Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Skrivet av iller:

PS3 fick inte samma funktion som 360 dessvärre.

Prova köra en rengöringsskiva. Lasern kan vara allt i från skitig till utsliten.
Om hårddisken håller på att ge upp kan man också får liknande problem.

OK var förbi kjell precis och köpte en sådan rengörings skiva. Men om hårddisken är kass så är det bara o plocka ur den eller måste det sitta någon lagringsenhet i en ps3?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions

När vi ändå är inne på PS3-spåret, så skulle jag behöva hjälp med den digitala version av Uncharted 3 jag köpte på Playstation-butiken för ett tag sedan. Det går inte att installera och då jag inte köpt något digitalt förut så vet jag inte om jag gör något fel?

Jag går in i butiken, går till "mina nedladdningar" och laddar ner Uncharted 3 Ensamspelarläget (eller vad de nu kallade det). Det laddas ner, det installeras, sen händer ingenting. Det dyker inte upp på startsidan och går jag till butiken igen så försöker den ladda ner det en gång till.

Är konsolen trasig (hårddisken kanske?) eller gör jag något fel?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder:
PS Store håller inte koll på vad som är nerladdat/installerat, trycker du på ladda ner kommer den göra det igen även om spelet är korrekt installerat och fungerar.

Vad händer om du laddar ner det i bakgrunden istället? När det är färdigt borde det dyka upp med en ram (som betyder nerladdat men inte installerat) på listan över spel, alltså samma ställe varifrån man startar spel på skiva. Annars är det enda jag kan komma på att spelet kanske kräver flera komponenter. När jag köpte Ni no Kuni digitalt dök det upp två poster bland mina köpta produkter och jag var tvungen att ladda ner och installera båda två innan det fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

OK var förbi kjell precis och köpte en sådan rengörings skiva. Men om hårddisken är kass så är det bara o plocka ur den eller måste det sitta någon lagringsenhet i en ps3?

Ps3 moste ha hårddisk. Där ligger operativsystemet med mycket mera.
Men det är väldigt enkelt att byta disken om det skulle behövas. Står på officiella hemsidan och en massa på you tube samt här i forumet om hur man gör.

Edit: Du kan även tästa i safe mode att bygga om databasen och restaurera filsystemet nr 3 och 4.
Var ett tag sedan nu, men har för mig att ingen av de alternativen ska radera något i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

När vi ändå är inne på PS3-spåret, så skulle jag behöva hjälp med den digitala version av Uncharted 3 jag köpte på Playstation-butiken för ett tag sedan. Det går inte att installera och då jag inte köpt något digitalt förut så vet jag inte om jag gör något fel?

Jag går in i butiken, går till "mina nedladdningar" och laddar ner Uncharted 3 Ensamspelarläget (eller vad de nu kallade det). Det laddas ner, det installeras, sen händer ingenting. Det dyker inte upp på startsidan och går jag till butiken igen så försöker den ladda ner det en gång till.

Är konsolen trasig (hårddisken kanske?) eller gör jag något fel?

Inte så att du kör med under mappar i menyn för spel och de lagt sig där? Du fråga kanske . Eller att du inte har tilrekligt med plats kvar på hårddisken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Ps3 moste ha hårddisk. Där ligger operativsystemet med mycket mera.
Men det är väldigt enkelt att byta disken om det skulle behövas. Står på officiella hemsidan och en massa på you tube samt här i forumet om hur man gör.

Edit: Du kan även tästa i safe mode att bygga om databasen och restaurera filsystemet nr 3 och 4.
Var ett tag sedan nu, men har för mig att ingen av de alternativen ska radera något i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

OK börjar med rengöringsskivan i morgon så får vi se vad som sker hoppas det är så enkelt. Den tidigare ägaren kan ju petat på linsen (toppmatade versionen)

Edit det gjorde ingen skillnad med rengöring så ger mig på hårddisken under veckan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pyoko:

@DunderKlumpen:
PS Store håller inte koll på vad som är nerladdat/installerat, trycker du på ladda ner kommer den göra det igen även om spelet är korrekt installerat och fungerar.

Vad händer om du laddar ner det i bakgrunden istället? När det är färdigt borde det dyka upp med en ram (som betyder nerladdat men inte installerat) på listan över spel, alltså samma ställe varifrån man startar spel på skiva. Annars är det enda jag kan komma på att spelet kanske kräver flera komponenter. När jag köpte Ni no Kuni digitalt dök det upp två poster bland mina köpta produkter och jag var tvungen att ladda ner och installera båda två innan det fungerade.

Ja, det finns mängder av olika delar (map packs, multiplayer-prylar osv...). Jag får ta och testa att ladda ner allting. Förstår dock inte varför det är uppdelat om man ändå måste ha allt?

Skrivet av Mega-Dark:

Inte så att du kör med under mappar i menyn för spel och de lagt sig där? Du fråga kanske . Eller att du inte har tilrekligt med plats kvar på hårddisken?

Skickades från m.sweclockers.com

Njae, inga mappar. Men jag ska testa igen efter en formatering av hårddisken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

OK börjar med rengöringsskivan i morgon så får vi se vad som sker hoppas det är så enkelt. Den tidigare ägaren kan ju petat på linsen (toppmatade versionen)

Edit det gjorde ingen skillnad med rengöring så ger mig på hårddisken under veckan.

Du kan också tästa att rengöra med en tops med ren alkohol på derekt på lasern. Men va extremt försiktig!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pyoko:

@DunderKlumpen: Annars är det enda jag kan komma på att spelet kanske kräver flera komponenter. När jag köpte Ni no Kuni digitalt dök det upp två poster bland mina köpta produkter och jag var tvungen att ladda ner och installera båda två innan det fungerade.

Detta fungerade, det var uppdelat i många olika delar som alla behövdes laddas ner separat. Tack för hjälpen!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Mega-Dark
Visade sig vara en 12GB ps3 jag hade som de stoppat in en 320GB disk i slängde ut den. Och nu har jag inga problem att ljudet ballar ur längre. Enda nackdelen är att jag får spela om spelen från start men det ska jag nog orka göra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Dunder: Bra att det fixade sig!

Är det någon som skaffat den nya modellen av PS4 Pro, 7215b som kommer med RDR2-bundlen? Har hört att den ska vara tystare än tidigare modeller, börjar bli lite sugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Mega-Dark
Visade sig vara en 12GB ps3 jag hade som de stoppat in en 320GB disk i slängde ut den. Och nu har jag inga problem att ljudet ballar ur längre. Enda nackdelen är att jag får spela om spelen från start men det ska jag nog orka göra.

Sparfilerna laddas upp till molnet om du har ps plus, men det kanske du inte har? Kan vara värt att skaffa det en månad bara för det så du slipper spela om. Annars kan du skicka över sparfilerna till ett usb-minne och lägga in det på nytt på den andra disken.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Sparfilerna laddas upp till molnet om du har ps plus, men det kanske du inte har? Kan vara värt att skaffa det en månad bara för det så du slipper spela om. Annars kan du skicka över sparfilerna till ett usb-minne och lägga in det på nytt på den andra disken.

Behövs ej hade bara kört till man kom ut ur templet vid en ubåt var inte så sugen på att spela vidare när ljudet var som det var

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Försöker köpa Minecraft online till PS4. Hittade en version där det följde med massa extra för bara 10:- extra. Står dock att jag inte kan ladda ner den för att jag inte har Minecraft till PS3. Men jag har det, installerat på min PS3 och används, samma konto som till PS4, så varför står det så? Det är inte nedladdat utan köpt på skiva, kan det ha någon betydelse eller vad är anledningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

@DunderKlumpen: Bra att det fixade sig!

Är det någon som skaffat den nya modellen av PS4 Pro, 7215b som kommer med RDR2-bundlen? Har hört att den ska vara tystare än tidigare modeller, börjar bli lite sugen.

Jag köpte den bundlade ps4 pro 1tb med rdr2 förra veckan. Har läst att folk tyckt ps4 varit för högljutt och när jag spelade ps4 i helgen så funderade jag över varför någon överhuvudtaget skulle reagera på ljudnivån. Men jag kanske inte är rätt person att bedöma ljudnivån då jag inte har något att jämföra med.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Jag köpte den bundlade ps4 pro 1tb med rdr2 förra veckan. Har läst att folk tyckt ps4 varit för högljutt och när jag spelade ps4 i helgen så funderade jag över varför någon överhuvudtaget skulle reagera på ljudnivån. Men jag kanske inte är rätt person att bedöma ljudnivån då jag inte har något att jämföra med.

Tack, det låter ju onekligen lovande! Hade en PS3 som lät nästan lika högt som en dammsugare så jag kan föreställa mig hur vissa av de tidigare PS4-modellerna kan ha varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Jag köpte den bundlade ps4 pro 1tb med rdr2 förra veckan. Har läst att folk tyckt ps4 varit för högljutt och när jag spelade ps4 i helgen så funderade jag över varför någon överhuvudtaget skulle reagera på ljudnivån. Men jag kanske inte är rätt person att bedöma ljudnivån då jag inte har något att jämföra med.

Har hört att den nya modellen har figur-åtta elplugg som övriga PS4-modeller ist för sån kontakt man hittar på vanliga PC-nätagg, stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av john_doe:

Jag köpte den bundlade ps4 pro 1tb med rdr2 förra veckan. Har läst att folk tyckt ps4 varit för högljutt och när jag spelade ps4 i helgen så funderade jag över varför någon överhuvudtaget skulle reagera på ljudnivån. Men jag kanske inte är rätt person att bedöma ljudnivån då jag inte har något att jämföra med.

Kolla upp spec på nätdelen kan vara så att de släppt en revision som är energieffektivare och då bör ju fläkten jobba mindre.
Eller så är det så enkelt att din konsol står luftigare och inte är dammig på insidan ännu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nytt system eller reperation a la Sony? Och massa överflöd i text

Tror ni Ps4 slim kan ligga ner mot en 2-2500 på black friday? Tänkte om jag ska köpa nytt eller testa reperation vilket bör bli nästan 2k med frakt och retur..? Har fått tillbaka CE-348780-0 samt CE-36329-3 sedan update 5.50 typ. Har ju byggt om data basen, gjort både soft och hardresett utan resultat, ja gånger två för testade den magiska original hdd som de tjatat om, det blev värre för jag fick samma koder med bonusen att systemet frös lite till och från. Fick detta för 2år sedan också, men det försvann med magi. Är väl ingen idé att försöka sig på att skruva upp allt för vet vad det kan vara? Är ju dessutom gammalt nu, de flesta var väl smart nog att komma ihåg att de hade lång garanti för man bör väl kassera det första gången xD Slim ska vara en aning bättre än standard right? Pro känns onödigt då min datorskärm och tv inte är eller kommer bli 4k så länge inte bidraget höjs över existens min, det kommer aldrig hända lol! Sälja av spel och erbjuda hjälp på Facebook några hundringar under priset för hjälp med W10 viruset blir det som alltid, bor i småstad så de tar jäkla rånpriser ändå Vore mer roligt att hjälpa med nå annat, men jäkla Linux människor kan ju själva lol..

Så när man ändå är igång, nå bra headset gärna inte wireless till 4an för ca 5-700? Mitt är trött på att låta dåligt samt att jag saknar att komma på att mic är i vägen för min cola 👍🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pålis:
Det är en figuråtta elplugg på min ps4 iaf.

@jOnÄTÄn:
Ja dammig har den ju inte hunnit bli iaf, men den står rätt luftigt som sig bör, ensam på en hylla i min tvbänk som jag kapat upp bakstycket på för att få bra luftgenomströmning.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Red redemption 2 bundle med ps4 pro 1tb är iaf på min enhet cuh-7216b och den verkar mkt tystare än föregångarna och jag hör den knappt på ett par meters avstånd.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kan man installera spel från skiva till hårddisken så man kan spela utan skivan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Kan man installera spel från skiva till hårddisken så man kan spela utan skivan?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du kommer behöva skivan för att spela spelet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Kan man installera spel från skiva till hårddisken så man kan spela utan skivan?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Goteborgan:

Nej, du kommer behöva skivan för att spela spelet.

Precis som redan nämnt måste du ha skivan.
Om Sony inte hade gjort så så hade man kunnat installera spelet och sälja skivan. Var är vinsten i det för tillverkaren?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Nej, du kommer behöva skivan för att spela spelet.

Tack för svar!

Skrivet av iller:

Precis som redan nämnt måste du ha skivan.
Om Sony inte hade gjort så så hade man kunnat installera spelet och sälja skivan. Var är vinsten i det för tillverkaren?

Tack för svar!
Förstår tanken med det, men man kunde ju använt någon licens eller liknande som följt med den fysiska kopian.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Förstår tanken med det, men man kunde ju använt någon licens eller liknande som följt med den fysiska kopian.

Då hade Sony gjort exakt som Microsoft tänkte från början och låst ute hela begagnat-marknaden.

https://www.theguardian.com/technology/2013/jun/19/xbox-one-d...

Vilket fick Sony att släppa nedan video

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Ska införskaffa mig ett under mellandagsrean, vad tror ni priset kommer ligga på?.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaCokaNostra:

Ska införskaffa mig ett under mellandagsrean, vad tror ni priset kommer ligga på?.

4000-4500 kr

Permalänk
Medlem

Är det skillnad på PS4 PRO 2016 och PS4 PRO 2018 som jag köper i butik just nu? Isf vad är skillnaden?