Permalänk
Medlem

Acer XB271HU uniformitet

Hej, köpte nyligen denna datorskärmen. Är nöjd med bilden men märker av DSE när jag sitter ur vinkel och är inne på hemsidor med vita bakgrunder samt lite glow/blb i främst botten i det högra hörnet i Shadow of the tomb raider när det är väldigt mörkt i spelet . Jag vet att det är väldigt svårt att hitta någon utan glow/blb men är det normalt att se DSE ur vinkel? För sitter jag rakt framför skärmen som nu ser jag nästan ingen DSE. Så är det någon mening att försöka hitta ett bättre exemplar eller är detta helt enkelt normalt? Annars är jag nöjd och är det hyfsat normalt med såna här exemplar kommer jag nog inte ha några problem med att acceptera det.

Det är bara det att när man spelar något eller när jag ser skärmen lite ur vinkel och märker av DSE så blir det lätt att tänka "Undrar om det hade sett ut såhär om jag köpte Asus PG279Q istället eller ett annat exemplar av denna skärmen".

Permalänk
Bildexpert 📺

@D10S: Ju mer du går i vinkel, desto mer märker du av reflexfiltret på bilden. Det är en möjlig förklaring till att du får mindre/ingen "dirty screen"-effekter när du sitter rakt framför som det är tänkt.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Så kan det vara. Känner mig dock så pass nöjd nu att jag inte bryr mig särskilt mycket. Det är en väldigt bra skärm och glow/blb i hörnen har minskats och DSE är inget jag ser i spel.