HP elitedesk 800 g3 mini 35w I5 6500T

Permalänk
Medlem

HP elitedesk 800 g3 mini 35w I5 6500T

Fick en dator som utbyte i ett jobb jag gjort som blev över då det vissade sig vara 2 st dp portar och inte någon hdmi så jag får tyvärr inte ut dts hd atmos m.m då den vara tänkt som media dator så är det ett no go.
Endast startad 1h ungefär.
Tyvärr inget kvitto då det var bytes affär. Ny pris 9990.
OBS inget wifi kort sitter i då den skulle sittad trådad men går att sätta i utan problem.

Jag tar bud och även byten grafikkort från 1000 serien plus cash beroende på kort.
Xbox one X plus cash beroende på tillbehör.
Spel dator model minde med byte värde i samma klass.

Windows 10 Pro 64
Intel® Core™ i5-6500T (2,5 GHz, 6 MB cache, 4 kärnor)
Intel® HD Graphics 530
8 GB DDR4-2400 SDRAM (2 x 4 GB)
256 GB SSD
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=1ND92E...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

@tatt2d:

Lite fundersam på värdet, begagnad utan garanti, 6500T, halv slö cpu och endast integrerad grafik

Vet inte om en av HP överprissatt liten burk, de tagit fram för att blåsa större företag, har något större värde på begagnat marknaden.

Vad för klass på grafikkort hade du tänkt dig i byte?

Permalänk
Medlem

står i tråden vad jag kan tänka mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tatt2d:

står i tråden vad jag kan tänka mig.

Det står "1000 serien plus cash" vilket är något luddigt.

Finns en hel rad kort i 1000 serien och jag har tillgång till alla
1050 + ?
1060 + ?
1070 + ?
1080 + ?

Har inte tid att leka, om du inte kommer med ett påtagligt värde så går jag vidare

Permalänk
Medlem

1080 plus en 500 hundring eller ett 1060 plus 3000 då jag anser att datorn är faktiskt ny och även fast du tycker den är överprisad så kostar den 9990 då får den ett värde av ca 5000 vilket blir halva priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Har inte tid att leka, om du inte kommer med ett påtagligt värde så går jag vidare

Om jag får ge ett förslag. Jag köpte själv en Optiplex 9020 Micro för några månader sedan. Fyrkärnig i5:a i Haswell-serien, 16 GB RAM, 500 GB vanlig hårddisk, nätverkskort med ac-stöd. Mer eller mindre i paritet med den som TS säljer alltså. Den gav jag 1300 kronor för. Men då fick jag den riktigt billigt också. Ett mer normalt pris verkar ligga omkring 2000-2200 kronor. Lägg på en SSD på 256 GB och ett värde omkring 2500:- plus eller minus någon hundralapp är väl ganska ok.

Med det sagt så tycker jag Ryzen borde skaka om marknaden en smula eftersom vi då erbjuds fyrkärniga processorer med betydligt starkare grafikdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt intresserad av vad alla anser. Är det ofta ni ser någon lägga ut en ny dator för 75 % rabbat inget jag brukar se. Anser att 50 % under är rätt bra. Får jag inte det så kan jag behålla den och ha i sovrummet eller skol dator för ungarna

Skickades från m.sweclockers.com