Svagare laddare iPad - Batteriproblem?

Permalänk

Svagare laddare iPad - Batteriproblem?

Hej,

Jag har precis köpt den nya iPad Pro 11". Originalladdaren som medföljer är på 18W. Jag har sedan tidigare en USB laddare med flera portar som kan få ut 2.4A max (12W?) per port

(länk https://www.syncwire.com/collections/power/products/usb-charg....

Jag lämnar i regel paddan att ladda över natten så det faktum att uppladdningen tar någon timme extra har inte så stor betydelse men finns det risk att batteriet försämras ifall man regelbundet laddar batteriet med en "svagare" laddare? Jag reser mycket och undviker helst att ta med mig fler laddare än absolut nödvändigt.

Permalänk
Medlem

nope, tar bara längre tid, skulle du däremot göra tvärtom. Att du tar sen starkare laddare så kan batteriet degraderas. så det e bara köra på, skulle däremot kolla så att det är en certifierad laddare för att undvika att din iPad pro blir en flamberad stek-platta istället.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Varför skulle batteriet ta stryk om du så satte dit en laddare som klarar en miljard ampere?
Den har ju en strömregulator inbyggd...

Permalänk
Medlem

Batteriet mår bättre av långsammare laddning. Så bara bra att använda laddstationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sk61bulldog:

Jag lämnar i regel paddan att ladda över natten så det faktum att uppladdningen tar någon timme extra har inte så stor betydelse men finns det risk att batteriet försämras ifall man regelbundet laddar batteriet med en "svagare" laddare? Jag reser mycket och undviker helst att ta med mig fler laddare än absolut nödvändigt.

Raka motsattsen, långsammare laddning sliter mindre. Tekniker som t.ex. Fast Charge sliter på batteriet mer.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Tack för svar!