Permalänk
Medlem

Louqe Ghost S1 - "Spöket"

Verkar vara en lyckligt lottad som lyckades få hem mitt Ghost chassi från Louqe efter många(!) månaders väntan och längtan.

Planen har sedan beställningen varit att köra en vattenkyld processor och därför blev det en Large TopHat till, en modifiering som möjliggör utbyggnad av det annars väldigt lilla chassit.
Första gången jag byggt en m-ITX dator så sladdragning och liknande finns det förbättring för.

Det som sitter i datorn i är; i7-6700, MSI Z270i, Corsair Vengeance LPX 2400 16GB, Celsius S24, SF600 v.2, 2TB 850 EVO och ett 1080ti FE. Planen är väll att byta ut CPU mot en 6700k/7700k och stoppa i en m.2-disk.

Första gången jag publicerar ett galleri, och samtliga bilder är tagna med mobil, så kvalitén kan vara lite sisådär. Blixt är använd för att försöka få en så rättvis beskrivning av färgen som det går, dock syns konstiga smutsmärken väldigt mycket tydligare..

Den stora Louqe Ghost S1-tråden i forumet

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Dålig färgmatchning på tophaten jämfört med chassit? Ser ut som man lackat vid olika tillfällen eller i en annan vinkel.

Väntar fortfarande på info om min svarta S1 utan tophat...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Dålig färgmatchning på tophaten jämfört med chassit? Ser ut som man lackat vid olika tillfällen eller i en annan vinkel.

Väntar fortfarande på info om min svarta S1 utan tophat...

Chassit ser ut att ha lite gulaktig sting i
Hoppas det bara är mobilkameran som spökar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tsint:

Dålig färgmatchning på tophaten jämfört med chassit? Ser ut som man lackat vid olika tillfällen eller i en annan vinkel.

Väntar fortfarande på info om min svarta S1 utan tophat...

Tophat... säljs den tidningen fortfarande? Eller var det en glass?

Ontopic: Berätta gärna om tempsen du får i det lilla chassit! Mår komponenterna bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Avis att du fick bygga i helgen! Själv väntar man fortfarande på att Limestone + Copper plate ska hitta hem, därefter blir det nog att bygga nästkommande helg

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Tophat... säljs den tidningen fortfarande? Eller var det en glass?

Ontopic: Berätta gärna om tempsen du får i det lilla chassit! Mår komponenterna bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Glass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Och en snusktidning en gång i tiden

Ursäkta sidospåret!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Inte vackert med tophaten på. Men ser ut att vara ett mysigt chassi i övrigt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

@Najk: labbat lite med fläktkurvor men inget optimalt, gpu maxar strax under 70 och CPU ligger runt 60 grader under futuremark / spelande.

Permalänk
Medlem

Har också beställt detta chassi 😊 en liten fråga, sitter Tophatten löst ovanpå eller skruvar du fast den på något sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kabbedi: Du ska kunna skruva fast hatten i chassit ja!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

För de som inte hunnit kika, del 2 är tyvärr inte ute än.

Jag väntrar fortfarande på mitt spöke och en large tophat. Hade tankar på custom vattenkylning jag med, men det får bli ett projekt för senare. Spännande ska det bli med det första luftkylda systemet jag ägt på 10 år (om man räknar bort mina NAS och server byggen).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Tempsen var ju riktigt bra men hur är ljudnivån?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@kabbedi: Det ska gå, men verkar vara något fel med antingen för djupa skruvhål eller för korta skruvar. Pratat med Loque om detta.

Permalänk
Medlem

@Mocka: Tycker den helt klart är överkommlig när man spelar, har headset och inget jag tänker på. Under 3d mark-testet så blir det ju ganska markant ljudökning, men som sagt så är nog inte fläktkurvorna kanske de bästa just nu heller. Ska bli kul att få se folk med betydligt mer erfarenhet börja bygga och se vilka tips och tricks som kan komma upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burj3:

@Mocka: Tycker den helt klart är överkommlig när man spelar, har headset och inget jag tänker på. Under 3d mark-testet så blir det ju ganska markant ljudökning, men som sagt så är nog inte fläktkurvorna kanske de bästa just nu heller. Ska bli kul att få se folk med betydligt mer erfarenhet börja bygga och se vilka tips och tricks som kan komma upp!

Satt nämligen och funderade. Kortet sitter ju precis vid fläktgallret alltså har det i princip direkt kontakt med frisk, kall luft dvs inte som i ett case där luften först måste komma igenom hela chassit via en chassifläkt och dessutom värmas upp lite på vägen till GPU fläkten. Så gissningsvis borde GPUn kylas bra mycket bättre än i andra chassin vilket borde betyda att fläkten inte behöver snurra lika fort. Samtidigt ligger fläkten som sagt var nästan fritt och det finns inte en millimeter med ljuddämpning eller annat som stoppar ljudet från att flyga direkt ut. Summa summarum är kanske att det varken blir bättre eller sämre än ett kort i ett vanligt chassi?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Satt nämligen och funderade. Kortet sitter ju precis vid fläktgallret alltså har det i princip direkt kontakt med frisk, kall luft dvs inte som i ett case där luften först måste komma igenom hela chassit via en chassifläkt och dessutom värmas upp lite på vägen till GPU fläkten. Så gissningsvis borde GPUn kylas bra mycket bättre än i andra chassin vilket borde betyda att fläkten inte behöver snurra lika fort. Samtidigt ligger fläkten som sagt var nästan fritt och det finns inte en millimeter med ljuddämpning eller annat som stoppar ljudet från att flyga direkt ut. Summa summarum är kanske att det varken blir bättre eller sämre än ett kort i ett vanligt chassi?

Precis, sen kommer ju faktorn att denna står på skrivbordet, brevid skärmen istället för på golvet under skrivbordet. Vilket gör att man sitter betydligt närmar ljudkällan också Men när man placerar handen utanför sidopanelerna känner man det svala luftdraget som sugs in i chassit.