Tab 4 10 Plus Inget Oreo ( Android 8 ) ????

Permalänk
Inaktiv

Tab 4 10 Plus Inget Oreo ( Android 8 ) ????

Hallå allesammans !

Ska köpa min första Surfplatta och hittade i Surfplattedjungeln Tab 4 10 Plus som verkade OK för mina behov som innebär mestadels surfning och inget avancerat !

Läste på Lenovo forumet att den INTE kommer att få OREO ( Android 8 ) och de så kallade säkerhetsuppdateringarna har nått vägs ände.

Ska jag köpa något annat eller behöver jag INTE oroa mig ???

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf...

Tack för svar !

Permalänk

@anon288685: Hej!
Vet inte om du köpt plattan än eller ej. Jag köpte den för ett år sedan och tycker att det är en väldigt bra surfplatta.
Dock så var det redan någon månad efter mitt inköp osäkert om det skulle bli någon android-uppgradering. Nu de senaste veckorna så har tab 4 10 plus modellen försvunnit från Lenovos uppgraderingsmatris och det är osäker om de andra plattorna i 4-serien får android 8.
Jag tycker naturligtvis att det är skammligt att en bra platta inte får mer support men överlag verkar Lenovo på sin höjd ge sina androidenheter 1 androiduppgradering. Jag skulle föreslå att du tar ett annat märke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karadenez:

@magicaldog: Hej!
Vet inte om du köpt plattan än eller ej. Jag köpte den för ett år sedan och tycker att det är en väldigt bra surfplatta.
Dock så var det redan någon månad efter mitt inköp osäkert om det skulle bli någon android-uppgradering. Nu de senaste veckorna så har tab 4 10 plus modellen försvunnit från Lenovos uppgraderingsmatris och det är osäker om de andra plattorna i 4-serien får android 8.
Jag tycker naturligtvis att det är skammligt att en bra platta inte får mer support men överlag verkar Lenovo på sin höjd ge sina androidenheter 1 androiduppgradering. Jag skulle föreslå att du tar ett annat märke.

Vad jag läste på xda-developers så skulle ingen utav Lenovo TAB 4 plattorna uppdateras till Oreo.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon288685:

Hallå allesammans !

Ska köpa min första Surfplatta och hittade i Surfplattedjungeln Tab 4 10 Plus som verkade OK för mina behov som innebär mestadels surfning och inget avancerat !

Läste på Lenovo forumet att den INTE kommer att få OREO ( Android 8 ) och de så kallade säkerhetsuppdateringarna har nått vägs ände.

Ska jag köpa något annat eller behöver jag INTE oroa mig ???

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf...

Tack för svar !

Ingen utav Lenovo TAB 4 plattorna kommer uppdateras till nyare Android versioner. Skulle jag kolla på en surfplatta för ~3500kr så hade jag kollat på något annat.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

@Peppar2014:

Lenovos sida säger att TAB 4 10 får Oreo men INTE 4 10 Plus ??

https://pcsupport.lenovo.com/se/en/products/tablets/a-series/...

Sen å andra sidan så säljs det ju plattor idag som har Marshmallow !

Någon sa att kanske 4 10 Plus får Paj istället ! Och det låter ju gott

Jag är supernöjd och alla förväntningar har med råge överträffats

Permalänk
Inaktiv

@Karadenez:

Hej !

Hittade ingen annan platta i samma prisläge med den prestandan ( 4GB /64GB + LTE 4G )

Jag köpte en 4 10 Plus från komplett.se !

Köp nu betala om 3 månader

Det är verkligen en djungel idag att köpa mobil eller surfplatta !

Supernöjd och batteritiden är brutalt bra !

Frågan är hur lång livstid en platta har och hur länge batteriet håller ?

Har hört flera säga att iPads blir sega med tiden ?

Undrar om detta även gäller Androidplattor ?

En fråga: Använder du din med SIM kort och i så fall hur funkar det ?

Permalänk
Skrivet av anon288685:

@Karadenez:

Hej !

Hittade ingen annan platta i samma prisläge med den prestandan ( 4GB /64GB + LTE 4G )

Jag köpte en 4 10 Plus från komplett.se !

Köp nu betala om 3 månader

Det är verkligen en djungel idag att köpa mobil eller surfplatta !

Supernöjd och batteritiden är brutalt bra !

Frågan är hur lång livstid en platta har och hur länge batteriet håller ?

Har hört flera säga att iPads blir sega med tiden ?

Undrar om detta även gäller Androidplattor ?

En fråga: Använder du din med SIM kort och i så fall hur funkar det ?

Håller med det är lite av en djungel.
Efter nästan ett år så tycker jag att batteriet har samma kapacitet som när jag köpte min och har inte märkt att plattan blivit långsammare. Återigen så tycker jag att det är en väldigt bra produkt men en produkt som inte får tillräckligt med stöd av Lenovo. Som pepparn2014 nämner så verkar det inte som att plus varianten blir uppgraderad. Jag har inte hört ryktet om Pie men om det stämmer så skulle jag bli överlycklig. Jag använder inte simkort, har bara wifi på min.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon288685:

@Peppar2014:

Lenovos sida säger att TAB 4 10 får Oreo men INTE 4 10 Plus ??

https://pcsupport.lenovo.com/se/en/products/tablets/a-series/...

Sen å andra sidan så säljs det ju plattor idag som har Marshmallow !

Någon sa att kanske 4 10 Plus får Paj istället ! Och det låter ju gott

Jag är supernöjd och alla förväntningar har med råge överträffats

Ja det verkar som att alla modeller förutom just TAB 4 plus ska uppdateras till Android Oreo.

Chansen att Tab 4 plus istället får en uppdatering till Android Pie är nog ytterst liten.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Går det installera custom android 8 till denna platta? och hur gör man isf ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Går det installera custom android 8 till denna platta? och hur gör man isf ?

Gillar du att pilla och vågar ta risken att platan går åt fanders (det ska mycket till) så kör på.
https://forum.xda-developers.com/thinkpad-tablet/general/twrp...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har förvisso TAB 3 Plus nöjd med själva plattan kom med android 6 fick uppdatering till Android 7.1.1 men är nu fast.
Tyvärr köp inte TAB 4 Plus plattan då de inte satsar på uppdateringar under plattans levnadstid.
De enda som uppgraderar sina plattor under lång tid är Apple så skulle råda dig att kolla på en Ipad går jue lös på ca 3500-4000:- men där får du uppdateringar under lång tid och skall du bara surfa och kolla på play kanaler så går det minst lika bra.

För att tillägga om livstid har haft min TAB 3 Plus sen 2016-06 och först nu börjar jag märka att batteriet blir sämre.
Förut hade jag ca 18-20tim batteritid när man använde den nu kanske neråt 10-12timmar.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

När det gäller Android plattor är nog Samsung bäst just på uppdateringar.
Överlag är det kasst på uppdateras just på Android plattor.

Lite komiskt då Samsung oftast är sega som sirap på mobildelen.