en ny patch den kom ut sent i måndags:

• Njurstensanfall nummer två in på akuten igen.

• Inlagd på fel avdelning p g a att alla platser var upptagna ingen Limted Run Games stil här inte.

• Fylld på smärtstillande och trötthet p g a av att grannpatienten skrek en massa kvinnonamn hela tiden oklart om han trodde jag var kvinna. Var patchen snart redo för nedladdning runt 21:30 i tisdags var den klar. Se resultatet nedan i spoiler känsliga tittar varnas! För vad då? Att se stenar.

Kommentar: det var två stycken från början som fick se sig besegrade i laserkrig. Kanske var det värt att gilla Star Wars i alla
fall?

Varning klicka inte här om du vill se dem

I skrivandets stund är jag hemkommen med ett plaströr i njuren för extra skön härlig smärta i 2-3 veckor. Jag kan i alla fall måla toan i Splatoon 2:s röda färg så jag behöver knappast se VM i Splatoon 2 då jag redan ser rött. *ironi*

Skämt åsido det var en smärtsam process inget jag önskar någon gå igenom. Det sägs att det är lite som att föda barn...så alla kvinnor ni är hjältar på att ta smärta när ni föder. Något som undertecknad aldrig hade klarat av.

• Capcom gör det igen eller snarare gör inget alls för alla Europa-fans Mega Man 11 kommer bara digitalt till oss. Den nya Mega Man amiibon har heller inte fått nån info om att den ska släppas till Europa.

• Aztez kommer till eShop, TBA.

• PowerA släpper ännu fler Nintendo Switch relaterade kontroller. Nu är det GameCube kontroller:

• Kirby Star Allies - Dream Friend Dark Meta Knight Reveal!

• "de Blob" lanseras 26 juni $29.99 / €29.99 spelet kommer ut i en fysisk variant med.

• All-Star Fruit Racing kommer ut tidigare i Europa 13 juli, NA har först sin release i augusti 21. Spelet ska ha en fysisk version med.

• Slime-san:s andra patch kommer live 10 juli. Den fysiska version kommer att gå att förhandsboka på Limited Run Games 8 juni kl 16:00.

• I samband med Splatoon 2 World Championship kommer det nya T-shirts till spelet med start imorgon den 7 juni.

• The Walking Dead: The Final Season kommer senare i år till Switch.

• Super Sidekicks 3: The Next Glory är nästa veckas NepGeo-spel 14 juni.

• Another World eShop 25 juni.

Nyhetsflödet slut för den här gången!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Limited Run Games update

Äntligen dags att prata om special versioner i fysisk format. Ledsen att göra en del miljövänliga vänner besvikna.
Anledningen till just fysiska versioner delar jag med Limited Run Games vad händer om de digitala nätverken stängs ned? Eller om jag vill dela med mina barn barn vad jag spelade och eShop är nedstängt eller minneskortet slarvats bort eller pajar?

Med en fysisk Switch kassett kan du starta från scratch dock inte alla spel då en del kräver nedladdning fast du har ett spelkort. Flera fysiska spel behöver även day one patch med de går att spela utan.

Ni som har beställt för första gången och undrar varför LRG tar sån tid? Lugn era spel kommer. Visst det är inte alltid kul att ligga ute med hundratals dollar för något som inte kommit ännu. Men det kan vara värt det såvida du gillar spelet. Jag rekommenderar att bara köp det du vill ha.

Angående tickets och bonus saker så är de personliga de kan inte säljas eller ges bort. De är värdelösa då du måste skicka in dem till LRG via snigelpost ja du hörde rätt. För att sedan få det bekräftat att det är just dina tickets.

• Thimbleweed Park kommer att skickas i slutet av juni:

Just a heads up - Thimbleweed Park cartridges have arrived in the US. It's looking like we'll ship all copies before the end of June unless something goes catastrophically wrong!

• Flinthook and Mercenary Kings SE kommer att skickas preliminärt i juli. CE kommer i augusti p g a Steelboken.

Flinthook and Mercenary Kings have been ordered. Standard Editions may ship in July (ahead of schedule) but due to the SteelBook production times, the Treasure Box CE is still on track for August.

• Saturday Morning RPG kommer också skicka ut SE före CE utgåvan med start i juli.

Saturday Morning RPG is in the same boat, where standard orders could ship late July, but CE orders will be waiting for the SteelBook.

• PixelJunk Monsters 2 kommer preliminärt skickas ut när dlc:n är färdig i augusti/september.

PixelJunk Monsters 2 is awaiting DLC completion, but will start manufacturing as soon as we have a build to press. Our hope is to ship that out in August/September as long as the DLC is all out on time.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Switch Limited Run #6: Slime-san Collector's Edition $59.99 antal exemplar 2500 släpps i två batcher på fredag med start kl 16:00 och 00:00 svensk tid.

• Slime-san: Superslime Edition for the Nintendo Switch (standard retail packaging)

• Reversible cover art

• Full-color manual

• Official Nintendo Switch SteelBook® Case

• Double-sided 18 x 24 inch poster

• Two beautiful Slime-san postcards

• A slime-san PVC keychain

Permalänk
Medlem
Skrivet av LjovaNin:

Om du köper Mario Tennis Aces nu från eshopen får du dubbelt så mycket Gold Points

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller detta erbjudande fortfarande?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Gäller detta erbjudande fortfarande?

Står att det gäller men att du får dessa poäng när spelet är live.

To encourage more gamers to purchase online, Nintendo of Europe has started a special campaign for Mario Tennis Aces.

My Nintendo members who pre-order Mario Tennis Aces from the Nintendo eShop before the game’s June 22 launch will earn double the amount of Gold Points they usually receive from downloading games.

Källa

Permalänk
Medlem

Går i tankar på att köpa en switch med zelda. finns det någon "måste ha" accessoarer som jag borde köpa samtidigt när jag ändå är i affären?
tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Går i tankar på att köpa en switch med zelda. finns det någon "måste ha" accessoarer som jag borde köpa samtidigt när jag ändå är i affären?
tack för svar

För min del är ett fodral absolut nödvändigt eftersom jag typ bara spelar på språng.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/nintendo-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

För min del är ett fodral absolut nödvändigt eftersom jag typ bara spelar på språng.

Det känns som en värd investering, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hur är skärmskyddet där? Har nyligen skaffat en Switch och funderar på om ett skärmskydd vore bra. Har tidigare sett rekommendationer om amFilm, men de verkar inte gå att få tag på i Sverige Men här verkar det vara Nintendos egna val av skärmskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Hur är skärmskyddet där? Har nyligen skaffat en Switch och funderar på om ett skärmskydd vore bra. Har tidigare sett rekommendationer om amFilm, men de verkar inte gå att få tag på i Sverige Men här verkar det vara Nintendos egna val av skärmskydd.

Jag har det på min sedan dag ett och fungerar fint.
Inget jag tänker på.

Men har i bokhyllan ett ordentligt skärmskydd som väntar så fort den tunna plastfilmen blivit repig nog.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

tack för svar

Jag tvekade länge på prokontroll, men ångrar inte att jag spenderade 800:- på en. Kan du hitta den på rea är det lätt värt om du tänker spela stationärt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av j0mppie:

tack för svar

Jag håller med om att ett fodral är bra att ha, om än bara för förvaring hemma. Eftersom att du har tänkt spela Zelda så är ett tips att köpa en Amiibo (eller 20...), det är absolut inget måste men det höjde iallafall min spelupplevelse. Jag är egentligen inget stort fan av figurerna men tycker att det är så nice att ha i spelet. Scanna en gång om dagen och få massor med bra stuff. Ett litet tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Jag håller med om att ett fodral är bra att ha, om än bara för förvaring hemma. Eftersom att du har tänkt spela Zelda så är ett tips att köpa en Amiibo (eller 20...), det är absolut inget måste men det höjde iallafall min spelupplevelse. Jag är egentligen inget stort fan av figurerna men tycker att det är så nice att ha i spelet. Scanna en gång om dagen och få massor med bra stuff. Ett litet tips!

Nu har jag alla Amiibo men jag kände inte att de var till någon större nytta.
Gick ju fortare att samla in-game, exkluderat de outfits och Epona som du bara får med specifika Amiibo.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iller:

Gick ju fortare att samla in-game, exkluderat de outfits och Epona som du bara får med specifika Amiibo.

Tycker du? Jag kan iofs hålla med om att samla material, men alla specifika Amiibo-outfits tycker jag är kul att ha. Och andra material som är lite jobbigare att få tag på. Men det kanske också beror på hur man spelar och hur mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag tvekade länge på prokontroll, men ångrar inte att jag spenderade 800:- på en. Kan du hitta den på rea är det lätt värt om du tänker spela stationärt.

okej, är pro kontrollen trådlös? Jag tänkte nog mest spela portablet, kontrollen kostar 100aud och det motsvara ca 660kr om jag räknat rätt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Aktuellt:

• Loading.se har tyvärr delat en väldigt tråkig nyhet:

Efter 13 år online har http://Loading.se tagit timeout. Vi hoppas kunna återkomma i framtiden, men vet i dagsläget inte när eller i vilken form. Under tiden vill vi tacka alla er som varit med på den här långa och fina resan. På återseende!

Vi hoppas verkligen att de kommer tillbaks eller startar upp nåt annat. Kudos till att de höll på i 13 år. För mig personligen är det viktigt att man backar upp olika svenska spelsidor. Då en del Sweclockers medlemmar varit på loading.se parallelt med SweC. Önskar hela loadings team lycka till i framtiden och tackar för den roliga tiden på ert forum!

• Veckans filstorlekar på eShop så att du planera dina inköp efter ditt minne!

• Monster Hunter Generations Ultimate – 11.3GB

• The Banner Saga 2 – 4.5GB

• Grab the Bottle – 2.0GB

• Mushroom Wars 2 – 1.5GB

• Final Light, The Prison – 1.3GB

• Lumines Remastered – 750MB

• Scaletrix – 326MB

• Pub Encounter – 183MB

• One Strike – 180MB

• Hexologic – 111MB

• Kadobat Wars – 106MB

• Drawful 2 – 84.0MB

• The Number Puzzle – 63.0MB

• D/Generation: The Original – 27.0MB

Filstorlekslista

Nyheter:

• GameStop listar olika titlar till Switch.

1. Goosebumps The Game – October 9 ($29.99)

2. Big Buck Hunter Arcade – October 16 ($29.99)

3. Rapala Pro Series – October 16 ($29.99)

4. Nickelodeon Kart Racers – October 23 ($39.99)

5. American Ninja Warrior 2018 – November 6 ($39.99)

Källa, Källa II, Källa III, Källa IV, Källa V

• MUSYNX har avslöjat ytterligare fyra sånger till spelet.

• Rocket League startar Beach Blast nästa vecka med start den 11 juni. Hålltider för eventet:

Beach Blast Start Time: Monday, June 11, 10am PDT (1pm EDT, 7pm CEST)
    Beach Blast End Time: Monday, July 2, 5pm PDT (8pm EDT, 2am CEST on July 3)
    Beach Blast ‘Shells’ Expire: Friday, July 6, 5pm PDT (1pm EDT, 7pm CEST)

Skvaller:

• Igår var det mer eller mindre klart att Fortnite kommer till Switch?
    På samma sätt har man lyckats snoka reda på att Paladins också dyker upp på Switch?
    Nintendoikonerna har hämtas ut från eShop via mining.
    Spekulationerna haglar och inget är fastställt ännu men E3, 2018 verkar vara väldigt intressant.

Trailers/footage:

Japanese SNK Heroines: Tag Team Frenzy character trailers:

Lagt till ikoner för Fortnite och Paladins.
Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

okej, är pro kontrollen trådlös? Jag tänkte nog mest spela portablet, kontrollen kostar 100aud och det motsvara ca 660kr om jag räknat rätt.

Japp den är trådlös. Jag tänkte också använda switchen som Gameboy, men I slutändan blev det en hel del stationärt vid datorskärmen med hörlurar och prokontroll. Joyconsen är bra, men prokontrollern är bekvämare om man ska spela långa stunder

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Skrivet av Gurt:

Tycker du? Jag kan iofs hålla med om att samla material, men alla specifika Amiibo-outfits tycker jag är kul att ha. Och andra material som är lite jobbigare att få tag på. Men det kanske också beror på hur man spelar och hur mycket

tror inte jag vill lägga några pengar på sånt just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Japp den är trådlös. Jag tänkte också använda switchen som Gameboy, men I slutändan blev det en hel del stationärt vid datorskärmen med hörlurar och prokontroll. Joyconsen är bra, men prokontrollern är bekvämare om man ska spela långa stunder

okej, har inte testat att hålla i joyconsen, men ska definitivt tänka på en prokontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

okej, har inte testat att hålla i joyconsen, men ska definitivt tänka på en prokontroller.

Den är absolut inte nödvändig från början, jag köpte min när vänster joycon började krångla och jag inte ville vänta ett par veckor på en ersättningskontroll via post. Hade den inte behövt ersättas hade jag kanske aldrig köpt prokontroll.

Så prova först och se sen om du vill lägga pengarna på en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Aktuellt:

• Loading.se har tyvärr delat en väldigt tråkig nyhet:

Efter 13 år online har http://Loading.se tagit timeout. Vi hoppas kunna återkomma i framtiden, men vet i dagsläget inte när eller i vilken form. Under tiden vill vi tacka alla er som varit med på den här långa och fina resan. På återseende!

Vi hoppas verkligen att de kommer tillbaks eller startar upp nåt annat. Kudos till att de höll på i 13 år. För mig personligen är det viktigt att man backar upp olika svenska spelsidor. Då en del Sweclockers medlemmar varit på loading.se parallelt med SweC. Önskar hela loadings team lycka till i framtiden och tackar för den roliga tiden på ert forum!

Fanders. Var utmärkt ställe att köpa/sälja TV-spel

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av iller:

Fanders. Var utmärkt ställe att köpa/sälja TV-spel

Ja det är mycket tråkigt läste flera trådar där. Köp och sälj vad nice plus att de hade en hel del speltips på reor eller rabatter.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Paladins kommer till eShop nästa vecka spelet går redan nu att förhandsnedladda i Europa, release 12 juni. Paladins – Founder’s Pack, 5.8GB

• Mario Tennis Aces – “Aces of the Game” Trailer (Nintendo Switch) + i september implementeras det trådlösa multiplayer "Swing Mode" så att du kan bränna ännu fler kalorier.

• Muddledash kommer 10 juli på eShop $5.39 / €4.99 / £4.79 pre-orders har 10% rabatt på ursprungspriset.

• Titan Quest kommer att finnas både som digitalt och fysiskt släpp den 31 juli.

• Super Bomberman R kommer att få en ny karaktär på Switch Max, TBA.

1. The Last Blade 2

2. Money Idol Exchanger

3. The Super Spy

4. League Bowling

• LRG har via Josh Fairhurst delat en bild på Switch versionen Night Trap:s vinyl bundle. Gul eller blå färg är det som gäller den gula 32X varianten har minst upplaga.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Box Art
  • ’90s Football Stars kommer till eShop i höst.

• The Journey Down Trilogy har nu fått datum för de olika kapitlen i spelen:

The Journey Down: Chapter One – June 21st – $9.99
    The Journey Down: Chapter Two – June 28th – $19.99 (25% off if you have chapter 1)
    The Journey Down: Chapter Three – July 5th – $19.99 (25% off if you have chapter 1 or chapter 2)

• Captain Toad: Treasure Tracker har en filstorlek på 1,4 GB, eShop.

• BlazBlue: Cross Tag Battle Collector’s Edition Unboxed!

• Splatoon 2 Octo Expansion NEW Gameplay!

Veckans lista eShop, retail, demos etc.

Switch Retail

• Happy Birthdays – €39.99 (available June 8)

• Sushi Striker: The Way of Sushido – €49.99 (available June 8)

Switch Download

• The Banner Saga 2 – €14.99 for owners of the Banner Saga; regularly €19.99

• Shaq Fu: A Legend Reborn – free for original NBA Playgrounds owners; regularly €19.99

• The Infectious Madness of Doctor Dekker – €10.39 until June 19; regularly €12.99

• GRIDD: Retroenhanced – €11.99

• Shape of the World – €14.99

• Them Bombs! – €7.99

• A Magical High School Girl – €13.00

• ACA NeoGeo Riding Hero – €6.99

• Iro Hero – €12.99

• Samurai Defender: Ninja Warfare – €7.99

• Legendary Eleven – €8.99 until June 18; regularly €9.99 (available June 8)

• One Strike – €4.99 (available June 8)

• Otto – €4.99 (available June 8)

• Parallel – €9.99 (available June 8)

Switch Pre-Orders

• Harvest Moon: Light of Hope Special Edition – €35.99 until June 21; regularly €39.99

• Harvest Moon: Light of Hope Special Edition Bundle – €40.49 until June 21; regularly €44.99

• Grab the Bottle – €4.49 until June 20; regularly €4.99

• Monster Hunter Generations – €59.99

• Lost in Harmony – €6.99

• All-Star Fruit Racing – €39.99

• Neverout – €5.99

Switch Demos

• Baobabs Mausoleum

• Semispheres

Switch DLC

• Gal*Gun 2 – DLC Set 4 – €9.99

• Gal*Gun 2 – Alluring Belly Dancer Set – €4.49

• Gal*Gun 2 – Kung-fu Cutie Set – €4.49

• Gal*Gun 2 – Sexy Shrine Maiden Set – €4.49

• Pic-a-Pix Deluxe – Classic 06 – €2.99

• WorldNeverland – Elnea Kingdom: Hair Dye Set C – €1.99

• WorldNeverland – Elnea Kingdom: Our Majesty’s Blk Armor – €2.99

• WorldNeverland – Elnea Kingdom: Warrior’s Black Clothes Set – €2.99

eShop Sales

1. Saturday Morning RPG – €7.19 until June 18; regularly €7.99

2. The Sexy Brutale – €9.99 until June 20; regularly €19.99

3. Gem Smashers – €9.99 until June 21; regularly €19.99

4. Sine Mora EX – €14.99 until June 21; regularly €29.99

5. This is the Police – €14.99 until June 21; regularly €29.99

6. Aegis Defenders – €15.99 until June 20; regularly €19.99

7. AeternoBlade – €12.74 until June 21; regularly €14.99

8. Bulb Boy – €3.99 utnil June 21; regularly €7.99

9. Mulaka – €16.98 until June 21; regularly €19.98

10. Nine Parchments – €9.99 until June 21; regularly €19.99

11. Pic-a-Pix Deluxe – €6.39 until June 21; regularly €7.99

12. Regalia: Of Men and Monarchs – Royal Edition – €24.99 until June 14; regularly €22.49

13. Resident Evil Revelations – €14.99 until June 21; regularly €19.99

14. Resident Evil Revelations 2 – €17.99 until June 21; regularly €24.99

15. Tachyon Project – €6.99 until June 18; regularly €9.99

16. The Jackbox Party Pack 3 – €16.79 until June 21; regularly €23.99

17. Wanderjahr TryAgainOrWalkAway – €8.49 until June 21; regularly €9.99

18. Wulverblade – €11.38 until June 14; regularly €16.99

19. Jurassic Pinball – €1.79 until June 25; regularly €1.99

20. Nuclien – €0.85 until June 14; regularly €3.49

21. Hiragana Pixel Party – €6.79 until June 14; regularly €7.99

22. Ultra Hyperball – €2.99 until June 14; regularly €9.99

Lista

Switch Demos för Europa

• Baobabs Mausoleum

• Semispheres

Switch Demos NA

• Baobabs Mausoleum

• Deemo

• Devious Dungeon (available June 11)

• Semispheres

• Shining Resonance Refrain (available June 12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Står att det gäller men att du får dessa poäng när spelet är live.

To encourage more gamers to purchase online, Nintendo of Europe has started a special campaign for Mario Tennis Aces.

My Nintendo members who pre-order Mario Tennis Aces from the Nintendo eShop before the game’s June 22 launch will earn double the amount of Gold Points they usually receive from downloading games.

Källa

Tack Tiamat!

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt riktigt imponerad över utbudet av demos till Switchen! Minns inte att det någonsin fanns så här många tillgängliga demos varken till Wii eller Wii U? Som det finns till Switch just nu alltså.

Har själv köpt (och ratat) vissa spel efter att ha provat på demot först.

Jag har ingen aning hur stort utbudet Microsoft och Sony är, så jag kan inte jämföra med konkurrenterna, bara vad Nintendo erbjudit tidigare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Taiko Drum Master: Nintendo Switch Version! Kommer att få en engelsk version i Asien preliminärt släpp den 9 augusti.

English text will be included in a free patch on August 9.

• Sekai Project har utlyst tre spel till eShop:

- "fault" release i november. Developer: Alice in Dissonance.

- M.A.S.S. Builder, Developer: Vermillion Digital, release sommaren 2019.

- Samurai Cop: The Game, Developer: Sekai Games, release TBA.

• The Hollywood Reporter har gjort ett reportage om Super Smash Bros. med frågeställning alla Smash fans undrar: Är det ett helt nytt spel eller är det en portning? Flera ledtrådar har getts av Bill Trinen:

Of course, we still don't know what the new Super Smash Bros. for Switch is, exactly. When asked directly, Trinen was cagey and wouldn't specify whether it was a new game altogether or a port of the Wii U title for the new console ("Stay tuned" were his exact words), but he did drop a few hints.

“The tournament is going to be designed to show quite a bit of the game in terms of modes, characters and items, but obviously we won’t show everything and we’re keeping a few surprises for later in the year,” he said.

It seems likely that Super Smash Bros. for Switch will not just be a simple port of the Wii U game. After all, the teaser trailer for the game shows off silhouettes of character models from recent Switch games — such as Link from Breath of the Wild.

Det tycks vara ett djärvt påstående? Vidare får vi heller inte all information på E3 angående SSB. eftersom det kommer dyka upp fler överraskningar senare i år.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Splatoon 2 World Championship t-shirt finns nu ute i spelet. Gå in på Switch News se artikeln för Splatoon2-kanalen. Starta spelet genom posten på kanalen för att få T-shirten.

• First Paladins Switch footage på tyska.

• Sushi Striker launch trailer, release idag.

• Monster Boy and the Cursed Kingdom (E3 2018) Trailer Premiere

• Mexikanska Amazon har läckt ut en ny titel från NISA RPG Maker MV till Switch. Release är den 27 november.

• Bomb Chicken kommer till Europa den 28 juni eShop £11.99.

• Pode kommer till eShop 21 juni.

• Lanota kommer 14 juni i NA samt 20 juni i Europa.

• Det blir inget online spel för All-Star Fruit Racing på Switch. Dev-teamet säger att problemet bottnar i att Unreal Engine 4 inte har stöd för online titlar till Switch.

Det kan vara en miss från utvecklarnas sida men NBA playgrounds har stöd för Unreal Engine 4.

You're wrong. NBA Playgrounds has online multiplayer and runs on Unreal Engine 4.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

LRG och Play-Asia satsar hårt på begränsade utgåvor! + trailer på Indivisible och Spy Gear till Splatoon 2

Efter 12 minuter var Switch Limited Run #6: Slime-San CE redan slutsåld. Batch nummer två kommer ut inatt klockan 00:00. Standard versionen går nu att förhandsboka tills den 22 juni.

LRG har verkligen stöd från flera fans se ordern nedan:

The pic speaks for itself. I love all you do LRG and hope this helps to bring SMRPG 2 to life. Keep up the amazing work you all do and helping out the Indie community. Over and out.

Se bilden här

Om SMRPG får in tillräckligt med pengar har de lovat att skapa en uppföljare nämligen SMRPG 2.

• Indivisible E3 2018 Trailer - Welcome to the World of Loka

Play-Asia:s LE är avslöjad:

• Dimension Drive kommer att släppas i en fysisk version via Eastasiasoft Limited, LE:n finns i endast 3000 exemplar. Standard versionen går också att förhandsbeställa men den har ingen begränsad upplaga.

Med start från den 14 juni kan du förhandsbeställa dem på Play-Asia:

1. The Dimension Drive Limited Edition $34.99

2. Standard version innehåller även manualen $24.99.

Limited Edition innehåller:

• A physical copy of the game (region free)

• Collector’s Box with alternative art

• Full-color printed manual

• 72-pages book with art and comics from Dimension Drive

• An original full-length soundtrack

• An individually numbered collector’s certificate

Box Art
  • Förra månaden avslöjade CoroCoro att något stort är på väg till Splatoon 2. I det nästkommande numret av tidningen som kommer ut den 15 juni kommer de att ge mer information hur man kan få tag på "Spy Gear". Tidningen lockar med att det finns ytterligare överraskningar gällande kostymen i spelet och att de kommer att informera mer om dessa den 9 juli.

Önskar alla en fortsatt trevlig sommar och spelhelg!