Laptop med MX150 - värmeproblem eller ej

Permalänk
Medlem

Laptop med MX150 - värmeproblem eller ej

Jag har inte haft en laptop med "extra" GPU under lång tid på grund av att en tidigare dator hade väldigt trista värmeproblem just pga det.

Jag har tittat på en HP med och utan MX150. Jag är ute efter en för ca 7000kr och då hittade jag en på Komplett för 7290kr med MX150 och en på HP hemsidan utan det grafikkortet. OM värmeproblem blivit åtgärdat kan jag tänka mig att köpa den med GPU'n.
Så undrar om era erfarenheter kring värmen på bärbara som har just den GPU'n.

Den på HPs hemsida ska stödja displayport på usb-C. Priserna på HP stämmer inte eftersom jag har studentrabatt, den kostar 6990kr via Mecenat.

Komplett bärbar

HP bärbar

Permalänk

Jag har en HP envy 13 med mx150. Den har liknande design som den du länkade. Om jag kör musikproduktion eller videoredigering blir datorn väldigt varm i chassit. Skulle inte säga tillräckligt varmt för att skada datorn men definitivt varmt nog att det blir jobbigt att ha den mot benen.

Permalänk
Medlem

Fick hem en HP Spectre x360 15" i måndags och instämmer med @Klaffatron att den blir väldigt varm under hård belastning men inte så att den skulle skada datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Fick hem en HP Spectre x360 15" i måndags och instämmer med @Klaffatron att den blir väldigt varm under hård belastning men inte så att den skulle skada datorn

Tack för svaret. Tycker du att kylningen blir störande?

Min äldre laptop med GPU blev så varm att den klappade ihop och laggade plus fläkten lät som en hårtork.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaffatron:

Jag har en HP envy 13 med mx150. Den har liknande design som den du länkade. Om jag kör musikproduktion eller videoredigering blir datorn väldigt varm i chassit. Skulle inte säga tillräckligt varmt för att skada datorn men definitivt varmt nog att det blir jobbigt att ha den mot benen.

Tack. Jag har ofta den i knät i soffan så väldigt bra att veta.

Permalänk
Medlem

@n3crosis: Inte vad jag märkt! Dock har jag bara haft den i två dagar och med en 8 månaders grabb som ärvt sin pappas stökiga beteende så har det inte blivit mycket pillande ^^
Om du inte ska beställa den idag så återkommer jag ikväll om jag fått pilla mer

Permalänk

@n3crosis: Jag har inte provat några spel än på min men när fläktarna tar i så hörs dem ganska tydligt. Jag tycker inte det är alltför högt men jag störs inte lätt heller så svårt att säga. Men vid vanligt användande som film, surfa m.m så är min dator knäpptyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@dweebling: Inte vad jag märkt! Dock har jag bara haft den i två dagar och med en 8 månaders grabb som ärvt sin pappas stökiga beteende så har det inte blivit mycket pillande ^^
Om du inte ska beställa den idag så återkommer jag ikväll om jag fått pilla mer

Återkom gärna. Jag sitter inte i sjön så beställer sannolikt inte förrän till helgen