Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Har en LG Oled. Aldrig haft nått innan som funkar så bra med video som denna tv.n
Tar alla format jag provat, 4K Hdr, Atmos och dts utan strul. Helt sanslöst bra.

testa en H265 i 4k med dts och multipla subs (softsub som man kan välja mellan)
med ett rf på 18 i handbrake, helst med 60fps i mkv, fixar den att spela det utan problem blir jag riktigt imponerad.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@aragon: Har du lust att förse "oss" med en exempelfil med det du skriver om?
Tack.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@aragon: Har du lust att förse "oss" med en exempelfil med det du skriver om?
Tack.

Nej tyvärr har jag ingen av kamerorna hemma nu. vill du testa tror jag du kan hitta "test" filmer om du googlar efter det. tex:4k 60fps h265 eller liknade. har för mig det finns en animerad film med en kanin man brukar använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av Defender:

Har en LG Oled. Aldrig haft nått innan som funkar så bra med video som denna tv.n
Tar alla format jag provat, 4K Hdr, Atmos och dts utan strul. Helt sanslöst bra.

Kul för dig, men det hjälper tyvärr inte mig.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Om det är Plex du skall använda det med så har du ett bra test här.

https://youtu.be/nKRGDqMi3Ss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man ska ha något annat än en minidator vid tv:n, har en nuc med win 10 pro i vardagsrummet, och en mini asus vid barnens 50 tummare windows 10.
Alla datorer i hemmet kopplade sladd till en nas.
Varför använda något annat än windows när det är helt klart överlägset/bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Jag förstår inte varför man ska ha något annat än en minidator vid tv:n, har en nuc med win 10 pro i vardagsrummet, och en mini asus vid barnens 50 tummare windows 10.
Alla datorer i hemmet kopplade sladd till en nas.
Varför använda något annat än windows när det är helt klart överlägset/bäst?

Frågan bör väl vara varför spendera tusentals kronor om en miboxen gör det man vill?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Jag förstår inte varför man ska ha något annat än en minidator vid tv:n, har en nuc med win 10 pro i vardagsrummet, och en mini asus vid barnens 50 tummare windows 10.
Alla datorer i hemmet kopplade sladd till en nas.
Varför använda något annat än windows när det är helt klart överlägset/bäst?

Vad går du på för referenspunkter om du korar win10 som bäst? Tungdrivet, utrymmeshungrigt, uppdateringar som kräver omstart... Listan med tokiga designval kan göras lång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Vad går du på för referenspunkter om du korar win10 som bäst? Tungdrivet, utrymmeshungrigt, uppdateringar som kräver omstart... Listan med tokiga designval kan göras lång.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag ser det ju som det som fungerar bäst, tungdrivet NEJ, utrymmeshungrit NEJ,Uppdateringar som kräver omstart NEJ(som htcp).
Jag ser inga problem alls med win 10 om man inte är för snål för hårdvaran.
Vet inte vad du kör för os, men kan väl gissa. Men anser att win 10 fungerar med allt som jag använder.
Så varför använda något annat, android suger i mina ögon, förutom till telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Frågan bör väl vara varför spendera tusentals kronor om en miboxen gör det man vill?

Ja, för att i mina ögon så gör den inte allt man vill. Och jag har provat flera.
Att ha en riktig dator vid tv:n slår allt tycker jag.
Får jag gissa att du även använder miboxen som din dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Ja, för att i mina ögon så gör den inte allt man vill. Och jag har provat flera.
Att ha en riktig dator vid tv:n slår allt tycker jag.
Får jag gissa att du även använder miboxen som din dator?

Får jag gissa att du använder dina ögon som din tv?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Ja jag ser det ju som det som fungerar bäst, tungdrivet NEJ, utrymmeshungrit NEJ,Uppdateringar som kräver omstart NEJ(som htcp).
Jag ser inga problem alls med win 10 om man inte är för snål för hårdvaran.
Vet inte vad du kör för os, men kan väl gissa. Men anser att win 10 fungerar med allt som jag använder.
Så varför använda något annat, android suger i mina ögon, förutom till telefonen.

Inte tungdrivet, men kräver en cpu från 2010 eller nyare.
Inte utrymmeshungrigt, men bara systemet utan några extra program väger i runda slängar 60GiB.
Uppdateringarna kräver inte omstart, men installeras när datorn startas om (om du inte lever med ett oskyddat system som utsätter alla andra datorer i ditt nät för onödiga risker) och dröjer minuter var gång så sker.
Din "argumentation" är bristfällig som bäst.

Gissa gärna vad jag kör för operativsystem, jag vågar sätta pengar på att du gissar fel.

Android är utvecklat för bärbara enheter, det hör inte hemma i en fast installation. Så långt är vi överens.

Skickades från m.sweclockers.com

"Snabbmat är överlägset bäst. Onyttig, NEJ. Dyr, NEJ. Mättar dåligt, NEJ. Man får bara se till att springa tio mil om dagen.

Varför äta något annat, Whiskas suger tycker jag, förutom till katten."

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Vi pratade väl om en htcp, inte en dator man behöver bry sig om.
Så vem fan bryr sig om uppdateringar och omstarter
Vem fan bryr sig om den är oskyddad. Min surfplatta med tangentbord har win 10.
Intel atom 1,33 2 gb ram 32 bit och 64 gb ssd/mcc. Och funkar utmärkt.
Ja inte många är vuxna här, är ju tydligt!