Erfarenhet av att köpa laptop-fläkt till cpu på nätet

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av att köpa laptop-fläkt till cpu på nätet

https://www.barbar-dator-flaktar.se/terms_conditions.html

Är det någon som har erfarenhet av dessa? Hade varit smidigt för min del eftersom min fläkt i laptopen har börjat kärva.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Vila i frid

Köp från ebay istället, från någon inom EU som har många och bra feedbacks.

Permalänk
Medlem

Om det går att riva av klistermärket på baksidan o droppa i en droppe symaskinsolja med så är det ett alternativ med. Men annars köp en ny på ebay innom EU

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Köp från ebay istället, från någon inom EU som har många och bra feedbacks.

Skrivet av Hagis2k:

Om det går att riva av klistermärket på baksidan o droppa i en droppe symaskinsolja med så är det ett alternativ med. Men annars köp en ny på ebay innom EU

Tack, jonjag försökte med symaskinsolja men det verkar som att fläkten körvar i ett viss läge, den verkar vara sne och slå till i någonting.

Får leta vidare på ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag köpte en från Ebay till min ultrabook. Den låter så mycket så att datorn går knappt att använda. Så tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av det.

Permalänk
Medlem

Det lär knappast vara värt den lilla besparing man kan göra. Kollar på en E520 fläkt tex. 245kr. Det är ju ett kap för att få liv i en så pass potent dator igen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Elektron:

Jag köpte en från Ebay till min ultrabook. Den låter så mycket så att datorn går knappt att använda. Så tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av det.

Till Ebay's försvar - så är inte Ebay ett fabrikat utan en plats för personer, skojare som seriösa, att sälja produkter. Ser man bara till att köpa en originalfläkt (kan även vara den billigaste!) är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Till Ebay's försvar - så är inte Ebay ett fabrikat utan en plats för personer, skojare som seriösa, att sälja produkter. Ser man bara till att köpa en originalfläkt (kan även vara den billigaste!) är det lugnt.

Jag köpte den här
https://www.ebay.com/itm/CPU-FAN-ventilador-Sony-Vaio-Pro-SVP...
Jag kanske har fått ett dåligt exemplar, jag skulle kontaktat honom om jag hade ett lite bättre koll på ebaykonto osv, jag tryckte bara på snabbköp så jag tror inte jag registrerades på ebay så jag kan inte kontakta honom och fråga.

Edit: Jag har lyckats komma åt mitt ebay konto, jag har kontaktat säljaren så får vi se vad dom svarar. Kanske min erfarenhet kan ändras från negativt till positivt och har jag tur så kan jag få en ny fläkt som fungerar så slipper jag köpa en ny dator.

Permalänk
Medlem

Fick fläkten idag, funkar felfritt, det är en fläkt till en 7 år gammal tjockdator och det kostade endast 80 spänn inklusive frakt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]