Blizzard authentication

Permalänk

Blizzard authentication

Efter flera års uppehåll försöker jag nu logga in på Battle.net. Jag har varken kvar mitt gamla mobilnummer eller den gamla authenticator-appen vilket gör att jag inte kan verifiera mig på något sätt alls. Jag försöker logga in med Blizzard-login, Facebook eller Google men samtliga kräver SMS-verification eller verifikation via Blizzard Autenticator. Och den kommer jag inte in på för jag måste verifiera mig via SMS. Hur gör jag? Jag kan inte vara den enda som råkat ut för detta eller är jag bara exceptionellt pantad?

Tack!

Permalänk
Medlem

Maila/ring supporten... man kan ta bort authenticator, men då måste man vara inloggad tror jag... Moment 22.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Kontakta Blizzard support, de kommer kräva saker som bild på legimitation men efter att du har gått igenom deras valideringsprocess så bör de kunna uppdatera dina uppgifter.

Permalänk
Medlem

@lunaspice: Ta kontakt med dom ladda upp en bild med tex körkort. Pass . etc så löser dom det på 5 minuter det gjorde dom med mig .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Du snackar med blizzard support så får du svara på en del frågor om ditt konto. Har för mig att det var så jag gjorde när jag glömde bort att jag hade authenticator och formaterade telefonen!

Permalänk

Jäkla moment 22 när jag inte ens hittar telefonnummer eller kan skapa webticket för jag måste vara inloggad.

Permalänk
Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk

Jag måste vara helblåst. Jag har submittat foto för att verifiera nu men sen händer inget. Kommer inte åt några andra support-sidor utan att behöva logga in. Enligt Blizzard måste jag skapa en ticket för att kunna submitta ett foto till mitt konto men för att skapa en web ticket måste jag först logga in. Alltså...herregud. Hur svårt ska det va?

Permalänk
Medlem

Ring istället. Lättare då! jag har ringt en gång för länge sedan, då jag ville få mitt allra första wow account kopplat till mitt, mkt senare skapade, battlenet account. De fixade en ticket, jag svarde på mailet med en bild och klart!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

Avklarat nu. Tack för hjälpen alla.