Tipsa/anmäla till polisen ang. ett brott jag inte känner till

Permalänk
Medlem

Tipsa/anmäla till polisen ang. ett brott jag inte känner till

Hej,

Rubriken är nog rätt luddig, men så är också min fråga. Det är nämligen så att jag häromdagen pratade med en gammal bekant som jag sprang in i på stan. Personen i fråga undrade om jag hade lust att ta en kaffe och snacka lite skit och då jag inte hade något planerat närmaste timmen sa jag ja till detta. Känner inte personen i fråga allt för bra, men vi har ett par bekanta ihop och träffades en del på fester när vi var yngre. Efter en stunds pratande om allt möjligt började vi att prata om pengar (ingen aning varför) varpå min bekanta börjar prata om att hon för ett tag sen (inom närmaste 2 åren som jag förstod det) hade sysslat med riktigt kriminella saker och hade på så sätt tjänat några hundra tusen. Hon ville inte riktigt säga vad det handlade om, men hon beskrev det som att det var extremt. Kan inte minnas de exakta orden som hon luddigt beskrev det med, men det lät verkligen seriöst. Efter detta rundande jag lite snyggt samtalet och drog vidare på nästa jobb, men det hon sa satte sig verkligen i skallen på mig. Så min fråga är följande:

Kan jag tipsa/anmäla till polisen ang. en persons brott trots att jag inte vet vad hen har gjort? Jag rent spontant gissar på att svaret är "nej", men jag har personligen ingen koll på detta. Eller rättare sagt; det kanske varken leder någonstans eller hjälper på något vis. Brukar inte bry mig om andra business. Vi har alla våra saker som vi inte är allt för stolta över, men sättet hon sa det på fick mig verkligen att fundera.

Kanske bara är jag som är knäpp.
All feedback är välkommen. Bör jag bara släppa det?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Min begränsade erfarenhet är att polisen gör absolut ingenting ifall man inte kan ge dem väldigt konkreta bevis OCH ligger på dem om att man inte kommer ge sig innan de gjort en utredning.

Skattemyndigheten kanske är mer intresserad? Tänk på att allt som kommer in diarieförs och blir offentlig handling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Släpp det, Polisen kommer inte inleda en förundersökning ÖHT under dom omständigheterna, eventuellt om personen hade nämnt att dom mördat någon eller dylikt.

Personen kan vara mytoman, sinnesförvirrad, narcissistisk, mm.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ring 11414 så får polisen ta ställning till om det finns tillräckligt att gå på.

I ett samhälle där alla blundar för brott de vet om så kommer kriminaliteten att frodas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du vet inte vad det handlar om. Du visste inget innan du vet inget nu. Om det är en kriminell person så har dem nog redan pejl på hen (hoppas vi alla). Sluta leka civilpolis och gå vidare med ditt liv, du borde ha mer saker att göra.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Hedersmedlem

Många kriminella här som inte vill bli påkomna...

Det är väl klart du kan ringa polisen och berätta vad du vet och sen får de ta ställning till det. I ena fallet blir det inget men i andra fallet så börjar de utreda det och kanske kan hindra vidare brott.

Misstro i polisen kommer inte hjälpa någon heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Släpp det, Polisen kommer inte inleda en förundersökning ÖHT under dom omständigheterna, eventuellt om personen hade nämnt att dom mördat någon eller dylikt.

Personen kan vara mytoman, sinnesförvirrad, narcissistisk, mm.

Mvh

Just det här med mytoman var just en tanke som slog mig, speciellt när man inte riktigt känner personen heller.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Du kan inte göra en anmälan eftersom du inte vet vilket begåtts. Men du kan tipsa polisen om att du tror att brott har skett. Så får de göra bedömningen om det finns nog med underlag för att starta en utredning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vill inte vara för negativ, men verkligen?... Har du inte bättre grejer att göra i din liv än att försöka polisanmäla folk pga grejer de säkert har hittat upp för att verkar mer framgångsrik?
Om du hade riktigt bevis, då skulle jag säga att man kanske borde göra nåt mer men annars....

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

[...] Sluta leka civilpolis och gå vidare med ditt liv, du borde ha mer saker att göra.

Skrivet av iknight:

Vill inte vara för negativ, men verkligen?... Har du inte bättre grejer att göra i din liv [...]

Har ni inte bättre saker att göra än att försöka förminska TS? På vilket sätt tycker ni att era personangrepp bidrar med saklighet i denna tråd?
Jag tycker det är hedervärt att TS att känner empati för sina medmänniskor och vill göra skillnad. En allt mer sällsynt egenskap som står betydligt högre upp i kurs på min lista än inskränkta ego-trippar på andras bekostnad.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har ni inte bättre saker att göra än att försöka förminska TS? På vilket sätt tycker ni att era personangrepp bidrar med saklighet i denna tråd?
Jag tycker det är hedervärt att TS att känner empati för sina medmänniskor och vill göra skillnad. En allt mer sällsynt egenskap som står betydligt högre upp i kurs på min lista än inskränkta ego-trippar på andras bekostnad.

Han efterfrågade andra människors åsikter kring något, måste man servera en åsikt som passar TS och curla honom för hans fina morala värderingar. Jag tycker TS resonemang är fint, men verkligheten är att han kommer inte göra någon skillnad. Därav åsikten kring att han bör lägga sin tid på något annat för det kommer vara föga till hjälp då han har inget att gå på. Som någon tidigare sa, personen ifråga kan vara mytoman,narcissist,psykopat eller vad som helst.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Du kan tipsa Polisen anonymt. Det kan vara sista pusselbiten för att lösa ett brott. Ring in med dolt nummer, säg inte vad du heter och tipsa.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Han efterfrågade andra människors åsikter kring något, måste man servera en åsikt som passar TS och curla honom för hans fina morala värderingar. Jag tycker TS resonemang är fint, men verkligheten är att han kommer inte göra någon skillnad. Därav åsikten kring att han bör lägga sin tid på något annat för det kommer vara föga till hjälp då han har inget att gå på. Som någon tidigare sa, personen ifråga kan vara mytoman,narcissist,psykopat eller vad som helst.

Det handlar säkerligen inte om att du/ni inte får ha andra åsikter, utan snarare om sättet ni uttryckte er på? Personangrepp är bara otrevligt, det finns många bättre sätt att uttrycka sig på och fortfarande hålla en god stämning.

OnT:

Tycker du ska anmäla, det värsta som kan hända är ju bara att de inte anser att det finns något att utreda

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

Kan vara så att hon har sålt sig för att dra in pengar men kanske inte vill tala om det utan säger att hon har gjort något kriminellt för att det ska låta bättre.

Sen avråder det dom andra ha get förslag då om man gör en anonymt anmälan eller inte så kommer hon förstår att det var du som sa det vem vet hon kanske bara berätta det just till dig och då är det lätt att hon misstänker dig och ingen av oss vet vad hon kan göra som hämnd.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Det handlar säkerligen inte om att du/ni inte får ha andra åsikter, utan snarare om sättet ni uttryckte er på? Personangrepp är bara otrevligt, det finns många bättre sätt att uttrycka sig på och fortfarande hålla en god stämning.

OnT:

Tycker du ska anmäla, det värsta som kan hända är ju bara att de inte anser att det finns något att utreda

Håller med om att vi både kunde formulerat oss bättre, skärpning från min sida framgent! Jag har aldrig haft några onda intentioner i tråden eller till TS som ett givet personangrepp. Beklagar om det upplevts så!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid försöka, det kostar inget.
Dock tror jag inte polisen gör ett skit.
Jag har ringt två ggr om pågående brott.
Två olika gånger när några höll på att bryta sig in i en bil på vår parkering: Polisen: Vi har ingen ledig bil att skicka ut bägge gångerna. Grattis.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Håller med om att vi både kunde formulerat oss bättre, skärpning från min sida framgent! Jag har aldrig haft några onda intentioner i tråden eller till TS som ett givet personangrepp. Beklagar om det upplevts så!

Jag vill bara säga att jag fortfarande står bakom det jag har sagt, men visst, det kunde ha varit formuläret lite annorlunda att låta mindre agressive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Du kan ju alltid försöka, det kostar inget.
Dock tror jag inte polisen gör ett skit.
Jag har ringt två ggr om pågående brott.
Två olika gånger när några höll på att bryta sig in i en bil på vår parkering: Polisen: Vi har ingen ledig bil att skicka ut bägge gångerna. Grattis.

Jag ringde polisen för ett stort jävla bråk höll på att bryta ut på en fest jag var på. Polisen frågade mig "är någon skadad?" så sa jag "nej inte ännu" så sa dem att jag kunde återkomma efter någon blivit det. En fick åka till sjukhus.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Han efterfrågade andra människors åsikter kring något, måste man servera en åsikt som passar TS och curla honom för hans fina morala värderingar. Jag tycker TS resonemang är fint, men verkligheten är att han kommer inte göra någon skillnad. Därav åsikten kring att han bör lägga sin tid på något annat för det kommer vara föga till hjälp då han har inget att gå på. Som någon tidigare sa, personen ifråga kan vara mytoman,narcissist,psykopat eller vad som helst.

Lika väl som personen kan vara mytoman kan tipset vara det som tippar ett helt brottssyndikat.

Så här tycker polisen själva.

Skrivet av https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/:

Tipsa polisen om brott

Polisen behöver tips från allmänheten för att kunna förebygga brott, bekämpa brottslighet och skapa trygghet i samhället.
...

Om ALLA rapporterade in alla brott de hör talas om skulle samhället på sikt bli bättre.
Men det går ju snarare åt andra hållet, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Om ALLA rapporterade in alla brott de hör talas om skulle samhället på sikt bli bättre.
Men det går ju snarare åt andra hållet, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är struntprat, vi skulle behöva 10000000 st poliser till då med alla mytomaner och lögnare. Varje helg skulle 3000000 påhittade brott rapporteras.

Permalänk
Hedersmedlem

Golare har inga polare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

@henkiii: Vilket verklighet lever du i?

I den verksamhet jag rör mig i dagligen kontaktar vi polisen flera ggr varje vecka, jag har även arbetat mot dem i vissa lägen, dom har ytterst sällan resurser eller möjligheter att avhjälpa "vardagsbrottsligheten" dvs inbrott, skadegörelse, misshandel, mm, och dom anmälningar som görs går sällan vidare utan läggs ner, även när det finns bevis och vittnen.

Däremot har privata vaktbolag blivit större och fått en del uppdrag av polisen, paragraf 3 områdena i Sverige ökar och dom kommer sannolikt fortsätta göra det om utvecklingen inte vänder och / eller polisen förändrar sitt arbetssätt, det är en farlig väg att gå där pengar hos privata företag och privatpersoner kommer avgöra vem som får en trygg eller otrygg tillvaro.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazy:

Hej,

Rubriken är nog rätt luddig, men så är också min fråga. Det är nämligen så att jag häromdagen pratade med en gammal bekant som jag sprang in i på stan. Personen i fråga undrade om jag hade lust att ta en kaffe och snacka lite skit och då jag inte hade något planerat närmaste timmen sa jag ja till detta. Känner inte personen i fråga allt för bra, men vi har ett par bekanta ihop och träffades en del på fester när vi var yngre. Efter en stunds pratande om allt möjligt började vi att prata om pengar (ingen aning varför) varpå min bekanta börjar prata om att hon för ett tag sen (inom närmaste 2 åren som jag förstod det) hade sysslat med riktigt kriminella saker och hade på så sätt tjänat några hundra tusen. Hon ville inte riktigt säga vad det handlade om, men hon beskrev det som att det var extremt. Kan inte minnas de exakta orden som hon luddigt beskrev det med, men det lät verkligen seriöst. Efter detta rundande jag lite snyggt samtalet och drog vidare på nästa jobb, men det hon sa satte sig verkligen i skallen på mig. Så min fråga är följande:

Kan jag tipsa/anmäla till polisen ang. en persons brott trots att jag inte vet vad hen har gjort? Jag rent spontant gissar på att svaret är "nej", men jag har personligen ingen koll på detta. Eller rättare sagt; det kanske varken leder någonstans eller hjälper på något vis. Brukar inte bry mig om andra business. Vi har alla våra saker som vi inte är allt för stolta över, men sättet hon sa det på fick mig verkligen att fundera.

Kanske bara är jag som är knäpp.
All feedback är välkommen. Bör jag bara släppa det?

Det där är garanterat ekonomiska brott...
men om detta nu är en bekant, varför gå till polisen o babbla ens? Fattar inte....

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för mitt sena svar, men har haft en hel del för mig idag då jag tog upp vissas råd angående att skaffa mig ett liv. Nej, men skämt-å-sido.

Att säga att detta handlar om någon som försöker leka civilpolis i brist på annat är bara löjligt. Anledningen till att jag startade tråden är för att det jag hörde verkligen satte sig i huvudet på mig och i brist på kunskap angående hur svenska polisprocedurer fungerar kände jag att det var bättre att fråga. Det var inte det faktum ATT personen nämnde det, utan HUR hon nämnde det. Jag låter folk leva sina egna liv, men jag fick känslan av att det var något som kanske borde lysas upp, precis som andra i tråden också nämner. Personen i fråga är som sagt endast en bekant (definition: person man känner i någon grad, men relativt ytligt) - ingen vän eller någon jag umgås med i någon grad. Jag kommer dock att avvakta lite med det hela.

Uppskattar all feedback!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Det var inte det faktum ATT personen nämnde det, utan HUR hon nämnde det. Jag låter folk leva sina egna liv, men jag fick känslan av att det var något som kanske borde lysas upp,

Alltså detta låter ju snarare som att du blev nyfiken / irriterad på att en bekant inte ville "spill the beans" om något som kanske är känsligt, vilket det kan vara av flera olika anledningar. Du vet inte vad hon gjort, om hon faktiskt gjort något, du vet inte något om situationen då eller nu.

När det kommer till polisen så tvivlar jag på att hörsägen om "den personen har gjort något men jag vet inte vad" kommer leda längre än till deras slaskhink.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Släpp din avundsjuka över att någon tjänat pengar det är helt enkelt inte nyttigt att bry sig om vad andra gör.

Polisen är överbelastad så kanske bättre att låta dem arbeta med att hjälpa människor som blivit utsatta för riktiga brott.

Permalänk
Medlem

Jag håller nog med de flesta om att släppa det.

Sen så gör ju polisen ingenting utan hårda bevis ( ibland inte ens då ) så det blir bara lite pappersjobb och tid spilld som kan användas på något annat vettigt.

Sen till att tipsa polisen om brott, man måste ha något konkret, räcker inte med "Jag tror att X kommer eller håller på med något brottsligt".

Permalänk
Medlem

Får väl skylla mig själv som valde att ställa frågan på ett form. Avundsjuka, nyfikenhet och irritation - herregud. Nu bad jag inte om åsikter kring VARFÖR detta fastnade hos mig - det är nog lätt att spekulera kring från andra sidan datorskärmen. Min frågeställning var snarare om det fanns något jag kunde/bör göra då jag anser att man som medborgare ändå har en viss skyldighet till saker och ting. Majoriteten av feedback har dock lyft fram att det antagligen inte kommer att leda någonstans då det är väldigt vagt, så jag kommer att släppa det. Kan ju dock säga att jag hade aldrig reagerat om det inte var pga det faktum att det lät riktigt jäkla illa och då har jag både hört och upplevt ett och annat i mitt liv. Men som vissa av er också nämner så känner jag ju inte personer allt för väl, så jag vet ju inte vad som rör sig i hennes huvud.

Känns dock väldigt onödigt att förlöjliga det. Tackar dock för all feedback! Trevlig kväll.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Kan ju dock säga att jag hade aldrig reagerat om det inte var pga det faktum att det lät riktigt jäkla illa

Hur låter något du inte vet något om illa? Om någon säger "jag har lagat mat men jag är inte så duktig" så tar du på tonen och hur den för sig ( någon du inte heller känner så väl och inte kanske läser rätt) att maten är gifting.
Jag hade fullt köpt det du säger om du faktiskt hade vetat vad det var och inte bara spekulerat, men hur high and mighty du än påstår så låter det iaf som något helt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hur låter något du inte vet något om illa? Om någon säger "jag har lagat mat men jag är inte så duktig" så tar du på tonen och hur den för sig ( någon du inte heller känner så väl och inte kanske läser rätt) att maten är gifting.
Jag hade fullt köpt det du säger om du faktiskt hade vetat vad det var och inte bara spekulerat, men hur high and mighty du än påstår så låter det iaf som något helt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är ju du bara ute efter att dryga dig. Du har valt att haka upp dig på något som jag inte ens hade behövt ha med för att framföra min fråga, men som jag valde att lägga till för att ge lite bakgrund. Jag har inte gett tillräckligt med information för att du ska kunna få en tydlig bild av samtalet och inte heller så att du kan rättvist bedöma/döma mig och min uppfattningsförmåga av situationen. Så lägg ner eller starta en egen tråd där du fritt kan spekulera om folk som spekulerar.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!