Battlefield V Alpha – Kenneth, Jonas och Emil provspelar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Man orkar ju inte engagera sig i BF längre, kommer ut nya för ofta. De borde satsa på att göra de aktuella spelen bättre istället, förvalta dessa och ta hand om spelarna.

Jasså, jag tycker två år mellan släppen är rätt lagom personligen. Men visst, hade inte klagat på tex tre år iaf, lite mer utrymme för innovation då

Spelserien har ju liksom fans som kommer tillbaka till varje spel utan att de behöver känna sig tvungna att pressa ut nytt egentligen.

Men Cash is king. Två år är väll en sweet spot tycker EA vi får nog vara glada att de inte pressar ut ett varje år iaf. Iofs betyder ju det att flera studios får stå för varannat släpp, så de har ju mer tid än ett år på sig, men iaf. Ett om året urvattnar franchisen för mkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av sesam2k:

tråkigt med pastellfärger... jag tänker mig att krig är en ganska grå och brun historia

Läst någon som skrev ungefär samma sak efter BF5 trailern, att han/hon tyckte det var för grönt o färgglatt.
Sen läste man en kommentar att, gräset osv bryr sig inte om det är krig eller inte, är ju samma färg för det. Och det är ju så sant.
Färgerna blir inte mer gråa o bruna för att det är krig om ni inte det har kommit damm, krut eller aska över diverse föremål

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Shudnawz:

Med Kenneths vansinniga FOV så hade jag svårt att få en känsla för flödet. Lär väl spela lite på en öppna betan, om och när det blir en sådan.

Jag kan ha gått lite bananas med FOV'en, jag erkänner

Permalänk
Lego Master

@Kenneth:
Jag tänkte på det, kan inte en hög FOV ha negativ impact på FPSen? Det är ju fler saker som ryms i synfältet och alltså måste renderas?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Shudnawz:

@Kenneth:
Jag tänkte på det, kan inte en hög FOV ha negativ impact på FPSen? Det är ju fler saker som ryms i synfältet och alltså måste renderas?

Det kan det nog ha, inget jag märkte igår dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Kenneth:
Jag tänkte på det, kan inte en hög FOV ha negativ impact på FPSen? Det är ju fler saker som ryms i synfältet och alltså måste renderas?

Jovisst, men det är ju sällan superavgörande, om man inte redan innan låg på gränsen dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Lego Master

@Zemlan:
Nej, såklart inte. Men just i en closed alpha i ett redan rätt dåligt optimerat spel (som det verkade), så tänker jag att det kan ha större effekt på FPSen än ett redan släppt och optimerat spel, som BF4 eller BF1. Lite sent att testa det nu dock antar jag, eller hur länge håller alphan på?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Zemlan:
Nej, såklart inte. Men just i en closed alpha i ett redan rätt dåligt optimerat spel (som det verkade), så tänker jag att det kan ha större effekt på FPSen än ett redan släppt och optimerat spel, som BF4 eller BF1.

Sant, tänkte inte så långt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesam2k:

tråkigt med pastellfärger... jag tänker mig att krig är en ganska grå och brun historia

Naturens färger bryr sig inte så mycket ifall det är krig eller inte.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Spotting måste förändras i spelet. Att spamma Q mot horisonten och sedan skjuta är bara för dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Spotting måste förändras i spelet. Att spamma Q mot horisonten och sedan skjuta är bara för dåligt.

Tycker det är skitbra att de äntligen tatt bort möjligheten att 3D spotta fienden i BF5 (vissa undantag beroende på klass osv tror jag). Var ju helt efterblivet att inte sikta på spelaren utan snarare ringen eller pilen över deras huvud som det fungerat sedan Bad Company 2.

Så jag håller inte med, de borde inte alls ändra systemet de använder i BF5, tycker det är bra att man måste använda ögonen och vara mer vaksam igen...gör det mycket mer intressant att kunna gömma sig och faktiskt behöva jobba lite för att kanske hitta den som gömmer sig.

Sorgligt att det tog sån tid att återinföra detta till spelet, men bättre sent än aldrig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Relik 📜

Viktigt grävande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Granater säger han. Han menar väl dynamit?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Lego Master

@emilakered:
Det som stör mig är att bomberna detonerar innan animationen för att trycka in plungern på detonatorn är färdig (eller ens har börjat). Jag tycker inte det vore fel att ha en liten delay från knapptryck till faktisk explosion, så man måste tänka mer på timingen innan grejjorna säger BOOM.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@emilakered:
Det som stör mig är att bomberna detonerar innan animationen för att trycka in plungern på detonatorn är färdig (eller ens har börjat). Jag tycker inte det vore fel att ha en liten delay från knapptryck till faktisk explosion, så man måste tänka mer på timingen innan grejjorna säger BOOM.

Efter skitstormen DICE fick för revolvrarna i BF4 när hammaren först skulle dras bakåt innan pistolen sköt så undviker de kanske sånt.

Iofs brukar det vara ngn liten delay på c4 historiskt väl? så kanske är något de bara inte implementerats än. för jag håller med dig om att det vore mer nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Lego Master

@Zemlan:
Jag fattar inte varför man inte gjorde det som man skulle gjort "på riktigt", dvs spänt hanen när man drar revolvern (byter till det vapnet eller spawnar med det som main) samt åter spänner hanen efter varje skott (alternativt använder double action-funktionen om man klickar frenetiskt). Att det blir en fördröjning mellan skotten får man ju räkna med, som med ett manuellt pumphagel, men då är man åtminstone redo för nästa ögonblicksskott 10 sekunder senare. Konstig implementering.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jasså, jag tycker två år mellan släppen är rätt lagom personligen. Men visst, hade inte klagat på tex tre år iaf, lite mer utrymme för innovation då

Spelserien har ju liksom fans som kommer tillbaka till varje spel utan att de behöver känna sig tvungna att pressa ut nytt egentligen.

Men Cash is king. Två år är väll en sweet spot tycker EA vi får nog vara glada att de inte pressar ut ett varje år iaf. Iofs betyder ju det att flera studios får stå för varannat släpp, så de har ju mer tid än ett år på sig, men iaf. Ett om året urvattnar franchisen för mkt.

Skickades från m.sweclockers.com

För det första....WHAT? har det gått två år sen BF1? Fick lite panik nu..

Men det känns som fansen är mer nöjda med spel som är långsiktigt förvaltade, typ Rainbow Six Siege (har dock inte spelat det själv men har bekanta som säger att det bara blivit bättre och bättre)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mange43:

@Umbrellas:
Varför inte göra 1 eget spel?
Så får du se hur lätt det är.

Fast nu frågade han ju iofs inte efter hur lätt det var att göra ett spel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt