PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Med andra ord så har inget gått framåt typ sen jag slutade spela i april?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Med andra ord så har inget gått framåt typ sen jag slutade spela i april?

Tråkigt nog nej.
Eller jo. Det går att köpa väldigt väldigt mycket dyra streamerskins och lootchests.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Tråkigt nog nej.
Eller jo. Det går att köpa väldigt väldigt mycket dyra streamerskins och lootchests.

Så jävla tråkigt att se tbh, så jäkla kul spel när det väl funkar som det ska ..

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Folk gnäller rätt mycket om denna patchen men egentligen funkar det mesta bra. När jag spelade i förrgår så fick jag matchning på låg ping Eu servrar varje gång, inget konstigt hände och jag blev bara dödad av fuskare en gång på kanske tio matcher. Jag tycker personligen att det var bättre när man kunde välja server själv och det verkar ibland ta orimligt lång tid att matcha när man väljer bana men det mesta gnället är oförtjänt.

Jag lyckades också för första gången med nåt jag aldrig gjort förut, att skjuta ner en sen hoppare i fallskärmen. Kändes rätt elakt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ny patch till test servern. PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #23
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Lite nya grejjer. Men en desync eller performance fix får man tydligen vänta på...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Lite nya grejjer. Men en desync eller performance fix får man tydligen vänta på...
Skickades från m.sweclockers.com

Kommer dessvärre aldrig att fixas. Kodpasta och gammal UE.
Bara gilla läget eller gå vidare tyvärr.
Men lösa problemen i pubg, den drömmen är det bara att släppa.

Permalänk
Medlem

Här är en bra post som sammanfattar det mesta som går att göra för att bättra på fpsen i PUBG. https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/9qf25x/pubg... credits till Magie007 på reddit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Avstängd

Har inte spelar PUBG på över ett halvår och ska snart bygga en dator för PUBG och är därför lite nyfiken på hur det presterar nuförtiden vad gäller fps. Jag är främst intresserad av er som inte har high-ens komponenter utan tex i5 8600k eller AMD ryzen 2 och tex ett 1060/1070(ti).

Detta för jag ska fä ett hum om vart jag minst bör läggs mig på för nivå för att få det resultatet jag vill ha.

Så vad har ni för ungefärlig fps? Tänker inte vad den peakar utan vad som är normalt. I städer osv.

Skriv gärna vad ni har för CPU och gpu. Anledningen att jag frågar är att det är svårt att hitta helt färska benchmarks.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

@tilted0113 du ser min dator i signaturen. Jag personligen skulle ta nåt vassare än 1060 då det är typ samma som mitt 980. Det är rätt CPU-krävande men klockar du cpun så går det la bra. Snabba minnen är och bra för högre fps i PUBG Spelet är ju tungdrivet så du får väl själv motivera vad som är värt.

Jag skulle gärna ha lite vassare dator för att kunna köra högre settings såsom 110-120 i screenscale för skarpare bild, högre på effects gör så det är lättare att se muzzle flames, högre på post-processing för än skarpare bild.

Många kör ju med mer "competitive settings" men orka palla med low AA . Textures och AA påverkar inte prestanda så mycket även vid högre inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Avstängd

Orkar inte vänta tills December för snöbanan... Vill ha den nuuuu. lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Orkar inte vänta tills December för snöbanan... Vill ha den nuuuu. lol

Kommer den då? Vart har du läst det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Kommer den då? Vart har du läst det?

Det är väl alldeles uppenbart! Allt annat vore sjukt ologiskt.

Permalänk
Medlem

Jag trivs fortfarande bra med PUBG. Finns inget spel som rycker i tävlingsnerven som det. Visst det är sjukt frustrerande emellanåt och vissa är så in i helvete duktiga så jag har noll och ingen chans, men ändå!

När det gäller fuskare, jag spelar bara FPP tycker inte det är så farligt där.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bläjd:

@tilted0113 du ser min dator i signaturen. Jag personligen skulle ta nåt vassare än 1060 då det är typ samma som mitt 980. Det är rätt CPU-krävande men klockar du cpun så går det la bra. Snabba minnen är och bra för högre fps i PUBG Spelet är ju tungdrivet så du får väl själv motivera vad som är värt.

Jag skulle gärna ha lite vassare dator för att kunna köra högre settings såsom 110-120 i screenscale för skarpare bild, högre på effects gör så det är lättare att se muzzle flames, högre på post-processing för än skarpare bild.

Många kör ju med mer "competitive settings" men orka palla med low AA . Textures och AA påverkar inte prestanda så mycket även vid högre inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo absolut. Jag har tänkt satsa på 9600k med GeForce 2070. Ville bara ha en liten check hur spelet presterar idag jämfört med i april då jag spelade senast. Lite vad man kan förvänta sig för FPS.

Typ ”jag har ett 1070, brukade ha 80 fps innan men ligger runt 95 nu”

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Jag trivs fortfarande bra med PUBG. Finns inget spel som rycker i tävlingsnerven som det. Visst det är sjukt frustrerande emellanåt och vissa är så in i helvete duktiga så jag har noll och ingen chans, men ändå!

När det gäller fuskare, jag spelar bara FPP tycker inte det är så farligt där.

+1 på den

Visa signatur

Antec P182 -AMD Ryzen 5 2600 3.4GHz - GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC 8GB - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB - Gigabyte GA AB350M Gaming 3 - Logitech MX518 - Plantronics RIG 500E

Permalänk

Fick till en Kycklingmiddag igår, avslutade med en nade!

Var första i solo på ett tag så kändes bra.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Snabbhet

När fallskärmen har utlösts så verkar många flyga fortare än mig, trots att jag riktar neråt så mycket jag kan. De bara flyger förbi mig.

När jag skulle springa ner i tunnelsystemet så sprang en bara förbi mig. Kanske hoppade han/hon. Går det snabbare då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

När fallskärmen har utlösts så verkar många flyga fortare än mig, trots att jag riktar neråt så mycket jag kan. De bara flyger förbi mig.

När jag skulle springa ner i tunnelsystemet så sprang en bara förbi mig. Kanske hoppade han/hon. Går det snabbare då?

Google pubg wave jumping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

När fallskärmen har utlösts så verkar många flyga fortare än mig, trots att jag riktar neråt så mycket jag kan. De bara flyger förbi mig.

När jag skulle springa ner i tunnelsystemet så sprang en bara förbi mig. Kanske hoppade han/hon. Går det snabbare då?

Du måste se till att ha 234km/h när du vecklar ut fallskärmen för max nedfart. Kommer du inte upp i den hastigheten kommer du inte lika snabbt ned.

sedan har du 3st olika hastigheter när du förflyttar dig om jag inte minns fel
1.smyga
2.vanlig gång
3.sprint

kolla upp att du dedikerat knappar för dessa.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Du måste se till att ha 234km/h när du vecklar ut fallskärmen för max nedfart. Kommer du inte upp i den hastigheten kommer du inte lika snabbt ned.

sedan har du 3st olika hastigheter när du förflyttar dig om jag inte minns fel
1.smyga
2.vanlig gång
3.sprint

kolla upp att du dedikerat knappar för dessa.

Och så springer man även snabbare om man inte håller i ett vapen!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Och så springer man även snabbare om man inte håller i ett vapen!

Exakt - skjut personen i fråga så är saken ur världen, då kan du plocka ner puffran och springa förbi

Visa signatur

Antec P182 -AMD Ryzen 5 2600 3.4GHz - GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC 8GB - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB - Gigabyte GA AB350M Gaming 3 - Logitech MX518 - Plantronics RIG 500E

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du måste se till att ha 234km/h när du vecklar ut fallskärmen för max nedfart. Kommer du inte upp i den hastigheten kommer du inte lika snabbt ned.

sedan har du 3st olika hastigheter när du förflyttar dig om jag inte minns fel
1.smyga
2.vanlig gång
3.sprint

kolla upp att du dedikerat knappar för dessa.

Skrivet av pekkasteele:

Och så springer man även snabbare om man inte håller i ett vapen!

Skrivet av slatten:

Exakt - skjut personen i fråga så är saken ur världen, då kan du plocka ner puffran och springa förbi

Detta är när jag precis har hoppat. Om man hoppar mot shelter börman komma först för att ha en rimligt chans och ta ett vapen.

Då händer det ofta att man flyger förbi mig trots att jag försöker komma ner så fort jag kan.

När jag landade sprintade jag mot ingången och var först. Trots detta sprang den andre förbi mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Avstängd

Fick min första Chicken Dinner nyss, i duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Fick min första Chicken Dinner nyss, i duo

Grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Fick min första Chicken Dinner nyss, i duo

Fina grejer det. Adrenalinpåslag? Skakiga händer? Något högre puls? Eller förblir du oberörd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av REWplayFF:

Fina grejer det. Adrenalinpåslag? Skakiga händer? Något högre puls? Eller förblir du oberörd?

Fast jag dog efter 4 minuter... Det var min käre kompanjon som fixade biffen.. lol

Kommit 2a i solo retligt många gånger dock :/

Permalänk
Medlem

Gött, fick en chicken igår med 7 kills... skulle bara testa lite olika grafikinställningar med nya PCn! Så vann jag, hehehe

Hur kan man göra för att få högre ljud i spelet, har allt på max, inklusive i windows...
Har ett corshair HS, kommer inte ihåg beteckningen på dom, men är ett sånt som man kan koppla in i Handkontrollen på ps4an också, med en singel 3,5 kopplning...

Permalänk
Medlem

Fick en rätt skön chickendinner med polarna, dom dog när det var +10 pers kvar..

Fast man är ju så inkörd nu så adrenalinpåslaget var ingenting jämfört mot i början när man fick en vinst med typ 3 kills

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Fick en rätt skön chickendinner med polarna, dom dog när det var +10 pers kvar..
https://i.imgur.com/tF1i8J0.jpg
Fast man är ju så inkörd nu så adrenalinpåslaget var ingenting jämfört mot i början när man fick en vinst med typ 3 kills

16 kills! Fan vad gytt! Starkt jobbat!
Mitt rekord är 10... men då ingick några fragsteals från teammates också... hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

16 kills! Fan vad gytt! Starkt jobbat!
Mitt rekord är 10... men då ingick några fragsteals från teammates också... hahaha

Har 8 kills som mest, men då var det typ 7 av dom som idlade som råkade landa på samma ställe som mig efter att jag kom ut från muggen

Hade 6 kills igår innan första cirkeln hade slutit sig, sedan råkade jag hoppa ur bilen i full fart

Kör bara 1-man squad

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless