Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Min kylare är nu på en flygplats i Österrike enligt bolaget som hanterar paketet. Det går iaf framåt.

Fick en avi i lådan nu på förmiddagen, ser ut som ett österrikiskt kollinummer. Har inte beställt något annat den senaste tiden, så det verkar onekligen som att tracking-sidan visade fel info. 6 arbetsdagar är ju helt okej leveranstid.

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Jag beställde en precis och tog expressfrakt. De påstår att jag ska få den på 2-3 arbetsdagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Min kylare är nu på en flygplats i Österrike enligt bolaget som hanterar paketet. Det går iaf framåt.

Skrivet av serdyllon:

Fick en avi i lådan nu på förmiddagen, ser ut som ett österrikiskt kollinummer. Har inte beställt något annat den senaste tiden, så det verkar onekligen som att tracking-sidan visade fel info. 6 arbetsdagar är ju helt okej leveranstid.

Skrivet av evirob:

@serdyllon: Jag beställde en precis och tog expressfrakt. De påstår att jag ska få den på 2-3 arbetsdagar

Min står som "fraktuppdrag mottaget" och har gjort så sen jag beställde. Ingen uppdatering alls. Men den hävdar ändå leverans den 24 juni, vilket var igår.

Permalänk
Medlem

Sök på kollinumret hos postnord fungerade för mig.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Edit: insåg att NH-L12s blir för hög, irriterande. Frågan är om man skulle våga sig på att under värme böja heatpipes? Det är ju så få mm som diffar relativt sett till NH-L12...

Kanske redan finns svar på detta men tror det blir svårt att böja under värme då funktionen är just att flytta värmen om du inte har en hyffsat varm brännare och isåfall tror jag att du riskerar att löda lös delen som fäster mot cpu snarare, då rören är fyllda och det är koppar vi pratar om behöver du knappast värme dem för att kunna böja en aning.
Är du rädd att vika dem är det nog bättre att hålla delen du vill böja mot något så att det inte riskerar att vikas skarpt..

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Säg gärna till om du lyckas och hur resultaten blev.

Permalänk

Jag är glad att jag redan under kickstartern beställde en L12 och skickade efter AM4-kittet från noctua

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mookachacka:

Jag är glad att jag redan under kickstartern beställde en L12 och skickade efter AM4-kittet från noctua

Jag med!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk

!eta från slack;
"(As of 04/07/2018) - "In a week or two we'll get the final samples of all three colours before we OK the next phase of production: anodization. We estimate to start shipping in August with all shipments before the month is over" Survey status: New one sent 22/07/18"

Så innan Augusti är över känns det som att de flesta borde fått sina chassin om de vill sig

Visa signatur

Primär rigg: Nano S | Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White | 16GB DDR4 | SF750 |
Plexserver: Jonsbo N3 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB DDR5 | SF450 | LSI 9341-8i |

Permalänk
Medlem

Undra hur länge noctua kommer sälja kylaren L12. planerar göra mitt bygge i Q4, eller nästa år :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Undra hur länge noctua kommer sälja kylaren L12. planerar göra mitt bygge i Q4, eller nästa år :/

Varför inte köpa kylaren nu och hålla den i garderoben tills vidare, om du nu är säker på att du kommer att bygga? Priset på kylaren kommer förmodligen inte att gå ner tills dess, större chans att detta är en kort återintroducering av kylaren fram tills dess då chassit har skickats iväg till alla backers/pre-orders.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Personligen vill jag nog åtminstone ha en bekräftelse på att chassit faktiskt är på väg innan jag eventuellt slår till på en L12. Värsta fall, om de skulle ta slut, så får jag köra en AIO-kylare i hatten

Permalänk
Medlem

Ytterligare en bild av @PaChalski på Slack:

Samples ska enligt honom landa hos dem i Stockholm förhoppningsvis innan helgen, och då får vi säkert se mycket bättre bilder

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Det handlar mest om hur länge detta lager kommer att räcka. De producerade upp ett begränsat antal på grund av den stora efterfrågan av kylaren hos just Ghost S1 backers.

Om du vet med dig att du vill ha kylaren till chassit är det nog bäst att slå till innan den tar slut. Den tog slut snabbt under kickstarterkampanjen.

Det är egentligen en avslutad produkt. Den är ersatt av NH-L12S.

Att förvänta sig att den kommer finnas kvar i höst är nog en överskattning. Men man vet aldrig..

Permalänk
Medlem

Någon på slack lyckades få en nh-l12s att vara i rätt höjd för ghost. Igenom att försiktigt pressa ned kylaren. Så det kan vara möjligt att köra den. Den bör prestera bättre än föregångaren också.

Men vi får väl se resultatet när han får sin ghost. Hade jag inte redan köpt nh-l12 hade jag testat det.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mookachacka:

Du fick alltså inte med AM4-kitet direkt? Det låg ett snyggt förpackat kit för AM4 färdigt och klart i min L12:a, glatt överraskad. Trodde dock i min ignorans att man skulle få med en 120mm lågprofilsfläkt men så var inte fallet.. Aja, nog om L12 för min del i tråden.

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Du fick alltså inte med AM4-kitet direkt? Det låg ett snyggt förpackat kit för AM4 färdigt och klart i min L12:a, glatt överraskad. Trodde dock i min ignorans att man skulle få med en 120mm lågprofilsfläkt men så var inte fallet.. Aja, nog om L12 för min del i tråden.

De hade inte AM4-kitet före den nya batchen som de nu släppt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Någon på slack lyckades få en nh-l12s att vara i rätt höjd för ghost. Igenom att försiktigt pressa ned kylaren. Så det kan vara möjligt att köra den. Den bör prestera bättre än föregångaren också.

Men vi får väl se resultatet när han får sin ghost. Hade jag inte redan köpt nh-l12 hade jag testat det.

Han har dock inte kunnat prova den än i och med att chassit inte är släppt. Så om det passar är ju inte säkert. Sen vet man inte om det påverkar prestandan negativt eller ej. Jag hade inte chansat.
Har själv beställt en NH-L12 och ska hämta ut den idag. Men jag har inte bestämt om jag ska använda den eller om jag ska köpa en C7 CU i stället då den tilltalar mig mer rent estetiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Så personen,har ett moderkort att testat att det fungerar med, och sen sett att höjden gått ner tillräckligt i mm, antar att personen inte har ett chassi än.

I wanna know more

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Han har dock inte kunnat prova den än i och med att chassit inte är släppt. Så om det passar är ju inte säkert. Sen vet man inte om det påverkar prestandan negativt eller ej. Jag hade inte chansat.
Har själv beställt en NH-L12 och ska hämta ut den idag. Men jag har inte bestämt om jag ska använda den eller om jag ska köpa en C7 CU i stället då den tilltalar mig mer rent estetiskt.

Därav skrev jag att vi får se.
Men eftersom måtten är i enlighet ska det fungera. Verkar inte vara någon negativ påverkan med att trycka ned den..

Skrivet av Monarchy:

Så personen,har ett moderkort att testat att det fungerar med, och sen sett att höjden gått ner tillräckligt i mm, antar att personen inte har ett chassi än.

I wanna know more

Vi får väl se!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snabb leverans må jag säga

Svalkar min Ryzen fint i sommarvärmen.

Permalänk
Medlem

Packade upp min NH-L12 nyss. Jisses vad liten den är. Med tanke på hur stor plats den tar upp i Ghost-chassit får man en föraning om hur litet chassit kommer att bli. Mycket spännande!
Ser fram emot det här projektet igen efter att ha tappat min hype helt. Den peakade runt april men sen dess har den stadigt dalat. Problemet är nu att jag har spenderat mina sparade pengar till detta projekt på annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Packade upp min NH-L12 nyss. Jisses vad liten den är. Med tanke på hur stor plats den tar upp i Ghost-chassit får man en föraning om hur litet chassit kommer att bli. Mycket spännande!
Ser fram emot det här projektet igen efter att ha tappat min hype helt. Den peakade runt april men sen dess har den stadigt dalat. Problemet är nu att jag har spenderat mina sparade pengar till detta projekt på annat.

Ja det gäller att lära sig hantera sina pengar till det man behöver, och ja ..
Hur Kickstarter fungerar borde vara solklart och ingen förvåning, Det är inte ett etablerat företag med 25års erfarehet

Permalänk
Medlem

Packade upp mina tvåp NH-L12 idag och kan bekräfta det som de flesta redan vet:

AMD-kitet ingår i den "nya" batchen, så beställer ni nu slipper ni be om separat leverans eftersom det medföljer.

En extra bonus är att jag nu kan använda en av tuberna med NT-H1 för att byta ut tandkrämen i XPS:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Kikar du på ritningarna på Louges hemsida så ser du att det utrymmet bara är 27 mm högt. Så det får bara plats en fläkt.

Fast detta är väl helt i relation med hur stor PSU:n är? Det ska ju både gå att ha SFX / SFX-L etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Fast detta är väl helt i relation med hur stor PSU:n är? Det ska ju både gå att ha SFX / SFX-L etc?

Har du SFX-L blir det väldigt svårt att ha i en extra fläkt. Är vad man hört så

Permalänk
Skrivet av serdyllon:

Packade upp mina tvåp NH-L12 idag och kan bekräfta det som de flesta redan vet:

AMD-kitet ingår i den "nya" batchen, så beställer ni nu slipper ni be om separat leverans eftersom det medföljer.

En extra bonus är att jag nu kan använda en av tuberna med NT-H1 för att byta ut tandkrämen i XPS:en.

Var hittade du att beställa kylaren eller kan du tänka dig att sälja en till mig?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk

Jag har nu bestämt mig för att bygga en liten dator, och chassit som diskuteras i tråden är aktuellt. När tror ni att chassit dyker upp hos svenska återförsäljare och var tror ni det kommer att hamna i pris? Har funderat på Dan Case, men jag vill helst ha ett Ghost. Kan det möjligen finnas att beställa ungefär i samma veva som dem nya CPU:erna och GPU:erna kommer?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Jag har nu bestämt mig för att bygga en liten dator, och chassit som diskuteras i tråden är aktuellt. När tror ni att chassit dyker upp hos svenska återförsäljare och var tror ni det kommer att hamna i pris? Har funderat på Dan Case, men jag vill helst ha ett Ghost. Kan det möjligen finnas att beställa ungefär i samma veva som dem nya CPU:erna och GPU:erna kommer?

Troligen inte, vill du ha tag i ett chassi så håll koll på marknaden. Flera personer (bla jag) är intresserad av att avyttra våra chassin när de kommer i augusti

Permalänk
Medlem

@Wasp: Av ren nyfikenhet, vad är det som gör att du på förhand har bestämt dig för att sälja det?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED