Vilken NUC för mediacenter?

Permalänk

Vilken NUC för mediacenter?

Hej!
Jag tänker handla en NUC för första gången. Den ska ENBART vara ett mediacenter framför vardagsrumsTVn.
Ska jag handla NUC8i5BEH eller räcker det med NUC8i3BEH? Idag har jag en Asrock 330ht och undrar också hur stor skillnaden kommer bli?
Är tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

@Lucifer1978: Vad för typ av media kommer du spela på den?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Skrivet av Dracc:

@Lucifer1978: Vad för typ av media kommer du spela på den?

Det blir mkv-filer 1080p via kodi (streamat från min andra dator). Tänkte köra windows 10 på den med en SSD och 8 gb ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lucifer1978: bästa tipset, köp inte en nuc för media center

1: mi box3 fungerar bäst/smidigast med flest media appar: plex,emby,kodi, netflix osv har inbyggd chrome cast för hbo nordic,cmore mm
2: Wetek play 2, ger antenningång eller sattelit ingång, ger dig alla appar direkt i boxen utan att appar behöva kastas, ger netflix i 4k.
3: nvidia shield v2, dyrast, fungerar inte bäst för media men är starkast för spel. ger netflix i 4k har dock problem med subs och emby.

slutsats: smidigast mi box: ca 500kr
mest funktioner: weteke. = ca 1200kr

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Nividia Shield - funkar klockrent för mig. Använder min NAS för lagring och tittar via Shield. Android TV fungerar otroligt mycket bättre än på min Sony TV. Snabbt, stabilt och enkelt. Styr allt via tv:ns fjärrkontroll.
Jag har aldrig haft problem med VLC player och Netflix bara fungerar.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av aragon:

@Lucifer1978: bästa tipset, köp inte en nuc för media center

1: mi box3 fungerar bäst/smidigast med flest media appar: plex,emby,kodi, netflix osv har inbyggd chrome cast för hbo nordic,cmore mm
2: Wetek play 2, ger antenningång eller sattelit ingång, ger dig alla appar direkt i boxen utan att appar behöva kastas, ger netflix i 4k.
3: nvidia shield v2, dyrast, fungerar inte bäst för media men är starkast för spel. ger netflix i 4k har dock problem med subs och emby.

slutsats: smidigast mi box: ca 500kr
mest funktioner: weteke. = ca 1200kr

Anledningen att jag vill byta upp mig till en ny NUC är att jag tycker min Asrock 330HT är så slö. Vad jag läst nu på recensionerna så verkar Mi box3 också slö så jag är nog fortfarande inne på NUC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Aje: Nja just för media vetifan om jag skulle säga shield, med dts strul och problem med subs via tex emby.
går man runt problemet genom att använda vlc får man effekten att man måste avsluta appen för att kunna spela nästa film.
Är stundtals ostabil på netflix och kräver då en omstart. Sedan den irriterade volym "knappen" jag vill inte ha en fuckking slider som aktiverar i tid och otid!!! (stör mig bara lite på den
kastar man från telefonen med habo nordic måste man starta avsnittet innan man börjar kasta till sheild, och mellan varje avsnitt måste man koppla ifrån shielden för att starta nästa avsnitt på telefonen innan man kan kasta det till shielden igen.

sheilden har dock en nice funktion om man vill driva ett smartthings hus utan att köpa en smartthings box

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer1978:

Anledningen att jag vill byta upp mig till en ny NUC är att jag tycker min Asrock 330HT är så slö. Vad jag läst nu på recensionerna så verkar Mi box3 också slö så jag är nog fortfarande inne på NUC.

mi box 3 är riktigt snabb, kan utan problem spela 4k x265,
Jag har flera stycken, (har som hobby att testa media lösningar)

Kör nuc med, har dock tagit bort den och gjort om den till en home assistant dator stället då android boxar idag är så mycket bättre på
att hantera media.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

mi box 3 är riktigt snabb, kan utan problem spela 4k x265,
Jag har flera stycken, (har som hobby att testa media lösningar)

Kör nuc med, har dock tagit bort den och gjort om den till en home assistant dator stället då android boxar idag är så mycket bättre på
att hantera media.

Har beställt en Xiaomi mi box 4K HDR nu. Hoppas den är så snabb som du säger:)
Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lucifer1978:

Har beställt en Xiaomi mi box 4K HDR nu. Hoppas den är så snabb som du säger:)
Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har ork och kommer ihåg får du gärna återkoppla om hur du upplever den. Är själv på jakt efter någon lösning då jag blir allt mer och mer irriterad på WebOS på LG tvn.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@Lucifer1978: den är snabb
vilken model tog du. (ska vara nr3) det finns modeller som heter mi box 4, 4s , 3s ,osv
modellen jag använder heter mi box 3 inget mer, modellen mi box 4 använder inte android tv utan vanliga android.
s modellerna är budget lösningar med mindre ram osv.
tänk på att boxen använder wlan, det är ett mycket bra chip i den men har du en dålig router kan det blir mindre bra

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

@acana79: Nja just för media vetifan om jag skulle säga shield, med dts strul och problem med subs via tex emby.
går man runt problemet genom att använda vlc får man effekten att man måste avsluta appen för att kunna spela nästa film.
Är stundtals ostabil på netflix och kräver då en omstart. Sedan den irriterade volym "knappen" jag vill inte ha en fuckking slider som aktiverar i tid och otid!!! (stör mig bara lite på den
kastar man från telefonen med habo nordic måste man starta avsnittet innan man börjar kasta till sheild, och mellan varje avsnitt måste man koppla ifrån shielden för att starta nästa avsnitt på telefonen innan man kan kasta det till shielden igen.

sheilden har dock en nice funktion om man vill driva ett smartthings hus utan att köpa en smartthings box

Bättre att köpa en kinabox då, som skickar all din data direkt till Xi Jinping och co.
Shielden har för mig fungerat klockrent. Visst har den startat om sig någon gång, eller strulat med passthrough av ljud. Men det har alla mina HDTV-boxar (jag har testat en hel del olika).
Volymknappen kan du avaktivera i inställningarna.
Chromecast som är inbyggd borde fungera precis som vilken annan chromecastmottagare som helst, alltså är problemen med t.ex HBO nordic som du nämner inget speciellt för shield:en.

En annan klar fördel den har är hårdvaran, som fortfarande får räknas som riktigt snabb (tillräckligt snabb för Nintendo switch). Och faktumet att dom fortfarande uppdaterar den ordentligt på mjukvarufronten.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Bättre att köpa en kinabox då, som skickar all din data direkt till Xi Jinping och co.
Shielden har för mig fungerat klockrent. Visst har den startat om sig någon gång, eller strulat med passthrough av ljud. Men det har alla mina HDTV-boxar (jag har testat en hel del olika).
Volymknappen kan du avaktivera i inställningarna.
Chromecast som är inbyggd borde fungera precis som vilken annan chromecastmottagare som helst, alltså är problemen med t.ex HBO nordic som du nämner inget speciellt för shield:en.

En annan klar fördel den har är hårdvaran, som fortfarande får räknas som riktigt snabb (tillräckligt snabb för Nintendo switch). Och faktumet att dom fortfarande uppdaterar den ordentligt på mjukvarufronten.

Jo för Amerikanska företag skulle ju aldrig stjäla data av dig
Avaktiverar jag ljud knappen kan jag ju inte höja/sänka ljudet med dosan.
får man fråga vilka boxar du testat? (Är intresserad för egen skull)
Man tycker det, dock får jag inte det problemet på mi box med nordic
mi boxen uppdateras fortfarande, fick android tv 8 på den tidigare än på shielden.

fördelen med shilden mot mi box är om man kör 4k på netflix, mi box ger bar 1080p
samt har den rj45 uttag vilket är bra om man har dåligt wifi.
men skulle jag själv köpa en ny box idag skulle jag inte tagit shielden för bara den skillnaden.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

Jo för Amerikanska företag skulle ju aldrig stjäla data av dig
Avaktiverar jag ljud knappen kan jag ju inte höja/sänka ljudet med dosan.
får man fråga vilka boxar du testat? (Är intresserad för egen skull)
Man tycker det, dock får jag inte det problemet på mi box med nordic
mi boxen uppdateras fortfarande, fick android tv 8 på den tidigare än på shielden.

fördelen med shilden mot mi box är om man kör 4k på netflix, mi box ger bar 1080p
samt har den rj45 uttag vilket är bra om man har dåligt wifi.
men skulle jag själv köpa en ny box idag skulle jag inte tagit shielden för bara den skillnaden.

Nvidia spionerar säkert också, men inte alls i samma utsträckning som kinesiska företag. Har du hört om alla kinesiska enheter (kameror, modem, telefoner, etc) som man upptäckt bakdörrar i? Eller ännu värre, att dom faktiskt sparar allt du gör och skickar till kinesiska servrar. Finns otaliga exempel på det, men jag har aldrig sett något liknande angående Nvidia.

Började med att köra en väldigt tidig AMD apu (e-350) som HTPC 2010-någon gång. Efter det har det blivit en del olika x86-enheter.
Testat både boxar ifrån Minix, MK808-stickor, Odroid. Shielden är den som jag är mest nöjd med efter allt. Den bara "fungerar". Till skillnad från många av kina-boxarna, som alla mina har börjat bra men efter ett tag blivit sega och konstiga, eller till och med bara slutat fungera. Minix produkter är nog sämst, vet inte hur många gånger jag fick flasha om dom två jag ägde.

Mi box 3/4 kanske är bättre, jag tänker inte chansa på några flera kinalådor iaf. Fått nog med alla fullösningar (problem med play store) och att dom inte har DRM-stöd i vissa appar (Netflix t.ex).

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Nvidia spionerar säkert också, men inte alls i samma utsträckning som kinesiska företag. Har du hört om alla kinesiska enheter (kameror, modem, telefoner, etc) som man upptäckt bakdörrar i? Eller ännu värre, att dom faktiskt sparar allt du gör och skickar till kinesiska servrar. Finns otaliga exempel på det, men jag har aldrig sett något liknande angående Nvidia.

Började med att köra en väldigt tidig AMD apu (e-350) som HTPC 2010-någon gång. Efter det har det blivit en del olika x86-enheter.
Testat både boxar ifrån Minix, MK808-stickor, Odroid. Shielden är den som jag är mest nöjd med efter allt. Den bara "fungerar". Till skillnad från många av kina-boxarna, som alla mina har börjat bra men efter ett tag blivit sega och konstiga, eller till och med bara slutat fungera. Minix produkter är nog sämst, vet inte hur många gånger jag fick flasha om dom två jag ägde.

Mi box 3/4 kanske är bättre, jag tänker inte chansa på några flera kinalådor iaf. Fått nog med alla fullösningar (problem med play store) och att dom inte har DRM-stöd i vissa appar (Netflix t.ex).

mi box är en xiaomi produkt, inte någon budget skit.
Skulle det finnas bakdörrar i deras saker skulle det bli ramaskri.
Ok då förstår jag varför du tycker shielden är bäst, ( har dom du listade i en kartong hemma
omg kommer du ihåg alla jävla wifi problem med stickorna, gjorde mig tokig.
och att hela tiden behöva flasha manuellt.....

Som jag ser det är det nu är det 5 mediaspelare som är bra till ok. wetek play 2 är bäst på att stödja saker, dvs du får dts,rj45,kanalväljare (sat/mark) netflix 4k. hbo nordic , via satt osv. Den är dock inte smidigast att använda, den är inte heller stabilast.
Smidigast är mi box 3, men bara om du har bra wifi. annar går det till shield eller apple tv.
Ska du spela på tv:n går det naturligtvis till shield.
Wetek hub är en bra budget box med 4k stöd för netflix, Men den har bara 1 gig i ram, den fungerar dock ypperligt i ungarnas rum.
Jag körde två i bilen innan men bytte till 2 mi boxar för stabilitet när man slår av/ på strömmen. ( wetek gillar inte att tappa strömmen utan vill då kolla alla appar vid start)

wetek play 2
wetek hub
nvidia shield
mi box 3
apple tv 5

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

mi box är en xiaomi produkt, inte någon budget skit.
Skulle det finnas bakdörrar i deras saker skulle det bli ramaskri.
Ok då förstår jag varför du tycker shielden är bäst, ( har dom du listade i en kartong hemma
omg kommer du ihåg alla jävla wifi problem med stickorna, gjorde mig tokig.
och att hela tiden behöva flasha manuellt.....

Som jag ser det är det nu är det 5 mediaspelare som är bra till ok. wetek play 2 är bäst på att stödja saker, dvs du får dts,rj45,kanalväljare (sat/mark) netflix 4k. hbo nordic , via satt osv. Den är dock inte smidigast att använda, den är inte heller stabilast.
Smidigast är mi box 3, men bara om du har bra wifi. annar går det till shield eller apple tv.
Ska du spela på tv:n går det naturligtvis till shield.
Wetek hub är en bra budget box med 4k stöd för netflix, Men den har bara 1 gig i ram, den fungerar dock ypperligt i ungarnas rum.
Jag körde två i bilen innan men bytte till 2 mi boxar för stabilitet när man slår av/ på strömmen. ( wetek gillar inte att tappa strömmen utan vill då kolla alla appar vid start)

wetek play 2
wetek hub
nvidia shield
mi box 3
apple tv 5

Då har du bra koll på dina mediaspelare med andra ord!

Men angående xiaomi får du nog lite bakläxa och läsa lite:
https://thehackernews.com/2016/09/xiaomi-android-backdoor.htm...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

@TommyToad: Fast den är från 2016, xiaomi har gått från att slå sig in på marknaden till att börja dominera, dvs skulle dom fortsätta med detta skulle rykterna spridas fort. Kollar man på wetek så kan dom med gå in i enheten och installerar saker, samma sak med tex smart hub tillvärkaren vera. Betyder det att dom gör det för att vara illvilliga eller för support?
Personligen litar jag lika mycket på xiaomi som nvidia ( nästan mer om jag ska vara helt ärlig, då jag tror nvidia utnyttjar informationen i större uträckning för reklam)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av aragon:

@Lucifer1978: bästa tipset, köp inte en nuc för media center

1: mi box3 fungerar bäst/smidigast med flest media appar: plex,emby,kodi, netflix osv har inbyggd chrome cast för hbo nordic,cmore mm
2: Wetek play 2, ger antenningång eller sattelit ingång, ger dig alla appar direkt i boxen utan att appar behöva kastas, ger netflix i 4k.
3: nvidia shield v2, dyrast, fungerar inte bäst för media men är starkast för spel. ger netflix i 4k har dock problem med subs och emby.

slutsats: smidigast mi box: ca 500kr
mest funktioner: weteke. = ca 1200kr

Mi boxen är det absolut sämsta skräpet jag någonsin testat, skulle inte ens ge en till min värsta fiende.
Maken till totalt värdelös och oanvändbar enhet har jag aldrig stött på.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mi boxen är det absolut sämsta skräpet jag någonsin testat, skulle inte ens ge en till min värsta fiende.
Maken till totalt värdelös och oanvändbar enhet har jag aldrig stött på.

verkligen? vad är det du fann så värdelöst med den?
och vad använder du som du finner bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Snusfri

@aragon: Fruktansvärt seg, i allt från UI till start av media, istort sett all media, från dvd till uhd laggade/buffrade konstant, blev väldigt varm bla.

Kör idag med en Intel NUC NUC6CAYH med 120GB SSD, 4GB RAM och Kodi, klarar nästan allt jag slängt på den förutom några 100Mbps+ klipp (vilket jag inte heller förväntat mig) inklusive 50Mbps+ UHD HDR HEVC filer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

@aragon: Fruktansvärt seg, i allt från UI till start av media, istort sett all media, från dvd till uhd laggade/buffrade konstant, blev väldigt varm bla.

Kör idag med en Intel NUC NUC6CAYH med 120GB SSD, 4GB RAM och Kodi, klarar nästan allt jag slängt på den förutom några 100Mbps+ klipp (vilket jag inte heller förväntat mig) inklusive 50Mbps+ UHD HDR HEVC filer.

då var det nog ett riktigt måndags ex eller så har du inte så bra genomströmning på nätverket.
vad har du för router och genomströmningshastighet där boxen stod?
det var inte en mi 3s du har? den har jag hört har problem med vissa saker.

använder 6st mi 3, utan några av dessa problem. spelar allt från 576p - 4k i h265 utan problem. (har ej testat högre)
(detta görs med usb/hdd i bilen samt strömmade i huset eller på klubben)
Jag körde med en nuc med i3,8gig ram och ssd hemma som byttes ut på grund av att den laggar som fan när man kör hevc i bra kvalitet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Snusfri

@aragon: 1000/1000 fiber internet, kopplad till en Ubiquiti Networks UniFi AP AC Lite.

Uppdaterade även Android TV på den för att se om det kunde hjälpa men det gjorde det inte så den skickades tillbaka med vändande post.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@THB: fast hur nära är ap boxen? Tänker att ok du har bra internet speed och en helt ok ap, men är ap 4 väggar bort eller på annat sätt begränsad för platsen spelar det inte så stor roll hur bra ap man har. särskilt inte om du ska skicka 100Mbp/s filer men bara får 50-70Mbp/s thruput.

Kan som sagt varit ett måndags ex du fått, finns sådana i alla fabrikat fick en datormus för över 2k som blev svinvarm en gång (man brände sig)

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av aragon:

@THB: fast hur nära är ap boxen? Tänker att ok du har bra internet speed och en helt ok ap, men är ap 4 väggar bort eller på annat sätt begränsad för platsen spelar det inte så stor roll hur bra ap man har. särskilt inte om du ska skicka 100Mbp/s filer men bara får 50-70Mbp/s thruput.

Kan som sagt varit ett måndags ex du fått, finns sådana i alla fabrikat fick en datormus för över 2k som blev svinvarm en gång (man brände sig)

//

AP ca 2 meter bort med en tunn garderobsdörr i vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Augustini:

Om du har ork och kommer ihåg får du gärna återkoppla om hur du upplever den. Är själv på jakt efter någon lösning då jag blir allt mer och mer irriterad på WebOS på LG tvn.

Nu har jag fått min Mi box 4k HDR och kan bara säga att jag är mycket nöjd. Bra flyt och ingen buffring i filmtittandet (1080p). Den är rapp i menyerna (tillräckligt för mig iaf). Stänger jag av den i Kodi (som jag bara använder den till) så startar den i Kodi när jag trycker på ON-knappen. Så uppstarten blir på ca. två sekunder vilket är ca fyra minuter snabbare än min Asrock 330HT med SSD.
Vill tacka aragon för tipset och säga att du har besparat mig ca 4000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aragon:

@Lucifer1978: den är snabb
vilken model tog du. (ska vara nr3) det finns modeller som heter mi box 4, 4s , 3s ,osv
modellen jag använder heter mi box 3 inget mer, modellen mi box 4 använder inte android tv utan vanliga android.
s modellerna är budget lösningar med mindre ram osv.
tänk på att boxen använder wlan, det är ett mycket bra chip i den men har du en dålig router kan det blir mindre bra

Modellen heter Mi box HD HDR och det står android TV på förpackningen. Otroligt bra tips och jag är jättenöjd. Jag är riktigt impad av en sådan billig produkt och jag funderar redan på att köpa en till. Tack för tipset!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Om du har ork och kommer ihåg får du gärna återkoppla om hur du upplever den. Är själv på jakt efter någon lösning då jag blir allt mer och mer irriterad på WebOS på LG tvn.

Har en LG Oled. Aldrig haft nått innan som funkar så bra med video som denna tv.n
Tar alla format jag provat, 4K Hdr, Atmos och dts utan strul. Helt sanslöst bra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

då var det nog ett riktigt måndags ex eller så har du inte så bra genomströmning på nätverket.
vad har du för router och genomströmningshastighet där boxen stod?
det var inte en mi 3s du har? den har jag hört har problem med vissa saker.

använder 6st mi 3, utan några av dessa problem. spelar allt från 576p - 4k i h265 utan problem. (har ej testat högre)
(detta görs med usb/hdd i bilen samt strömmade i huset eller på klubben)
Jag körde med en nuc med i3,8gig ram och ssd hemma som byttes ut på grund av att den laggar som fan när man kör hevc i bra kvalitet.

Kan du länka nånstans man kan köpa den "bra" miboxen? Sitter fortfarande med en Boxee+Chromecast och vore skönt med nåt som fixade x265 men lika smidigt som boxeen.
Kikar på shield men skjutit på det pga att det är så sällan jag kikar på x265 att priset kändes rätt högt.

Mvh
Micke

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@Lucifer1978: kul att du blev nöjd.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.