Inför köp av ny Gaming skärm (Tips & Råd och expertis efterfrågas)

Permalänk
Medlem

Inför köp av ny Gaming skärm (Tips & Råd och expertis efterfrågas)

Hej! Sitter och funderar på en ny skärm (spelar just nu på min 65inch 4k LG TV) känner att det är inte något jag vill gå ifrån helt utan kommer ha den kopplad oxp för avnjutning av spel som känns bäst att lira i soffan utan hets 👍
Men när smabon vill se tex melodramifestivalen eller annat trams eller vid spelande av intensivare spel som kräver lite fokus vore det nice att kunna sätta sig i en gaming hörna som förr i tiden

Så skärmen är det primära som jag inte känner mig insatt i har läst en hel del här på SweClockers (guider och resensioner etc) men har ändå svårt att bestämma mig, och många skärmar verkar ha en del defekter som bleeding och allt va de heter så tänkte kolla om ni är sugna på att dela med er av era upplevelser av era skärmar:)

Det jag är ute efter är:

Helst en ultrawide (curved) upp till 35 Tum

Eller en 27-uppåt wide

Siktar på 2k upplösning (ej lägre)

100-144 MHz

Så låg ms som möjligt

Gsync ska den ha

Ips verkar vettigt av vad jag läst annars gärna förslag på bra VA å alla andra paneler vad de heter

Kommer spela allt möjligt från rpg till snabbare FPS spel etc så det är spel som är huvud saken inget film tittande eller liknande
Och datorn i sign kommer få göra jobbet.

Eftersom 2k verkar som en bra upplösning för att lira runt 80-100fps (kör nu 60fps i 4k) känns det inte som skärmen behöver palla mer än 100mhz så där omkring (kör nog hellre i 2k med lägre fps än lägre upplösning å mer FPS) är mer åt att jag vill ha en snygg upplevelse med färger och upplösning än 200fps

Jag kommer nog köpa en begagnad så gärna flera förslag och har förstått att man får betala ganska bra om man ska ha bra grejer men tar gärna förslag på billigare skärmar i de storlekarna som ändå har bra färger MHz å låg ms som ändå är bra grejer fast inte super dyra

Budget (4k till 8k) kanske? då begagnat som sagt.

Kör hårt är tacksam för alla kommentarer

MVH John

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Bildexpert 📺