Hjälp! Bluescreen vid spel. (error: 0x00000116)

Permalänk

Hjälp! Bluescreen vid spel. (error: 0x00000116)

Hejsan. Håller på att bygga en "ny" dator, kom över ett moderkort+cpu+ram, och hade redan ett r9 270x liggandes. Har ännu inget chassi, utan testar delarna på en papplåda. Problemet är att jag får bluescreens när jag spelar (Har bara SWTOR på datorn just nu, så det är det jag testar med. Kopierade över detta från min main rig, så det är inte nyinstallation.) Skärmen fryser, blir svart, ett no signal medelande kommer upp, sedan bluescreen med error 0x00000116.(Se bild) Har provat att rensa drivrutiner med DDU, installera om nyaste, och även äldre från 2017, dock händer samma sak. Det går tar dock olika lång tid, ibland bara efter ett par minuter, andra efter 15-20 min. Har afterburner installerat, provat att stänga detta, först verkade det fungera, men sedan vart det bluescreen igen. Jäkligt skummt, eftersom det funkat utan problem med mitt 750 ti, och 270x har funkat i en annan dator utan problem. Ska dock nämnas att jag med 270x har använt ett annat nätagg, där jag inte är säker på funktionen. Kan det vara problemet? Har installerat om Windows 7, utan resultat.

Kan nu prova med följande: Updatera grafikkortets bios(Känns dock lite småläskigt), testa drivrutiner från gigabytes hemsida, annat nätagg, testa med annat spel, samt installera om swtor.

Känner mig ganska lost, skulle verkligen behöva lite råd!

Tack på förhand!