PS4 eller Xbox One? (Slim, pro, S, X?)

Permalänk
Medlem

PS4 eller Xbox One? (Slim, pro, S, X?)

Hej,

Så nu är tiden inne när PC inte längre är det bästa alternativet för de nya släppta spelen FIFA 19 och Black Ops 4. Så jag måste bestämma mig vilken konsol jag ska köpa för dessa spelen.

Jag är medveten om att både BO4 och Fifa går att spela på PC, och just nu kör jag FIFA på Origin med PS4 handkontroll, men det är inte optimalt då väldigt få spelar FIFA på PC jämfört med PS4/Xbox.

Vill även kunna spela spel med mina vänner (en del har PS4, andra Xbox), men vet inte vilken konsol jag ska köpa...

Känner själv att PS4 är det alternativ som känns bäst. Hade ett PS4 tidigare, men när jag köpte PC sålde jag det. Sedan dess har nya PS4 modeller släppts, och jag har ingen koll på vad som är bäst.

Vad ska jag köpa? Tänker mig först och främst FIFA och BO4, men det lär ju bli fler spel i fortsättningen.

Xbox eller PS4?

OM XBOX. S eller X?
OM PS4. Slim eller Pro?

(Vill inte lägga så mycket pengar på konsolen, inte mer än nödvändigt)

Krav: konsolen ska vara hyfsat tyst, fungera snabbt och kunna ha en bra koppling till PC.

Permalänk
Medlem

I mitt tycket så är valet enkelt, PS4!
Alla spel du kan få till xbox kan du få till pc men du kan inte få alla spel som ps4 har att erbjuda till PC som Tex. God of war, Horizon och Spider-man.

Sen om du ska ha en pro eller inte beror på om du har en 4k-tv, men jag hade dock gått på pro för prestandan ovasett

Permalänk
Medlem

@llucass: Välj konsol beroende på vem du vill spela med av vännerna dina då cross platform play inte finns.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Både iller och Misq1to är inne på bra poänger här. Om det viktigaste för dig är att få spela just BO4 och Fifa med dina vänner bör du köpa samma konsoll som dessa vänner har eftersom du inte kan spela mot Xbox-spelare om du sitter på PS4 och vice versa.

Om det inte är den avgörande punkten skulle jag istället börja kolla vilka unika spel för respektive plattform som tilltalar dig mest.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Xbox one S är tyst det är inte ps4 och ps4 pro har ej provad slim dock.
Xbox one x vet jag inte riktigt hur ljudnivån är men skulle inte tro den är värre än ps4 pro i alla fall.
Vad menar du med bra koppling mot pc? Xbox har ju Xbox appen om du har win 10 där du kan göra rätt mycket.
Sedan har du gamepass med över 100 spel för 99kr i månaden (liknande netflix du har spelen till du slutar betala)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har en vanlig Xbox och en PS4 Pro.

PS har ett antal exklusiva titlar, men så har även Xbox, Forza, för att nämna någon.

På det hela taget är det en smaksak skulle jag säga. Håller med föregående talare då det kommer till, "vad kör dina vänner på?".

Bägge har ju muskelversioner av den första konsolen och ser ingen anledning att inte gå på X/Pro. Spelat Destiny 2 på bägge och det flyter bättre på Pro, så visst finns det vinst bortom HDR och 4K.

Blev jag tvungen att välja tror jag att det skulle bli Xbox. Gillar gränssnittet bättre, deras Store och app är mycket bättre. Fjärrspel fungerar bättre på Xbox, och så är den bakåtkompatibel. Tycker nog att det är vassare spel som ges ut i Live än PS+, dock inte så lång erfarenhet här.

Dock gillar jag PS dosan bättre än Xbox. Högst personlig preferens, men nya Dual Shock 4 ligger ruskigt bra i händerna.

Ljudnivå: bägge är knäpptysta merparten av tiden, men när det blir beräkningstungt låter PS4 Pro mer. Skivläsaren i Pro låter som en mindre orkan, men slår så klart av när den läst färdigt.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: