Permalänk
Medlem
Skrivet av workman:

Alla datorer har samma ip ut.

Har ringt och frågat.
Jag fick svaret att medieomvandlare kan vara lite jobbiga. Ibland kan vissa datorer fungera medan andra inte. De menar att man alltid skall koppla in datorer (och switch) mm till routern och routern skall alltid vara inkopplad mot port 1 i medieomvandlaren.

Alla datorer kan inte ha samma IP ut mot nätet om de inte sitter bakom en router. Medieomvandlaren kan omöjligt ha något eget subnät, den måste ju gå direkt mot comhems nät. Detta bör du se om du kollar IP i de enheter du har kopplade mot den.

Jag tippar på att du har för mycket med prylar mot medieomvandlaren och att comhem begränsar dig till 3-4 IP-adresser

Edit: Ligger nog något i det att comhem rekommenderar att du har allt bakom routern, då den kan dela ut flera 100 IP-adresser på sitt subnät.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Är det normalt med flukturerande ping likt denna?

https://1drv.ms/u/s!AtOqcrxTKJr0kotpywJIPogjOwSSrA

Jag testade en simpel ping -t google.com ett par minuter. Det var en på 18ms och ett fåtal över 10ms. Har kabelmodem C1 med 600/50, Gbit nätverkskabel. Så du har klart sämre svarstider än mig.
Minimum = 7ms
Maximum = 18ms
Average = 8ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Är det normalt med flukturerande ping likt denna?

https://1drv.ms/u/s!AtOqcrxTKJr0kotpywJIPogjOwSSrA

Det brukar inte prioriteras i noderna.
Så ja, kan se ut så.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Hmmm. Lite frustrerande när kundtjänst säger att "värdena ser bra ut". Ja, mot "bredbandskollen", och för att titta på Netflix kanske...

Kör 150/10 koaxialtjofräs.

Ringde idag för att be dem sänka till 10/10 eller nåt för att se om det skulle hjälpa. Men det gick inte då jag bundit mig precis pga c2-routern.

Tycker allt blev sämre i samband med "gratishöjningen".

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Alla datorer kan inte ha samma IP ut mot nätet om de inte sitter bakom en router. Medieomvandlaren kan omöjligt ha något eget subnät, den måste ju gå direkt mot comhems nät. Detta bör du se om du kollar IP i de enheter du har kopplade mot den.

Jag tippar på att du har för mycket med prylar mot medieomvandlaren och att comhem begränsar dig till 3-4 IP-adresser

Edit: Ligger nog något i det att comhem rekommenderar att du har allt bakom routern, då den kan dela ut flera 100 IP-adresser på sitt subnät.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag missuppfattade dig vad det gäller ip. Jag fattade det som vilket ip jag har ut på nätet.
Jag kommer att koppla allt via routern i fortsättningen. Gör det nu tillfälligtvis för att överhuvudtaget komma ut på nätet men kommer att stationera den kopplingen när jag byggt färdigt rummet routern skall stå i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Com Hem likt alla andra leverantörer kör ju regelbundna höjningar för att matcha övriga marknaden. Så efter sin bindningstid så brukar månadskostnaden gå upp till ordinarie pris för den tidpunkten och då har de troligen höjt priset under den tid du var bunden på 349kr.

Men det är lite speciellt med priser på fiber överlag, svårt att säga vad en annan person i en annan stad har för pris på sin fiber via Com Hem och vad just du har.
Så går inte riktigt att jämföra.

Men vet du vad det är för fiber du har? Tänkte om de är Com hem LAN eller om det är något öppet stadsnät du kör via?

Sakenr den att vi fotfarande är bundna.

När gruppavtalet tecknades för flera år sedan fick vi 50 Mbit (motsvarande 299 kr). Vi kan sedan använda 299 kr som "uppgraderingsrabatt". Då kostade 100 Mbit 349 kr (alltså 50 kr för oss). Nu har de dock höjt till 399 kr (då 100 kr för oss) samtidigt som de alltså erbjuder 150 Mbit för 349 kr på hemsidan. Det har alltså blivit en försämring för oss avseende uppgradering, sedan avtalet tecknades.

Just nu är vi låst till comhem men om vi inte väljer att förlänga kommer fler aktörer tillkomma.

Edit: Rabatten motsvarar "ordinarie konsumentpris" så jag är intresserad av att hitta deras ordinarie konsumentpriser, men de enda jag kan finna är alltså de som tycks gälla koaxnätet och är mer förmånliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Sakenr den att vi fotfarande är bundna.

När gruppavtalet tecknades för flera år sedan fick vi 50 Mbit (motsvarande 299 kr). Vi kan sedan använda 299 kr som "uppgraderingsrabatt". Då kostade 100 Mbit 349 kr (alltså 50 kr för oss). Nu har de dock höjt till 399 kr (då 100 kr för oss) samtidigt som de alltså erbjuder 150 Mbit för 349 kr på hemsidan. Det har alltså blivit en försämring för oss avseende uppgradering, sedan avtalet tecknades.

Just nu är vi låst till comhem men om vi inte väljer att förlänga kommer fler aktörer tillkomma.

Edit: Rabatten motsvarar "ordinarie konsumentpris" så jag är intresserad av att hitta deras ordinarie konsumentpriser, men de enda jag kan finna är alltså de som tycks gälla koaxnätet och är mer förmånliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Sök pris på deras hemsida så hittar du priser
Koax
https://www.comhem.se/asset/2zxwgcm7u48q/prislista-bredband/8...

LAN
https://www.comhem.se/asset/2zxwgcm7u48q/1zgaZYEVZCysqOWcAgEu...

Rabatten motsvarar inte ordinarie konsumentpris och du kommer aldrig kunna få den rabatten till ordinarie konsumentpris heller. Ditt gruppavtal är inte påverkat av prishöjningarna och där av är heller inte eran uppgraderingsrabatt påverkad av prishöjningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Sök pris på deras hemsida så hittar du priser
Koax
https://www.comhem.se/asset/2zxwgcm7u48q/prislista-bredband/8...

LAN
https://www.comhem.se/asset/2zxwgcm7u48q/1zgaZYEVZCysqOWcAgEu...

Rabatten motsvarar inte ordinarie konsumentpris och du kommer aldrig kunna få den rabatten till ordinarie konsumentpris heller. Ditt gruppavtal är inte påverkat av prishöjningarna och där av är heller inte eran uppgraderingsrabatt påverkad av prishöjningarna.

Tack! De erbjuder nu 100 Mbit till 100 kr extra (helt enligt prislistan) så prishöjningarna har påverkat, men troligtvis har de rätt att göra det.

Jag kan för övrigt inte låta bli att garva åt Com Hems påhittade avgifter i jakten på pengar "Nedgraderingsavgift" och "miljöavgift".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag tycker att få ComHem fiber (250 mbs via itux) + TV och har bara några frågor.

Är fiber från ComHem okej i jämforelse med till exempel Bahnhof, BB2, osv?
Är WiFi Hub L1 bättre eller sämre än min gammla Airport Extreme Gen6?
Är ComHem Cloud en bra tjänst som kan ersätta backup på NAS? Funkar mobil appen som 1way eller 2way sync?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Förbättra infrastruktur och nya satsningar på ett snabbare nät hette det då man höjde avgiften. Nu sitter man här utan ett fungerande internet som ska vara åtgärdat 01:00.. Tack för en bra start på black friday Comhem! (hoppas ni kan läsa er till ironin här). Då ni redan nått botten i min bok för länge sedan så gör det iof ingen skillnad. Har aldrig räknat med att bredbandstjänsten från er ska fungera som den ska. Ville bara skriva av mig...

Permalänk
Medlem

@beejac: Det är snarare hårdvaran som är piss. Jag byter modem varje år, no joke Om man hade kunnat köra egen hårdvara hade det nog varit något bättre (trots att nätet går ner ibland på nätterna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@beejac: Det är snarare hårdvaran som är piss. Jag byter modem varje år, no joke Om man hade kunnat köra egen hårdvara hade det nog varit något bättre (trots att nätet går ner ibland på nätterna).

Det är fritt fram att byta hårdvara till egen. Däremot om du har koax så måste du fortfarande ha kvar Com Hem rotuern och brygga den och därefter koppla in valfri router bakom.

Kör hårt!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Jag har 100/10 från comhem via kabel, med en C1 router. (bor i örebro)
Har bryggat den för att köra inställningar med portar osv i en ASUS ac67 router istället.
Men... Ända sen jag startade använda comhem för 6 månader sen, så har jag haft problem med att internet slår av helt. Comhem hittar förstås inte något problem, och vägrar hjälpa om jag har modemet bryggat.
Så jag har nu gått över helt till comhem modemet (C1).
Men min synology nas tappar för jämnan uppkopplingen, ibland hittar jag den inte ens inom nätverket.
Jag får även andra nedkopplingar av nätet på enstaka enheter, eller alla samtidigt.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att nappa på deras erbjudande med 300/10 för 99kr i månaden, och då uppgradera till ett C2 modem istället. Men vet inte om det hjälper.

Funderar på hur det är med dom nätverksportarna bak på modemet. Kan man använda alla dom till vad man vill? Dvs olika datorer/NAS/PS4/Apple tv osv osv.
Eller är det bara någon enstaka av dom som faktiskt fungerar till datorer, och dom andra är låsta till något annat?

För nu är alla 4 använda, men som sagt det är mycket strul för tillfället, och funderar på om det kan ha något med det att göra möjligtvis.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag har 100/10 från comhem via kabel, med en C1 router. (bor i örebro)
Har bryggat den för att köra inställningar med portar osv i en ASUS ac67 router istället.
Men... Ända sen jag startade använda comhem för 6 månader sen, så har jag haft problem med att internet slår av helt. Comhem hittar förstås inte något problem, och vägrar hjälpa om jag har modemet bryggat.
Så jag har nu gått över helt till comhem modemet (C1).
Men min synology nas tappar för jämnan uppkopplingen, ibland hittar jag den inte ens inom nätverket.
Jag får även andra nedkopplingar av nätet på enstaka enheter, eller alla samtidigt.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att nappa på deras erbjudande med 300/10 för 99kr i månaden, och då uppgradera till ett C2 modem istället. Men vet inte om det hjälper.

Funderar på hur det är med dom nätverksportarna bak på modemet. Kan man använda alla dom till vad man vill? Dvs olika datorer/NAS/PS4/Apple tv osv osv.
Eller är det bara någon enstaka av dom som faktiskt fungerar till datorer, och dom andra är låsta till något annat?

För nu är alla 4 använda, men som sagt det är mycket strul för tillfället, och funderar på om det kan ha något med det att göra möjligtvis.

Du kan använda vilken av lan portarna som helst oavsett dator, nas, ps4 osv.

Bryts även uppkopplingen mot en dator kopplad med en kabel till Com Hem routern?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Du kan använda vilken av lan portarna som helst oavsett dator, nas, ps4 osv.

Bryts även uppkopplingen mot en dator kopplad med en kabel till Com Hem routern?

Har inte provat att bara ha en enhet inkopplad.
Men som sagt, så hittar jag inte ens min nas inom nätverket ibland. (Ett problem jag aldrig haft när jag bryggade modemet, och körde med min asus router)
Beställde en c2 router nu, så får vi se om det blir bättre (man kan ju hoppas iallafall) så får jag kontakta comhem annars efter man utvärderat den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Har inte provat att bara ha en enhet inkopplad.
Men som sagt, så hittar jag inte ens min nas inom nätverket ibland. (Ett problem jag aldrig haft när jag bryggade modemet, och körde med min asus router)
Beställde en c2 router nu, så får vi se om det blir bättre (man kan ju hoppas iallafall) så får jag kontakta comhem annars efter man utvärderat den.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade lite problem med detta tidigare och jag tror att mit comhem-modem blev lite för varmt, tydligen måste det stå upp för att få tillräckligt med ventilation. Har inte haft några problem efter att jag ändrade plats och position på modemet. Har du testat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindstormer:

Hade lite problem med detta tidigare och jag tror att mit comhem-modem blev lite för varmt, tydligen måste det stå upp för att få tillräckligt med ventilation. Har inte haft några problem efter att jag ändrade plats och position på modemet. Har du testat detta?

Skulle kunna vara något. Den står bakom soffan.
Hade den bryggad förut som sagt, så ville bara få undan den. Får prova sätta nya bättre sen.
Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Till alla med Apple TV så kan jag varmt rekommendera comhem appen. Har nu till o med ryckt antennkabeln och kommer sköta mitt tv tittande genom appen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag har 100/10 från comhem via kabel, med en C1 router. (bor i örebro)
Har bryggat den för att köra inställningar med portar osv i en ASUS ac67 router istället.
Men... Ända sen jag startade använda comhem för 6 månader sen, så har jag haft problem med att internet slår av helt. Comhem hittar förstås inte något problem, och vägrar hjälpa om jag har modemet bryggat.
Så jag har nu gått över helt till comhem modemet (C1).
Men min synology nas tappar för jämnan uppkopplingen, ibland hittar jag den inte ens inom nätverket.
Jag får även andra nedkopplingar av nätet på enstaka enheter, eller alla samtidigt.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att nappa på deras erbjudande med 300/10 för 99kr i månaden, och då uppgradera till ett C2 modem istället. Men vet inte om det hjälper.

Funderar på hur det är med dom nätverksportarna bak på modemet. Kan man använda alla dom till vad man vill? Dvs olika datorer/NAS/PS4/Apple tv osv osv.
Eller är det bara någon enstaka av dom som faktiskt fungerar till datorer, och dom andra är låsta till något annat?

För nu är alla 4 använda, men som sagt det är mycket strul för tillfället, och funderar på om det kan ha något med det att göra möjligtvis.

Jag fick samma problem med bryggat läge efter dom gjorde någon ändring ( Vi förbättrar playtjänsterna ) stod det i sms'et. Nu tappar den internet efter några timmar, misstänker att det är något med dhcp leasetime som inte fungerar längre i bryggat läge.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Tack! De erbjuder nu 100 Mbit till 100 kr extra (helt enligt prislistan) så prishöjningarna har påverkat, men troligtvis har de rätt att göra det.

Jag kan för övrigt inte låta bli att garva åt Com Hems påhittade avgifter i jakten på pengar "Nedgraderingsavgift" och "miljöavgift".

Skickades från m.sweclockers.com

Du har fortfarande samma uppgraderingsavgift eftersom att din BRF inte betalar mer än förut. Höjs priserna med 50 kr men din BRF betalar fortfarande samma pris så är det ju inte mer än rimligt att du fortfarande har samma rabatt som tidigare, din rabatt är ju räknad på vad din BRF betalar och inte hur mycket andra tjänster kostar.

"miljöavgift" är en skatt som Com Hem måste betala för all hårdvara. Skillnaden mellan Com Hem och andra är bara att istället för att höja priset på produkterna så lade Com Hem en höjning på fraktavgiften (50 kr) och kallar den nu för frakt och miljöavgift, vilket jag personligen tycker är ganska rimligt, skatten är ju trots allt till för att motverka onödig konsumtion av elektronik... Om jag förstått det rätt, och eftersom att Com Hem skickar mycket utrustning mot endast fraktavgiften så innebär ju det att det kan bli väldigt mycket elektronik som skickas ut bara för att kunderna tycker att det är billigt. Här kan du läsa mer om det.

https://www.sweclockers.com/nyhet/22688-ny-kemikalieskatt-ger...

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Den stora skillnaden är att C2 har många fler upp- och nerkanaler, vilket gör en maximal möjlig bandbredd på 4000/1200 Mbit. Nu har de flesta inte någon nytta av det än, men de håller på testar Gbit över koax med docsis 3.1. Modellen innan, C1, klarar "bara" 1000/100Mbit som max.

Har man tillgång till (och råd med) 1200Mbit Comhem så måste man ha C2.
https://www.comhemgroup.se/en/2018/08/15/com-hem-launches-max...

När det gäller Wifi är de likvärdiga.

Jo det är klart.
Nu behöver inte min familj den uppkopplingshastigheten på 1000mbit/s eller över, vi har 600mbit på 14 enheter varav hälften ca 7-8 st enheter är på hela tiden och har trafik.

Det enda jag gör själv är att spela och ladda ner från Steam, och det tar inte länge när man får 55-56mb/s att ladda ner tex Skyrim på 10gb, tar ca 3-5min, det kan jag vänta.

Men jag fick byta till deras nyaste och starkaste om jag ville C2an, det vara att ringa så skickar dom en ny

Men ser ingen nytta med det nu.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Måste ge en eloge till Comhems support, har sen vi fick Comhem via gruppavtal i föreningen haft stora problem med att vårat internet är extremt långsamt på eftermiddagarna. 250mbit (nu 300) blir 5-20mbit mellan 16-22 på kvällarna.

Dom tog sig verkligen tid att felsöka, stod väl ganska direkt klart att dom har kapacitetsproblem i området, men jag trodde av tråden att döma att dom nästan skulle slänga på luren så fort dom såg att jag bryggar deras C2 modem.

Efter 45min av felsökning och mätningar så eskalerades ärendet vidare, jag hoppas verkligen dom kan lösa problemet då vi precis har skrivit avtalet. Har inga förhoppningar om en snabb lösning, positivt överraskad dock av supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Måste ge en eloge till Comhems support, har sen vi fick Comhem via gruppavtal i föreningen haft stora problem med att vårat internet är extremt långsamt på eftermiddagarna. 250mbit (nu 300) blir 5-20mbit mellan 16-22 på kvällarna.

Dom tog sig verkligen tid att felsöka, stod väl ganska direkt klart att dom har kapacitetsproblem i området, men jag trodde av tråden att döma att dom nästan skulle slänga på luren så fort dom såg att jag bryggar deras C2 modem.

Efter 45min av felsökning och mätningar så eskalerades ärendet vidare, jag hoppas verkligen dom kan lösa problemet då vi precis har skrivit avtalet. Har inga förhoppningar om en snabb lösning, positivt överraskad dock av supporten.

Återkom gärna i tråden hur det fortlöper med detta.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Har fått IPv6-adresser sen någon gång tidigare igår (kanske slutet av förra året) men det försvann för cirka 1 månad sedan i samband med ett avbrott. Någon mer som märkt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Har fått IPv6-adresser sen någon gång tidigare igår (kanske slutet av förra året) men det försvann för cirka 1 månad sedan i samband med ett avbrott. Någon mer som märkt det?

Jag har också haft IPv6 adresser men de är borta nu.

Såg att Comhem skriver så här på sin sida, men det kanske är gammal info; "Com Hem har börjar rulla ut IPv6-adresser till dig som kund. I dagsläget är IPv6 endast tillgängligt på ett fåtal orter och då endast för dig med WiFi Hub C1".

Permalänk

Hejsan gott folk. Hoppas detta är rätt tråd, vill inte öppna en ny tråd för en liten kort fråga. Jag bor i ett ComHem hus och får in en del fria TV-kanaler inkl Axess, FOX och TLC. Då undrar jag om jag har kvar dessa kanaler om jag beställer digital TV från en annan leverantör som inte erbjuder dessa?

Permalänk
Medlem

Shit vad trött jag är på comhem. Ännu en gång på en period av 2 månader (och innan var det kattastrof också) så har dom ett "tekniskt fel på nätet" med flyttande datum när det ska vara fixat.
Det har varit fler dagar med tekniska problem på nätet, än dagar utan det senaste 2 månaderna.

Inte nog med det, utan dom skickade ut ett mail till mig blackfriday, och erbjöd 300/10 för 99kr i månaden via mitt grupp avtal som bjuder på 300kr.
Redan efter jag tecknat det, så står det direkt att priset kommer höjjas i mars med 70kr, vilket inte framgår av avtalet. Visst det står att dom kan göra prisjusteringar, men att inte nämna en höjning när dom gör ett utskick, som dom redan vet om, är riktigt fult.
Tycker inte det är rimligt att göra ett sådant utskick, när dom redan vet om prishöjningen redan någon månad senare.
Sen att dom skickade ut det lägligt på blackfriday, hade inget med blackfriday att göra tydligen heller.
Sen säger dom att dom inte kan binda mig som gruppavtals kund. Vilket inte kan stämma heller, efter jag så sent som för 3 månader sen var bunden till ett abonemang på internet 100/10 i 12 månader. Som jag tecknat under vårt gruppavtal.

Under senaste 3 månaderna närmar jag mig enligt min NAS 3 siffrigt i antal nedkopplingar mot internet.
Och strulen tar aldrig slut verkligen.

**EDIT** Skrev till comhem nu på chatten, och jag har haft 9 perioder av "vi åtgärdar fel" under senaste 60 dagarna, och dom har varit på 3-8 dagar per period... Helt absurt.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabbkalash:

Hejsan gott folk. Hoppas detta är rätt tråd, vill inte öppna en ny tråd för en liten kort fråga. Jag bor i ett ComHem hus och får in en del fria TV-kanaler inkl Axess, FOX och TLC. Då undrar jag om jag har kvar dessa kanaler om jag beställer digital TV från en annan leverantör som inte erbjuder dessa?

De fria kanalerna kommer alltid att finnas via det analoga nätet, alltså om du har en antennkabel från uttaget till tv:n. Vissa adresser har börjat få digitalt utbud också men så länge du har kvar denna anslutning så bör du ha kvar kanalerna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Skrivet av wzaa:

De fria kanalerna kommer alltid att finnas via det analoga nätet, alltså om du har en antennkabel från uttaget till tv:n. Vissa adresser har börjat få digitalt utbud också men så länge du har kvar denna anslutning så bör du ha kvar kanalerna.

Tack !

Permalänk

Är det någon annan som inte har fungerande internet? Min Asus-router säger att "your ISP's DHCP does not work". Har testat att reboota routern men utan framgång.

Skickades från m.sweclockers.com