*VINTAGE* retroburk Compaq Evo D510 CMT utan HDD

Permalänk

*VINTAGE* retroburk Compaq Evo D510 CMT utan HDD

Hej!

Har en riktigt fin gammal Compaq maskin som mina föräldrar en gång i tiden köpte via jobbet, en s.k hemmadatorpaket, detta var alltså 2002.

I gott skick utvändigt för sina 16 år.

Den här maskinen var under lång tid DATORN hemma, där alla gjorde allt.
Tiden gick, denna hamnade i vinden och samlade damm.

På besök hos mina föräldrar för ca ett halvår sen hittade jag den dammig och gömd i det djupaste av mörker.
Tyckte så synd om den så jag tog med den hem.
Min tanke var att köra in Win 98 och lite härliga retrospel.

Monterade isär den och dammade av allt, drog på ny kylpasta på CPU, byte ut batteriet på moderkortet och startade upp den.
Ställde in datum och boot-ordning i bios för att slutligen starta igång Win 98 installation.

Det visade sig kort efter att hårddisken var trasig (defekta sektorer) och kasserade denna, med hoppet att senare köpa en ny eller skaffa ett SATA pci kontrollerkort.
(OBS IDE inga SATA portar)
6 månader har nu gott utan att jag fått tid över till detta.

Specs:
*Pentium 4 2.4Ghz 512kb L2 533FSB SL6DV
(Fås med Pentium 4 2.66Ghz som fungerar men ger felmeddelande om microcode vid POST, säkerligen BIOS uppdatering som krävs som i sin tur är omöjlig att få tag på)

*1GB DDR1 (2x 512MB PC2100 moduler)

*Compaq moderkort mATX med troligtvis intel 845G chipset
(Vissa kondensatorer är på väg att börja svälla men inte fullt ut)

*Nvidia GeForce MX4000 128MB AGP

*DVD-Rom

*Floppy/diskettstation

SAKNAR HÅRDDISK

Tänkte om någon härute är sugen på att leka med en retroburk och ge den nytt liv?

Datorn finns i Göteborg, skickas ej.
Har du en bra kylare till socket LGA775 kan jag byta, är det modell bättre jag en peng läggas emellan.

PM:a eller skriv i tråden!

Läs hela annonsen här

Permalänk

Jag tar gärna och hämtar datorn imorgon om den fungerar, jag bor i majorna. Var i stan bor du? Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pierre232 @xtraticon ställer mig i kö, bor också i majorna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Pierre232:

Jag tar gärna och hämtar datorn imorgon om den fungerar, jag bor i majorna. Var i stan bor du? Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle kunna hämta den innan kl 12 idag om det är ok, har tyvärr ingen kylare att erbjuda, har endast en som är till nån gammal amd 965 black edition och pank är jag också men jag har ett am3 msi 760gm-e51 Matx med hdmi ut och blå bla. Om du skulle vilja ha? Tar med mig det iaf om du hör av dig, då jag åker hemifrån nu,😴 fast jag slutar kl 11:00 idag så det är värt det. Mvh Pierre

Permalänk
Skrivet av Pierre232:

Skulle kunna hämta den innan kl 12 idag om det är ok, har tyvärr ingen kylare att erbjuda, har endast en som är till nån gammal amd 965 black edition och pank är jag också men jag har ett am3 msi 760gm-e51 Matx med hdmi ut och blå bla. Om du skulle vilja ha? Tar med mig det iaf om du hör av dig, då jag åker hemifrån nu,😴 fast jag slutar kl 11:00 idag så det är värt det. Mvh Pierre

Intressant!
Kl 12 vid midnatt tänker du?
Som jag skrev via PM så är jag inte hemma innan kl 19 ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av echawqui:

@pierre232 @xtraticon ställer mig i kö, bor också i majorna

Skickades från m.sweclockers.com

@echawqui jag hör av mig om första intressenten skulle lämna återbud.

Permalänk

Jag menade idag menade efter 19:00, sorry var nyvaken när jag skrev det,Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Pierre232:
Ok, inte hört av dig idag och imorgon kan jag inte.
Kan först på torsdag efter kl 19.
Du har mitt nr på PM.

Hör du inte av dig tills dess går den till @echawqui