Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

149:- för att testa det fram till den 20:e via Origin Access.
Har man redan tröttnat fram tills dess så blir det inget köp och så "sparar" man 450:- istället.

Så jag tänkte göra iallafall.

Du får ju givetvis spela hela den månaden du betalat för, men det roliga är ju att du får börja lira i morgon. Iaf jag kan inte lira multiplayer än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Nu har jag inte samma cpu som dig, dock kör vi båda ett 1080ti.

Kanske kan ge en liten hint...

Testade med fraps på Hamad och fick:
Min, Max, Avg: 79, 167, 125.010

Kör med följande inst:
http://thumbs2.imagebam.com/bc/b0/ea/d491991026134334.jpg

Kanske finns andra/bättre inställningar som boostar upp siffrorna mer men jag tyckte det var ok.

Sry för dålig bild/beskärning, fixade en snabbt bara

Stort tack! Ser bra ut! Vet inte hur det är i BFV, men DX12 har varit sjukt dåligt optimerat i tidigare spel, så om du vill ha lite extra kräm hade jag testat DX11 ist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lol, startade om Origin nu, och det står spela....synd bara att jag måste ladda ner nya drivrutiner först bara.

Permalänk
Skrivet av mill:

Stort tack! Ser bra ut! Vet inte hur det är i BFV, men DX12 har varit sjukt dåligt optimerat i tidigare spel, så om du vill ha lite extra kräm hade jag testat DX11 ist.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag tänkte faktiskt testa en runda med med DX11 också och se vad man får för siffror.
Återkommer

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

149:- för att testa det fram till den 20:e via Origin Access.
Har man redan tröttnat fram tills dess så blir det inget köp och så "sparar" man 450:- istället.

Så jag tänkte göra iallafall.

oh hold up. trodde man var tvungen att ha förköpt spelet + ha origin access för att lira nu? Det räcker alltså med endast origin access?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Undrar det också. Om man skaffar Premier NU, kan man spela direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

oh hold up. trodde man var tvungen att ha förköpt spelet + ha origin access för att lira nu? Det räcker alltså med endast origin access?

Skrivet av mill:

Undrar det också. Om man skaffar Premier NU, kan man spela direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja.

Jag har inte skaffat spelet, bara Premier, och spelet ligger spelbart i mitt bibliotek. (Så fort jag uppdaterat drivare dvs. Måste visst minst ha 416.34)

Edit: Updaterat drivare och startat spelet nu, så det räcker med Origin Access.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Ok... testade en runda med DX11 på samma map och i övrigt samma inställningar och fick ett överraskande(?) reslutat:

Min: 63
Max: 106
Avg: 83

Snittade alltså 42fps lägre med DX11 jämfört med DX12. Känslan jag hade under tiden jag spelade (utan att ha sett några siffror) var att det inte var samma flyt som med DX12...men resultatet verkar ju säga samma som min känsla var under spelandet.

Kan tillägga att jag kör med 416.81 drivrutiner till kortet.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Hah skumt, då får det bli DX12 då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett 2080 och en i7-8700k och spelar på 1440p. Frames är knappt över 100 med medium-inställningar. Nån annan som tycker dom har lite för låg fps?

Permalänk
Medlem

Skönt att DX12 verkar börja bli polerat

Permalänk
Medlem

Stabil FPS på runt 110 med dator enligt nedan. Spelar i 1080p.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Avstängd

Är ganska nöjd med att jag bara körde premium premunationen, känns inte som om det här är ett spel man spelar längre en en månad. Om ens en vecka.

Sparkade dom hela Battlefield 1 teamet och anställde en Millenium klass från IT gymnasiet som precis lärt sig Unity eller?

Permalänk
Medlem

Snacka om att man känner sig vilsen i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Är ganska nöjd med att jag bara körde premium premunationen, känns inte som om det här är ett spel man spelar längre en en månad. Om ens en vecka.

Sparkade dom hela Battlefield 1 teamet och anställde en Millenium klass från IT gymnasiet som precis lärt sig Unity eller?

Är det jag är rädd om. Sitter på Streams om glor.

Ser precis ut som BF1 med lite tillagda egenskaper som egen medpack. PRECIS likadant. Grät av lycka när de skulle göra ett WW2 spel men tror det förstörde allt för mig när de gjorde BF1 till ett så snabbt spel. Blir liksom ingen skillnad.

Men heeeyyy. BR kommer ju i Mars och Rush i Februari typ hurr durr för varför skulle det komma vid release liksom

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är det jag är rädd om. Sitter på Streams om glor.

Ser precis ut som BF1 med lite tillagda egenskaper som egen medpack. PRECIS likadant. Grät av lycka när de skulle göra ett WW2 spel men tror det förstörde allt för mig när de gjorde BF1 till ett så snabbt spel. Blir liksom ingen skillnad.

Men heeeyyy. BR kommer ju i Mars och Rush i Februari typ hurr durr för varför skulle det komma vid release liksom

Men vad säger du!? Precis lika? Jag har lagt ned 720ish timmar i BF1, och har nu spelat ett par timmar BF5 och måste säga att skillnaden är enorm - särskilt sett till hur spelet känns, ty man har mycket mer kontroll över sitt vapen i 5. Jag måste dock erkänna att jag som ww2-nörd enkelt kan skilja på utrustning osv. från olika tidsperioder, jag kan förstå att det smälter ihop med första världskriget om man inte har tränat sitt öga så att säga.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är det jag är rädd om. Sitter på Streams om glor.

Ser precis ut som BF1 med lite tillagda egenskaper som egen medpack. PRECIS likadant. Grät av lycka när de skulle göra ett WW2 spel men tror det förstörde allt för mig när de gjorde BF1 till ett så snabbt spel. Blir liksom ingen skillnad.

Men heeeyyy. BR kommer ju i Mars och Rush i Februari typ hurr durr för varför skulle det komma vid release liksom

Rekommenderar att du spelar spelet istället för att titta på när andra gör det. Hur kan man liksom få en känsla av ett spel om man inte spelar det själv? Har själv spelat hundratals timmar i BF 1 och spelade betan i BF V. Skillnaden var ganska markant när det kom till spelkänsla. Enligt mig var inte BF 1 någon större skillnad gentemot BF 3/4. Samma snabba spelstil.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ja.

Jag har inte skaffat spelet, bara Premier, och spelet ligger spelbart i mitt bibliotek. (Så fort jag uppdaterat drivare dvs. Måste visst minst ha 416.34)

Edit: Updaterat drivare och startat spelet nu, så det räcker med Origin Access.

Tack. Kanske värt att lägga 150kr , spela 1 månad och sen bestämma sig. är fortfarande sjukt osäker på ifall detta är värt 650kr eller inte

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

WTF, kunde jag ha spelat ikväll? För i helvete Dice...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Rekommenderar att du spelar spelet istället för att titta på när andra gör det. Hur kan man liksom få en känsla av ett spel om man inte spelar det själv? Har själv spelat hundratals timmar i BF 1 och spelade betan i BF V. Skillnaden var ganska markant när det kom till spelkänsla. Enligt mig var inte BF 1 någon större skillnad gentemot BF 3/4. Samma snabba spelstil.

BFV är ju ännu snabbare tempo än BF1.

Då alla kulor har såpass låg hastighet att man måste vara "up in your face" för att döda folk, måste annars leda folk överdrivet på ~20m avstånd. Och snipers har typ ingen drop.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få testa detta när jag kommer hem ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är det jag är rädd om. Sitter på Streams om glor.

Ser precis ut som BF1 med lite tillagda egenskaper som egen medpack. PRECIS likadant. Grät av lycka när de skulle göra ett WW2 spel men tror det förstörde allt för mig när de gjorde BF1 till ett så snabbt spel. Blir liksom ingen skillnad.

Men heeeyyy. BR kommer ju i Mars och Rush i Februari typ hurr durr för varför skulle det komma vid release liksom

Totalt skilda världar mellan spelen i mitt tycke, till en överväldigande fördel för Battlefield V både ställt mot BF1 och BF4 (som är mångas favorit).

  • Rent grafiskt är det en uppgradering på samtliga nivåer över tidigare titlar.

  • Ljudet med ett par bra hörlurar och "3D Sound" är inget annat än magiskt. Du kan på endast ljud avgöra distans, höjd & håll, inomhus/utomhus mm. Tog inte många minuter att "vänja sig".

  • Spelet är bra optimerat, flyter hur bra som helst på rätt många maskiner och även LOW ser bra ut om man lär köra på det.

  • 'Gunplay' är helt annorlunda gentemot andra Battlefield-titlar (tack vare bl.a. lägre TKK, Bullet Penetration, bullet velocity, drop off, spray pattern o.s.v.).

  • Nya destruction är riktigt bra, ger väldigt bra inlevelse när man ser saker falla/gå sönder mer realistiskt beroende på vart explosionen skedde (t.ex. om tankskottet träffade utsidan eller insidan av huset).

  • Map-designen är solklart den bästa på länge, enda som har likvärdigt är möjligen Bad Company 2.

  • Attrition-systemet är otroligt hälsosamt då det krävs balanserade lag i form av olika klasser för att lyckas väl.

  • Explosion spammet och "wtf, that killed me?!"-momenten är som bortblåst.

Jag kan skriva en mindre novell på detta, men för den som verkligen vill sätta sig in i det hela finns det en lista på 'features' o.s.v. på 139 sidor att ladda ner/läsa på nätet i PDF-format (ca. 8Gb), uppladdat av DICE själva

Finns gott om banor, lägen och diverse annat att göra fram tills att Rush/Battle Royale kommer.
Personligen tycker jag Grand Operations är förjäkla kul just nu!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Varför glöder granaterna fortfarande, jag tar hellre en liten nerf än att dom måste glöda.

Permalänk
Medlem

ska hålla lite utkik vad ni tycker om spelet kan inte säga att jag idag har något vidare BF sug. efter 4an har jag spelat väldigt väldigt sporadiskt

Permalänk

Jag satt och spela till 3 inatt. Gillar det väldigt mycket.
Dock behöver dom fixa lite grafik inställningar. Vissa är buggiga.
En sak jag såg igår är att min i7 8700k får jobba upp i 70% ibland..
/Dennis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Nån mer som köpt spelet och skrivit in koden i Origin, ser ni spelet i ert spelbibliotek?

Jag fick kod via mail och Origin accepterade koden korrekt som BFV, men sen efteråt syns inte ett spår. Först tänkte jag att spelet kanske inte dyker upp i mitt spelbibliotek förrän den 20:e då det blir spelbart, men nu efter ett par dagar så börjar det kännas fel då jag vill ladda ner det i förväg. Jag har kollat igenom alla filter, visa gömda spel osv, nada. Försöker jag registrera koden igen så får jag felmeddelande att koden redan är använd, vilket den ju är, av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nån mer som köpt spelet och skrivit in koden i Origin, ser ni spelet i ert spelbibliotek?

Jag fick kod via mail och Origin accepterade koden korrekt som BFV, men sen efteråt syns inte ett spår. Först tänkte jag att spelet kanske inte dyker upp i mitt spelbibliotek förrän den 20:e då det blir spelbart, men nu efter ett par dagar så börjar det kännas fel då jag vill ladda ner det i förväg. Jag har kollat igenom alla filter, visa gömda spel osv, nada. Försöker jag registrera koden igen så får jag felmeddelande att koden redan är använd, vilket den ju är, av mig.

Kontakta supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

oh hold up. trodde man var tvungen att ha förköpt spelet + ha origin access för att lira nu? Det räcker alltså med endast origin access?

Access Premier.. inte bara Access

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Access Premier.. inte bara Access

Precis. Såg att den ena var 10h trial för 40kr /mån och den andra 150/mån för full access.
Kan jag spela 1 månad fr.o.m nu med premier eller bara fram till den riktiga releasen den 20e?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

https://clips.twitch.tv/TastyAliveElephantPermaSmug
Min första V-1 raket satt rätt bra.

Visa signatur