Permalänk
Frida 🥐

Datorer på Computex 2018 (+ lite annat)

Datorer på Computex 2018

Redaktionen återvänder till datormeckat Taipei och självklart är Frida på plats för att spana in alla moddade datorer på Computex, vars syfte är att exponera utställarnas produkter.

Tillverkarna som ställer ut sina produkter flyger in moddare från hela världen och datorerna varierar som alltid i olika färger, storlekar, former och stilar. Likt förra året står härdat glas, RGB-belysning och akrylrör högt upp på trendlistan.

Vilket bygge fångar din uppmärksamhet från årets Computex?

Ja, bilderna är rätt usla. De är tagna med en mobilkamera och när härdat glas täcker 99 procent av alla datorbyggen gör det inte saken bättre.

Galleri på moddade datorer på förra årets Computex

Computex 2018

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ballt! Vet du om någon användare hade sitt projekt utställt iår?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av willeykk:

Ballt! Vet du om någon användare hade sitt projekt utställt iår?

Skickades från m.sweclockers.com

Här från forumet?

Det är nog @timpelay i såna fall med detta bygge:

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av willeykk:

Ballt! Vet du om någon användare hade sitt projekt utställt iår?

Yes, jag var där!
Tror inte någon annan härifrån hade bygge på plats faktiskt.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

@Zoyadog ja precis, tack
@Timpelay snyggt bygge, kul med en sån prestigefull utställningsplats! har alltid läst ditt nick som timeplay, wtf..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av willeykk:

@Frida ja precis, tack
@Timpelay snyggt bygge, kul med en sån prestigefull utställningsplats! har alltid läst ditt nick som timeplay, wtf..

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Ja var riktigt kul att få ha utställningsplats!
Ingen fara, jag skulle dock säga att det mer uttalas som teamplay om något

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Snusfri

Tyvärr alldeles för många groteska skapelser.
Det enda som föll mig i smaken var Ford Mustang bygget.

Känns som att datorvärlden är där bilvärlden var runt 2001-2004, dvs massa bling-bling, lysen osv.

Visst kan det göras snyggt och sobert, men det blir lätt för mycket.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gott om skitfula chassin. Men några snygga (eller roliga) fanns ju tack å lov också.
Hela RGB-trenden ger uppenbart upphov till dålig-smak-bonanza. Vore trevligt att se ex. Pininfarina, George Jensen eller Philippe Starck ta sig an ett datorchassi en gång.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@flamso Många RGB-datorer som du gillar? Jag fick ett smärre epilepsianfall!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ser ju helt klart intressant ut då jag läste om detta för någon vecka sen.
Ingen kylare på CPU utan den får mediumet (inte vatten) att koka vid låga temperaturer och därmed nyttja kylningseffekt vid avdunstning.
Detta skulle vara värt en närmare genomgång / artikel av då det vore intressant att få reda på nuvarande begränsningar, kostnad etc.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Lian Li O11 Dynamic chassit ser riktigt bra ut. Gillar det effektiva användandet av tillgänglig plats

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Discokungen
Skrivet av DavidtheDoom:

@flamso Många RGB-datorer som du gillar? Jag fick ett smärre epilepsianfall!

Riktigt härliga byggen ju!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är Ford Mustang-bygget helt från scratch? Den var ju brutalt snygg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allvarligt, vilka byggen, bland det vackraste och mest detaljerade jag sett från datorvärlden.
Angående bilderna så oroa dig inte @Zoyadog Dina bilder blev perfekta, hade inte kunnat göra det bättre själv, och då förtjänar jag ändå att läggas in för vård av kameramissbruk, hahah. Fett med cred till dig för din tid och ditt arbete.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Haha, nästan alla är helt groteska.

Permalänk
Skrivet av KplSteiner:

Är Ford Mustang-bygget helt från scratch? Den var ju brutalt snygg!

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt mig såg det chassit mest genuint ut, andra såg mer ut som formpressad plast (alltså billiga gimmick). Vist vissa chassin såg hyfsade ut, men radion stack ut som något helt annat

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag tyckte akvariumet såg ballt ut med dom levande fiskarna. Men kan väl känna en viss oro för deras hälsa.

Permalänk
Medlem

Jag som ville bygga något udda och använde mig av kopparrör när jag drog min vattenkyllning, i senaste bygget.
Vet att det funnits förut, dock inte så vanligt, men nu så tycker jag att var och vartannat bygge använder det, suck... -_-

Permalänk
Medlem

RGB-party

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

fiskdatorn och bilstereon var gött!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

vad för komponenter har du i denna dator?