Tips på vart handla säker displayport kabel

Permalänk

Tips på vart handla säker displayport kabel

Hejsan

Så vill kunna använda DP anslutningen men vågar mig inte på att använda den DP kabel jag har hemma iom jag inte är säker på vilken standard som används på den.

Skulle vara enormt tacksam om jag kunde få lite tips på vart (online) jag kan köpa en DP kabel i god tro om att den inte kommer skada mitt grafikort.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Kör på kabeln du har. Inget kommer gå sönder.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kör på kabeln du har. Inget kommer gå sönder.

Hur vet du det?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Permalänk
Medlem

Jag köpte Lenovos Displayport till Mini displayport på Webhallen. Har funkat som den ska i över ett år. Kör 4k från jobbdatorn till skärmen hemma.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Hejsan

Så vill kunna använda DP anslutningen men vågar mig inte på att använda den DP kabel jag har hemma iom jag inte är säker på vilken standard som används på den.

Skulle vara enormt tacksam om jag kunde få lite tips på vart (online) jag kan köpa en DP kabel i god tro om att den inte kommer skada mitt grafikort.

Tack på förhand!

Köp en DP kabel ifrån någon etablerad IT / Teknik butik så är det ingen fara på taket.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Tack så mycket för alla svar.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Alla 3 kablar som följde med till mina 3 Acer skärmar har funkat utan problem. Bestämde mig för att köpa lite längre kablar av https://www.csl-computer.com och de fungerar också utan strul. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide