Var f*n kan man köpa en APTX HD adapter?

Permalänk

Var f*n kan man köpa en APTX HD adapter?

Tjena.
Jag har försökt hitta en återförsäljare som säljer en APTX HD adapter/dongle som man kopplar in med USB till datorn. Jag har funderat på att köpa ett par Sony wh-1000xm2, och eftersom dom stödjer APTX HD Codec, så vill jag kunna utnyttja denna funktionen till min dator (när man spelar eller annat). Och varför jag vill allt detta är för att jag vill inte dra ner på kvalitén genom att köra trådlöst (istället för kabel)så man får komforten från den trådlösa funktionen, men samtidigt en näst intill lika bra kvalité i ljudet som om man kör med Kabeln.

Men min fråga är då, var sören kan man köpa en adapter/dongle som stödjer APTX HD och inte enbart APTX? Ali express och Ebay har men jag vill helst inte köpa där i från, utan från en svensk butik. Samt jag vill inte lägga 2000kr för enbart adaptern utan mer snarare runt 200-500kr.

Har någon något bra tips på detta eller finns det någon audiofil som kan rekommendera en lösning eller en rekommendation? Jag vill inte köpa något mixerbord eller något för massa tusenlappar, utan det ska vara en USB dongle (helst) som man koppla in i datorn, som man sedan kopplar ihop med hörlurarna.

Eftersom det handlar om en hel del pengar för headsetet så vill jag få ut den ljudkvalitén som det erbjuder.

Tackar på förhand!

//Kaffe

Permalänk
Medlem

https://www.aptx.com/products?field_aptx_type_tid=483&page=1

Filtrera på aptx HD. Det är alla enheter enligt tillverkaren som officiellt stödjer aptx HD. Om du ej hittar det du vill ha där så är det nog något blandat från ebay/Ali du får handla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Elghinnarisa: Har kollat där inne och dom få som finns att köpa i vårat avlånga land kostar 2000kr+. Dem billigare som också finns på den sidan finns enbart hos Ali express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffe1337:

@Elghinnarisa: Har kollat där inne och dom få som finns att köpa i vårat avlånga land kostar 2000kr+. Dem billigare som också finns på den sidan finns enbart hos Ali express.

Är ej hemma, men det finns inget inom EU då? Amazon.co.uk eller .de?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5