PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@Teknikrädd: Jag har inte haft sådan adrenalin sedan Dark age of Camelot när jag var 11 bast.

Det är lätt för en erfaren FPS-spelare att komma igång, grunderna är simpla, men ändå krävs det enormt lång tid med tanke på all desync i spelet och att ja, det är 100 pers och man måste hela tiden ha koll. Gamesense är lika viktigt, om inte viktigare, i PUBG som i Counterstrike. Finns inget härligare än att använda sig perfekt av granater (som dessutom kan ta död på en hel squad) och vinna ett game solo när man är kvar mot en hel 4-man squad i slutet.

Jag har haft polare som aldrig kunnat spela ett FPS ordentligt som har 2000 timmar i PUBG idag. Själv sitter jag på 700 timmar och ingen av de jag känner är uttråkade, fast det är en enorm hat-kärlek till spelet då det är väldigt... inkonsistent. Om någon springer så måste du sikta framför, och man vet aldrig hur långt framför (beroende på avstånd också, såklart) p.g.a lagg/desync, du kan bli skjuten till döds när du själv tror att du gömt dig bakom en vägg (på din skärm).

Det har buggar, det har varit 1000 gånger värre men behöver bli 100 gånger bättre om de fortfarande ska kalla skiten för en e-sport. Det värsta är desync och lagg, men med så många som spelar så är det inte så konstigt att det laggar. Däremot vet jag att det finns bättre servrar än vad de säger att det finns. (kommer ihåg att de sa att de satt på det bästa möjliga vid något tillfälle, lol)

Om du är ok med allt det här, vilket jag inte är men jag spelar ändå för att det är så jävla kul trots all den skiten som har en viss charm i sig, "clunkyness", tar tid att ta upp ett vapen, du sätter inte ett HS med sniper bara sådär utan du kan vara 100% på ett headshot och missa skottet totalt. Limb damage är helt åt helvete dessutom. Det finns HUR mycket skit att klaga på som helst, men vi alla älskar det.

Köp det bara, om du direkt innan 2 timmar inser att det suger, få pengarna tillbaka genom steam bara, man kan inte ogilla det, nu finns det även Death Match mode i beta så du kan komma in i aim/vapen osv mycket mycket snabbare, för det krävdes en hel del timmar för att lära sig använda olika vapen då det är så 'realistiskt' med en smula sarkasm.

Nu är de väl mer intresserade av loot-crates och optimering till Xbox one X (varför bara xbox? jo jag antar för att PS4 Pro inte klarar av det. One X har mycket bättre hårdvara, men det kanske är exklusivt vad vet jag) så de är nog lata på PC-fronten.

Mvh overall top 50 EU
Ursäktar stavfel, snabb summering av PUBG

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem

@upf: Inställningar, kolla vad Shroud kör (bästa PUBG-spelaren). Använder du tab när du lootar?

Man ska ALLTID tab-loota, alltså trycka på tab och dra in saker, då kan man även "fuska" till sig loot som annars inte går att få tag på. Som för er erfarna - när man går in i en container och man kommer upp från marken och kan se looten ovanför i 0.3 sekunder ungefär, är man snabb då så kan man ta det ovanför sålänge det inte är alltför långt in ovanpå. Hinner man ta två saker på det sättet så är man omänsklig, men en sak räcker för att vara jävligt snabb.

Hoppar du fort ned så måste du lära dig att flyga fallskärm ordentligt också, kolla videos. Det är nämligen väldigt speciellt. "Ska jag köra 126kmh tills jag är nära sedan dyka och komma upp i 234 för descend? Eller ska jag satsa på något mittemellan, säg 160."

Så, använder du F när du lootar kan du räkna med att det är långsammare. Med tab så lootar jag instant, kan springa över flera saker och ta upp dem i farten liksom utan problem. När det kommer till renderering så tror jag inte att det är värt att köpa något tills du vet att det inte är servern, för det kan det lika gärna vara. Spelet är som tidigare sagt fortfarande extremt buggigt och inte ens i närheten av ett e-sport-spel som de påstår.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newlund:

@upf: Inställningar, kolla vad Shroud kör (bästa PUBG-spelaren). Använder du tab när du lootar?

Man ska ALLTID tab-loota, alltså trycka på tab och dra in saker, då kan man även "fuska" till sig loot som annars inte går att få tag på. Som för er erfarna - när man går in i en container och man kommer upp från marken och kan se looten ovanför i 0.3 sekunder ungefär, är man snabb då så kan man ta det ovanför sålänge det inte är alltför långt in ovanpå. Hinner man ta två saker på det sättet så är man omänsklig, men en sak räcker för att vara jävligt snabb.

Hoppar du fort ned så måste du lära dig att flyga fallskärm ordentligt också, kolla videos. Det är nämligen väldigt speciellt. "Ska jag köra 126kmh tills jag är nära sedan dyka och komma upp i 234 för descend? Eller ska jag satsa på något mittemellan, säg 160."

Så, använder du F när du lootar kan du räkna med att det är långsammare. Med tab så lootar jag instant, kan springa över flera saker och ta upp dem i farten liksom utan problem. När det kommer till renderering så tror jag inte att det är värt att köpa något tills du vet att det inte är servern, för det kan det lika gärna vara. Spelet är som tidigare sagt fortfarande extremt buggigt och inte ens i närheten av ett e-sport-spel som de påstår.

Word på allt. Få spel som känns då dåligt optimerade... fast ändå jävligt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Den uppdateringen har jag i minne. Men jag tänker på senaste dagarna. Haft storartade svårigheter att kontrollera sprayen. Fått medhåll från en polare jag ofta kör duo med. @Dekkan verkar ha samma funderingar...Ja, jag vet inte...

Ja Pubg är välkänt usla på att kommunicera ändringar de gör i spelet, så inte omöjligt. Jag märker inte av att det skulle vara någon skillnad dock.

Permalänk
Medlem

Fusk

När jag blir skjuten och kollar kameran är det uppenbart många gånger att siktet inte är på mig.

Är det fusk så att man inte behöver skjuta exakt eller är det så?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

När jag blir skjuten och kollar kameran är det uppenbart många gånger att siktet inte är på mig.

Är det fusk så att man inte behöver skjuta exakt eller är det så?

Uppfattar du deathcamen som totalt buggfri och att den visar exakt hur spelet är? Den ser helt retarded ut och känns som en extremt kass HLTV, nästintill värdelös med andra ord. Motståndaren sköt med största sannolikhet på dig och inte 70m bredvid som camen visar.

Just sayin.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Uppfattar du deathcamen som totalt buggfri och att den visar exakt hur spelet är? Den ser helt retarded ut och känns som en extremt kass HLTV, nästintill värdelös med andra ord. Motståndaren sköt med största sannolikhet på dig och inte 70m bredvid som camen visar.

Just sayin.

Ok, bra att veta så man inte fuskanmäler i onödan :).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

När jag blir skjuten och kollar kameran är det uppenbart många gånger att siktet inte är på mig.

Är det fusk så att man inte behöver skjuta exakt eller är det så?

Deathcamen är rätt så jävla opålitligt i det här spelet, allt från nästan OK till sjukt osynkad.
Så jag skulle inte anmäla folk enbart baserat på den.

Sen att servrarna lever rövare ibland i allmänhet är ju en annan femma, men ser extremt sällan fusk faktiskt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Det var ju bara sisådär 6 månader sen jag senast laddade upp en PUBG Cinematic, men vem räknar? Tyvärr inte lika helhjärtat som jag hade velat, men idag finns tyvärr inte tiden till detta på egna projekt.

Trevlig tisdagskväll på er alla!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Stor patch på test servern nu. Har inte testat själv. Det som känns mest intressant enligt mig är väl:

Sharpening option has been added to graphics settings.
You may now enhance sharpness independently of post-processing options.

Att det skulle ta så lång tid när det hela tiden funnits tillgängligt i unreal motorn och gick att göra själv tills dom fixade så det inte var möjligt att dona med config filer...

Patchnotes kan läsas här

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Det var mycket grejer. Trist att ens replays blir menlösa efter varenda patch.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det var mycket grejer. Trist att ens replays blir menlösa efter varenda patch.

Jo så är det. Har några vinster sparade men är som sagt värdelösa nu, knepigt dom gör så...Kör för övrigt sedan en längre tid tillbaka utan replay och death cam då det ska påverka fps en del.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Pangat lite på testservern. D-syncen har inte förbättrats ett skit - tråkigt. Lira i solnedgång på Miramar var dock en trevlig upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Pangat lite på testservern. D-syncen har inte förbättrats ett skit - tråkigt. Lira i solnedgång på Miramar var dock en trevlig upplevelse.

Inte så konstigt med D-sync när du lirar över atlanten eller mot Asien.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Inte så konstigt med D-sync när du lirar över atlanten eller mot Asien.

Tack för informationen.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt spela testservern, men gett upp efter att ha köat 30min+ både på NA och AS.

Permalänk
Medlem

6 månader, 3 datorkrascher och en hand full med RL-saker senare!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Spelet startar aldrig när jag försöker på TESTserver... samma för er, om ni försökt?

Permalänk

@Swennis: Har du testat ändra till NA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Spelet startar aldrig när jag försöker på TESTserver... samma för er, om ni försökt?

Efter att de släppte Sanhouk på testservern så vägrade mitt spel starta. När kartan väl släpptes "live" så slutade även vanliga spelet att starta. jag fick dock ett felmeddelande varje gång som jag kunde söka på och det visade sig att det var min brandvägg som blockade spelet, trots undantag och alla möjliga workarounds fick jag det aldrig att funka utan att helt enkelt avinstallera brandväggen och virusprogrammet. Sen funkade det som vanligt igen. Jävla Sanhouk.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svar,,, testade igår med både stänga av virusprogram, och stänga av brandvägg... men hittade inga games ändå... är det samma idag?

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte. Jag brydde mig inte om att ens installera nåt virusprogram efter ominstallation. Inga virus än

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, tack för svar,,, testade igår med både stänga av virusprogram, och stänga av brandvägg... men hittade inga games ändå... är det samma idag?

Kan vara så att tiden skiljer så mycket när du söker game iom att det är NA, att folk inte är vakna då https://www.timeanddate.com/worldclock/custom.html?continent=...

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

6 månader, 3 datorkrascher och en hand full med RL-saker senare!
https://youtu.be/iHMW8NqhAB8

Schysst rulle!

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Dumt att jinxa det nu men mitt spel flyter väldigt bra nu. Har inte haft nåt större frustrationsmoment på ett tag. Sen bytet 4670k -> 8700k så känns även fpsen betydligt stabilare. Min 4670k låg på 100% hela tiden, medan 8700k knappt svettas. Skönt ändå när man lagt den mängden pengar trots den teoretiskt nästan icke existerande prestandahoppet

Måste säga att nuvarande evemtmode verkligen tilltalar mig. Snabbt färdiglootat och krig nästan hela tiden. Balans eftersom alla har samma vapen. Kul!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Schysst rulle!

Tack du!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Dumt att jinxa det nu men mitt spel flyter väldigt bra nu. Har inte haft nåt större frustrationsmoment på ett tag. Sen bytet 4670k -> 8700k så känns även fpsen betydligt stabilare. Min 4670k låg på 100% hela tiden, medan 8700k knappt svettas. Skönt ändå när man lagt den mängden pengar trots den teoretiskt nästan icke existerande prestandahoppet

Måste säga att nuvarande evemtmode verkligen tilltalar mig. Snabbt färdiglootat och krig nästan hela tiden. Balans eftersom alla har samma vapen. Kul!

Håller med angående eventet, riktigt roligt!
Känns ju så jäkla bra när man sätter ett headshot på lång distans med win94an!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG STRIX X470-F GAMING
AMD Ryzen 5600X
G.Skill Trident Z 3600Mhz
Sapphire 5700 XT

Permalänk
Medlem

@gregonov:

Finns ju redan i spelet !
Du väljer ju vad du vill spela när du startat spelet.
TPS kommer dom tyvärr aldrig ta bort då spelarbasen för den spelstilen är för stor (tyvärr om du frågar mig).
Väljer du det ena eller det andra så spelar du bara mot just de som valt samma.

Så mer "hardcore" än vad det redan är i FPS mode kommer det aldrig att bli...

Men precis som dig så förstår jag inte varför de skapade spelet med TPS view öht då det inte hör hemma i en riktig shooter...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Men precis som dig så förstår jag inte varför de skapade spelet med TPS view öht då det inte hör hemma i en riktig shooter...

Antagligen för att man dels tagit rygg på H1Z1 samt för att TPP är väldigt populärt i Asien (där BlueHole/PUBG Corp är baserade).
Det är ju bara att kolla på övriga BR som kommit / är kommande som Fortnite och Ring of Elysium där TPP t.o.m. är det enda spelläget.

Med det sagt så spelar jag uteslutande FPP och förstår heller inte hypen kring TPP.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Men precis som dig så förstår jag inte varför de skapade spelet med TPS view öht då det inte hör hemma i en riktig shooter...

Kanske för att alla inte är av den åsikten? Jag ser inga problem med att ha med ett spelläge som uppenbarligen många tycker är kul. Jag tycker TPS är skitkul även om jag inte spelar det speciellt ofta. Arma har samma valmöjlighet också.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450