Telefonen beteer sig runt vissa platser

Permalänk
Medlem

Telefonen beteer sig runt vissa platser

Under en längre period har jag upplevt att min OP 5T beteer sig väldigt konstigt runt Saab, Linköping, men även på vissa andra ställen.

Så fort den använder 4G'n spårar den ur totalt. Mottagningen försvinner helt och låsskärmen slår till, för att sen genast förvinna igen (kan va ansiktsupplåsningen som aktiverar den igen). Musiken pausas med. Kan hålla på och gläppa så flera gånger per minut. Det konstiga är att det börjar strax innan Hackefors och fortsätter så en bit in efter Braskens Bro. En gång när jag åkte på nya vägen (precis att jag åkt ut ur rondellen vid Braskens) tvärkracha telefon och jag såg hur den starta om. Körde dock bil så jag vet inte hur den betett sig innan, såg bara att bootanimationen kom fram.

Det händer i 95% av fallen alltså bara runt Saab och flygfältet. Nåk gång höll den på vid Haga Cykel, men det är rätt nära ändå. Och nån enstaka gång (här är flygplatsen garanterat oskyldig) ute på E4an mot Nkpg.

Mik polare har en Motorola och upplever aldrig detta. Jobbtelefon (en iP6+) funkar också felfritt i dessa miljöer.

- Någon mer som upplevt detta runt antingen Saab eller annat flygfält?
- Nån som upplevt att 5T är överkänslig mot radiovågor?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Vet att vissa militära flygfält har störsändare (om det nu kallas så) har varit med om det själv.
om så är fallet med din telefon vet jag inte

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen konkret idé om vad dina problem beror på, men jag kan komma med lite anekdotiska erfarenheter. Jobbar själv på SAAB i Linköping och har aldrig upplevt några liknande problem (jag har dock inte en OnePlus). Vet dock att en kollega har en OP 5T och jag har aldrig hört att han skulle ha samma problem.

Hur ofta uppstår de här problemen? Är det varje gång du rör dig runt SAAB, eller händer det bara ibland?

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

@Fille625 - Det händer varje gång - passerar i princip varje vardag med tåget/bussen. Både dit och hem händer det. Börjar precis vid samma ställe och sluter vid samma. Från kurvan/krönet från Åtvid där vid Mahrs Åkeri. Med tåg så håller det på typ bort till nya övergången (vid rymdraketen). Medels buss så går gränsen inne vid Brokindsleden - från stan sett (åker ofta bussen hem till Åtvid) så går gränsen i höjd med den där möbelaffären innan trafikljusen. Man kommer upp på ett krön där och jag vågar påstå att byggnaderna även börjar glesna där, så det blir mer "fri sikt" mot fältet.

Var dock på arbetsintervju där rätt nyligen och det hände inte INNE på området. Skumt är det. Eftersom det hänt några enstaka gånger ute på E4'an med så är det nog inget på Saab som är "olagligt högstrålande" på det viset. Men det är märkligt att det är oändligt repeterbart och har så tydliga geografiska gränser. Att tom få telefonen att kraschar är rätt extremt ändå.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB