Permalänk
Medlem

ASUS VG248QE Felsökning!

Hejsan!

Vaknade imorse och insåg att min main monitor inte hade någon bild på skärmen, började med att kika i display settings i Windows, den hittar alla 3 skärmar men får inte ändra inställningar på VG248QE, kikade även i Nvidia kontroll panelen men där hittar den bara skärm 2 och 3. (BenQ 60hz skärmar) går ner till inställningen för fler skärmar och där hittar den alla 3 skärmar men VG248QE är urbockad, går inte att bocka i checkmarken heller. Googlade och hittade en Reddit tråd för ett år sedan med liknande problem, löste sig efter en windows uppdatering. Installerade 1803 men ingen förändring. Har inte testat att byta ut DP kabeln då jag bara har en..

  1. Testat att starta om Datorn.

  2. Testat att installera om drivrutinerna

  3. Testat att använda annan displayport port

EDIT: Hjälpte att koppla bort strömmen från skärmen i 30 sekunder.

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Testa med en DVI-kabel om du har en tillgänglig.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Testa göra skärmen helt strömlös (dra ut strömsladden) i 20-30 sekunder. Har haft något liknande fel nån gång vet jag. Skärmen upptäcktes inte av datorn överhuvudtaget. Testade starta om skärmen, testade byta till annan port på grafikkortet etc. men det enda som löste det var att göra skärmen strömlös en stund och sedan koppla in den igen så började den fungera... ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Testa göra skärmen helt strömlös (dra ut strömsladden) i 20-30 sekunder. Har haft något liknande fel nån gång vet jag. Skärmen upptäcktes inte av datorn överhuvudtaget. Testade starta om skärmen, testade byta till annan port på grafikkortet etc. men det enda som löste det var att göra skärmen strömlös en stund och sedan koppla in den igen så började den fungera... ¯\_(ツ)_/¯

Finns ett liknande problem en annan användare tagit upp. Kolla den tråden och se ifall det hjälper!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

EDIT: Jaha trodde du var TS Läste lite snabbt så antog det av bara farten.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Testa med en DVI-kabel om du har en tillgänglig.

Ska testa tror jag har en DVI till displayport

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Testa göra skärmen helt strömlös (dra ut strömsladden) i 20-30 sekunder. Har haft något liknande fel nån gång vet jag. Skärmen upptäcktes inte av datorn överhuvudtaget. Testade starta om skärmen, testade byta till annan port på grafikkortet etc. men det enda som löste det var att göra skärmen strömlös en stund och sedan koppla in den igen så började den fungera... ¯\_(ツ)_/¯

Börjar att testa detta då det är minst krångel :> tack för tips!

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Finns ett liknande problem en annan användare tagit upp. Kolla den tråden och se ifall det hjälper!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

EDIT: Jaha trodde du var TS Läste lite snabbt så antog det av bara farten.

Läser igenom detta om tidigare svar inte ger något, tack för länken!

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

@enbom: Detta funkade! Tack så mycket! :>

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeakQ:

@enbom: Detta funkade! Tack så mycket! :>

Det var så lite så. Vet inte om det är en permanent lösning dock...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850