Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Louqe Ghost S1 - "Spöket"

Verkar vara en lyckligt lottad som lyckades få hem mitt Ghost chassi från Louqe efter många(!) månaders väntan och längtan.

Planen har sedan beställningen varit att köra en vattenkyld processor och därför blev det en Large TopHat till, en modifiering som möjliggör utbyggnad av det annars väldigt lilla chassit.
Första gången jag byggt en m-ITX dator så sladdragning och liknande finns det förbättring för.

Det som sitter i datorn i är; i7-6700, MSI Z270i, Corsair Vengeance LPX 2400 16GB, Celsius S24, SF600 v.2, 2TB 850 EVO och ett 1080ti FE. Planen är väll att byta ut CPU mot en 6700k/7700k och stoppa i en m.2-disk.

Första gången jag publicerar ett galleri, och samtliga bilder är tagna med mobil, så kvalitén kan vara lite sisådär. Blixt är använd för att försöka få en så rättvis beskrivning av färgen som det går, dock syns konstiga smutsmärken väldigt mycket tydligare..

Den stora Louqe Ghost S1-tråden i forumet

Besök galleriet här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Aug 2005

Dålig färgmatchning på tophaten jämfört med chassit? Ser ut som man lackat vid olika tillfällen eller i en annan vinkel.

Väntar fortfarande på info om min svarta S1 utan tophat...

Intel Core i7-8700 | 32 GB | ASUS ROG STRIX Z370-I | EVO 960 M.2 500GB | GTX 1070 Ti FE | Ghost S1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av tsint:

Dålig färgmatchning på tophaten jämfört med chassit? Ser ut som man lackat vid olika tillfällen eller i en annan vinkel.

Chassit ser ut att ha lite gulaktig sting i
Hoppas det bara är mobilkameran som spökar

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av tsint:

Tophat... säljs den tidningen fortfarande? Eller var det en glass?

Ontopic: Berätta gärna om tempsen du får i det lilla chassit! Mår komponenterna bra?

Skickades från m.sweclockers.com

STATIONÄR: CPU: 4790k @ 4.7 Ghz - GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Minne: 16 GB Corsair Dominator - SSD: Samsung 850 Pro 500 GB - Skärm: Asus ROG SWIFT PG348Q Gsync 3440x1440
BÄRBAR: MacBook Air (2017)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Avis att du fick bygga i helgen! Själv väntar man fortfarande på att Limestone + Copper plate ska hitta hem, därefter blir det nog att bygga nästkommande helg

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
En av dem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Najk:

Tophat... säljs den tidningen fortfarande? Eller var det en glass?

Ontopic: Berätta gärna om tempsen du får i det lilla chassit! Mår komponenterna bra?

Glass!

Dell XPS 15 9550, I7, 4K, 16GB RAM, 1Tb Samsung 860 EVO + 950 Pro 512Gb SSD Och ett Asus U7 ljudkort med ATH M50 hörlurar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Dravond:

Och en snusktidning en gång i tiden

Ursäkta sidospåret!

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Dec 2006

Inte vackert med tophaten på. Men ser ut att vara ett mysigt chassi i övrigt

FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
@5.0/\Vega 64 AIO/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

@Najk: labbat lite med fläktkurvor men inget optimalt, gpu maxar strax under 70 och CPU ligger runt 60 grader under futuremark / spelande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2008

Har också beställt detta chassi 😊 en liten fråga, sitter Tophatten löst ovanpå eller skruvar du fast den på något sätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

@kabbedi: Du ska kunna skruva fast hatten i chassit ja!

LOUQE Ghost S1 MkII | Corsair SF600 600W V2 | Asus B450-I | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z 3200MHz 16GB | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Noctua NH-L12 | EVGA 1080Ti | Varmilo VA68M | Logitech G700 | Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

För de som inte hunnit kika, del 2 är tyvärr inte ute än.

Jag väntrar fortfarande på mitt spöke och en large tophat. Hade tankar på custom vattenkylning jag med, men det får bli ett projekt för senare. Spännande ska det bli med det första luftkylda systemet jag ägt på 10 år (om man räknar bort mina NAS och server byggen).

ASUS ROG Crosshair VII Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 970 EVO 256 + 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 32GB @3200 MHz 16-16-16-36-81 1T| Sapphire Radeon VII| LG 34GK950F + LG 34UC88-B| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11 Dynamic| Windows 10 LTSB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Snyggt!

Tempsen var ju riktigt bra men hur är ljudnivån?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 2080Ti Gaming Trio @ 2055/15400MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

@kabbedi: Det ska gå, men verkar vara något fel med antingen för djupa skruvhål eller för korta skruvar. Pratat med Loque om detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

@Mocka: Tycker den helt klart är överkommlig när man spelar, har headset och inget jag tänker på. Under 3d mark-testet så blir det ju ganska markant ljudökning, men som sagt så är nog inte fläktkurvorna kanske de bästa just nu heller. Ska bli kul att få se folk med betydligt mer erfarenhet börja bygga och se vilka tips och tricks som kan komma upp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av berges:

@Mocka: Tycker den helt klart är överkommlig när man spelar, har headset och inget jag tänker på. Under 3d mark-testet så blir det ju ganska markant ljudökning, men som sagt så är nog inte fläktkurvorna kanske de bästa just nu heller. Ska bli kul att få se folk med betydligt mer erfarenhet börja bygga och se vilka tips och tricks som kan komma upp!

Satt nämligen och funderade. Kortet sitter ju precis vid fläktgallret alltså har det i princip direkt kontakt med frisk, kall luft dvs inte som i ett case där luften först måste komma igenom hela chassit via en chassifläkt och dessutom värmas upp lite på vägen till GPU fläkten. Så gissningsvis borde GPUn kylas bra mycket bättre än i andra chassin vilket borde betyda att fläkten inte behöver snurra lika fort. Samtidigt ligger fläkten som sagt var nästan fritt och det finns inte en millimeter med ljuddämpning eller annat som stoppar ljudet från att flyga direkt ut. Summa summarum är kanske att det varken blir bättre eller sämre än ett kort i ett vanligt chassi?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 2080Ti Gaming Trio @ 2055/15400MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Mocka:

Satt nämligen och funderade. Kortet sitter ju precis vid fläktgallret alltså har det i princip direkt kontakt med frisk, kall luft dvs inte som i ett case där luften först måste komma igenom hela chassit via en chassifläkt och dessutom värmas upp lite på vägen till GPU fläkten. Så gissningsvis borde GPUn kylas bra mycket bättre än i andra chassin vilket borde betyda att fläkten inte behöver snurra lika fort. Samtidigt ligger fläkten som sagt var nästan fritt och det finns inte en millimeter med ljuddämpning eller annat som stoppar ljudet från att flyga direkt ut. Summa summarum är kanske att det varken blir bättre eller sämre än ett kort i ett vanligt chassi?

Precis, sen kommer ju faktorn att denna står på skrivbordet, brevid skärmen istället för på golvet under skrivbordet. Vilket gör att man sitter betydligt närmar ljudkällan också Men när man placerar handen utanför sidopanelerna känner man det svala luftdraget som sugs in i chassit.