Snabbtest: Grafikprestanda i Fallout 76 Beta

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Eken:

Detta är skitsnack, jag fick 41-57fps på mitt 1080 med 1440p skärm (Preset Ultra)

Har du låst upp FPS:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Detta är skitsnack, jag fick 41-57fps på mitt 1080 med 1440p skärm (Preset Ultra)

eller så är ditt skitsnack https://youtu.be/ttrdxOeoU1A?t=319

Permalänk
Medlem

Undrar om fixen till Skyrim/Skyrim SE & Fallout 4 även funkar i detta för att få fungerande fysik i hög framerate, borde verkligen vara något motorn tar hand om själva vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag såg en YT-video för någon dag sen där han gick igenom hur motorn egentligen kommer från slutet av 90-talet, och har sedan dess uppdaterats stegvis. Känns som att det är dags att börja om från grunden, förhoppninsvis sker detta innan Starfield och TES VI

sa dom inte på E3 att starfield och TES6 kommer vara "med ny teknik" och en ny motor? kanske betyder samma sak men ny spelmotor har jag ingen tvekan på att det kommer, det vore självmord att släppa ytterligare ett stort spel med den här trasiga motorn.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Hela denna generation är ett skämt. Jag hoppas innerligt att Nvidia får smaka på negativt resultat.
Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Avstängd

Det är ett nervattnat Fallout 4 med Multiplayer.

Ett multiplayer spel utan egentlig multiplayer.

Förövrigt så kommer inga buggar fixas (görs alltid av communityn annars) och motorn kommer bete sig som vanligt vid hög fps.

Inga moddar heller då de går via sin egna klient.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Hela denna generation är ett skämt. Jag hoppas innerligt att Nvidia får smaka på negativt resultat.
Gör om, gör rätt.

Denna generation ?
Hela NvidiaCirkusen inom GPU är ett stort skämt!!

Har sett att många säljer sina GTX 1080Ti för att köpa RTX 2070
Och sen en skärm med G-Synk

Har folk blivit helt galna?

AMD o Freesync bugar o tackar jag för!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag såg en YT-video för någon dag sen där han gick igenom hur motorn egentligen kommer från slutet av 90-talet, och har sedan dess uppdaterats stegvis. Känns som att det är dags att börja om från grunden, förhoppninsvis sker detta innan Starfield och TES VI

Vi har alltså i princip HL2-motorns motsvarighet till kvarvarande kod från Quake - men ytterligare lite mer än 10 år senare? Holy shit, jag brukar köpa Bethesda-spel men jag är jävligt glad att jag inte förbokat och det ska till någonting riktigt riktigt enormt för att jag ska köpa det innan första patchen.

Fy fan att det kan gå utför så här, visst har spelen alltid dragits med buggar vid launch men att det har gått så långt att de själva meddelar att det kommer vara buggigt, samt hela detta FPS-kaoset och forced multiplayer; så illa trodde jag minsann inte att det skulle bli. Men det kommer ju att sälja ändå tyvärr. Frågan är om det ens blir några märkbart sämre försäljningssiffror...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Denna generation ?
Hela NvidiaCirkusen inom GPU är ett stort skämt!!

Har sett att många säljer sina GTX 1080Ti för att köpa RTX 2070
Och sen en skärm med G-Synk

Har folk blivit helt galna?

AMD o Freesync bugar o tackar jag för! http://www.sympato.ch/smileys/ola.gif

Sitter själv med GTX 1080 och R7 2700x. Ångrar dock inte en sek klivet från Haswell till R7 Pinnacle Ridge

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Tycker synd om alla som pre-ordrar.

Inte jag. Inte det minsta.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SleeZy:

Tycker synd om alla som pre-ordrar.

Det finns det ingen mening med. De som förhandsbokat har ju nu kunnat testa demot och kan avgöra själva om det är värt att köpa eller inte.
Vi är nog som tur är många som kan se det positiva och inte bara det negativa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ponera att man vill använda Frostbite som spelmotor. Vad skulle det kosta, eller mer exakt fråga - hur ser debiteringsmodellen ut? Gissar att det är månadskostnad samt procent på sålda spel och andra beräkningsmodeller.

Vet inte exakt men jag tror att bara utvecklare som har EA som utgivare får använda Frostbite så just den motorn är nog inte att tänka på för Bethesda m.fl. Tror inte heller att Bethesda/Zenimax är intresserade av att licensiera en motor. Har man resurser att ta fram en egen så lönar det sig i längden att göra det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

@Kenneth "...speciellt för de sista tre, där det börjar likna bildspel mer än något annat."

Menar du att filmiska 30 FPS inte är bra? >.<

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bethesda åh, Bethesda......att de trycker ut skit som Fallout 76, visar på hur lite de kan om den fanbase som finns kring Fallout.

Att till och med Fallout 4 och i vissa mån Fallout 3 ses som undermåliga Fallout spel gör det ju föga förvånande att Bethesda kan trycka ut något så idiotiskt som Fallout 76.

Här är det enbart girighet som råder, finns ingen tvekan om att Bethesda skjuter sig själva i foten. Jag kanske framstår som "lite" bitter, men är nog inte det...hoppas på Fallout Miami (community "mod") kan brina mer till bordet än Bethesda lyckas med för detta IP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Vet inte exakt men jag tror att bara utvecklare som har EA som utgivare får använda Frostbite så just den motorn är nog inte att tänka på för Bethesda m.fl. Tror inte heller att Bethesda/Zenimax är intresserade av att licensiera en motor. Har man resurser att ta fram en egen så lönar det sig i längden att göra det.

Och just därför borde de använda sig av id tech.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag fick problem med att hårda framedrops med jämna mellan rum, hade aktivitetshanteraren uppe samtidigt och min 8600K som inte överklockad gick till 100% belastning och spelet laggade till hårt relativt ofta men när det rullade på som vanligt så låg jag på ca 60-70% belastning med mitt 1070 i 1440p fönstrad i ultra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

I kort, Creation Engine skrivet för single player, koftotas fram för Fallout 76......kan inget annat än misslyckas (rent tekniskt).

Permalänk
Medlem

Jesus, har de inte bytt motor? Hur tänkte de nu... Onlinespel där den som har mer fps går snabbare, jomenvisst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Och just därför borde de använda sig av id tech.

Kanske det. Det har säkert diskuterats internt och kanske har dom gjort egna tester också. Det är ju ganska stora skillnader mellan Fallout och den sortens spel som id Tech är gjort för, men allt går ju om man är villig att lägga ner mödan.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Kan det vara denna tro?
https://www.youtube.com/watch?v=6TN0twyQHT4

Om inte så ger han också en bra bild av hur skräp spelet är i detta skede. Tycker synd om alla som pre-ordrar.

Vilken sågning, alla kategorier. Det såg inte ens roligt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

har jag fattat det rätt att om jag och min vän vill spela fallout 76 och han har sitt 580 och en gammal i5a och jag kör med mitt 1080 och bättre cpu samt mer minne. han kan spela runt 30 fps det stör honom lite så det är inget problem för honom. jag däremot vill ha hög fps.

kommer jag då springa snabbare än honom samt andra saker kommer bli konstiga? hur är det möjligt när vi är i samma "värld" så att säga?

stämmer det är detta en rätt uppenbar cashgrab, fast det visste vi väll redan när dom sa att förvänta sig mycket buggar och ingen direkt story...

fanns faktiskt en liten tanke på detta just för att spela med en vän men är det sådär så vill man knappast spela det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aka_The_Barf:

har jag fattat det rätt att om jag och min vän vill spela fallout 76 och han har sitt 580 och en gammal i5a och jag kör med mitt 1080 och bättre cpu samt mer minne. han kan spela runt 30 fps det stör honom lite så det är inget problem för honom. jag däremot vill ha hög fps.

kommer jag då springa snabbare än honom samt andra saker kommer bli konstiga? hur är det möjligt när vi är i samma "värld" så att säga?

stämmer det är detta en rätt uppenbar cashgrab, fast det visste vi väll redan när dom sa att förvänta sig mycket buggar och ingen direkt story...

fanns faktiskt en liten tanke på detta just för att spela med en vän men är det sådär så vill man knappast spela det.

De kommer antagligen begränsa FPS:en till 60 när spelet släpps, om de inte hittat någon annan sorts lösning. Självklart kommer de inte tillåta att folk kan springa mycket snabbare än andra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Är någon förvånad?

Det roliga är att det fortfarande finns folk som hävdar att moddat Skyrim är det snyggaste spelet som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Är någon förvånad?

Det roliga är att det fortfarande finns folk som hävdar att moddat Skyrim är det snyggaste spelet som finns.

Startade upp Skyrim SE förra veckan och måste bara tillägga att om det är något spel som åldrats riktigt dåligt så är det Skyrim. Spelade en halvtimme innan jag stängde av och tog bort det. Spelade Morrowind instället.

Permalänk
Medlem

Fan vilken besvikelse. Jag tillhör fåtalet som länge velat se ett Fallout MMO och jag var även en av de få som tyckte att FO4 var rätt ok.

MEN så som Bethesta gjort med detta är under all kritik. Använder en gammal motor som inte är byggd för MP för att spara pengar, orkar inte göra om kontrollerna så de passar pc, orkar inte ens fixa spelet innan release.. Jo visst köp det bara vi lovar att fixa det...sen..kanske..eller ja vi har ju inte fixat fps buggen på 20 år..

Djävla skitföretag. Kommer inte köpa mer därifrån. Tyvärr, gillade dem förr men nu är de bara giriga. Tänk om de lagt lite energi på FO mmo med en motor med dagens teknik.. hade kunnat bli ett av de bästa spelen någonsin. Men men, som tur är finns det andra företag som iofs vill tjäna pengar men de levererar också.. Rockstar tex.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Jag har haft skitkul upplevelse iaf, å spelat så mycket som gått.
Quests va bra, random saker å skattkartor mm, djup fanns absolut å enkla saker hade mycket mer att ge när man tittade närmare.
Sånt kan ju ändras ju mer man spelat å ju mer stress det blir att lägga till content när alla rejsat igenom allt.
Jag har spelat bra mycket värre spel både online och offline än det jag upplevt av Fallout 76.. än så länge..

Vill man springa snabbare än andra kan man ju använda perks tills dess man orkat ändrat sin ini fil och grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Är någon förvånad?

Det roliga är att det fortfarande finns folk som hävdar att moddat Skyrim är det snyggaste spelet som finns.

Custom shaders kan göra Skyrim ganska imponerande, lägger till många effekter som används i moderna AAA spel, scannade 3d modeller på det så kan det nästan se fotorealistiskt ut i rätt förhållande, har förstås inte en suck gentemot spel som RDR2 och Battlefield men svårt att inte bli lite imponerad ändå.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Krakkan:

tills dess man orkat ändrat sin ini fil och grafik

Problemet är väl att vi inte vet om vi blir bannade eller inte om vi ändrar i INI-filen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Denna generation ?
Hela NvidiaCirkusen inom GPU är ett stort skämt!!

Har sett att många säljer sina GTX 1080Ti för att köpa RTX 2070
Och sen en skärm med G-Synk

Har folk blivit helt galna?

AMD o Freesync bugar o tackar jag för! http://www.sympato.ch/smileys/ola.gif

Sälja 1080ti för att köpa 2070? Ja, då är folk galna. Extra galna om dom suttit på ett 1080ti utan skärm med G-Sync fram till nu.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Sälja 1080ti för att köpa 2070? Ja, då är folk galna. Extra galna om dom suttit på ett 1080ti utan skärm med G-Sync fram till nu.

Vad ska jag med G-sync till om jag skiter i tearing?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮