Permalänk

Graffekort trasigt?

Hej alla. Jag fick just denna artifakt i spelet
Så nu är frågan till er ser det ut som att d börjar ge sig?
För tidigare så tappa ena skärmen signalen till grafikkortet. Och börja blinka.
Alla drivers är dom nyaste, och kortet blir inte mer en 80c varmt.

/ Dennis

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

@Megagreenskin: Provat ominstallera drivrutinerna? Klockat kortet? I så fall sänk klocken.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Har inte klockat kortet. Drivrutinerna installera jag om efter en DDU

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Du kan prova äldre drivrutiner också för att utesluta drivrutinsproblem. Det är också en fördel om du har andra krävande spel och kan se om de också får artefakter.

Permalänk

Jag har alltid haft att skärmen blinkar 2ggr och ibland så förskjuts bilden. Så man måste starta om skärmen. Och nu på senare tid så har jag börjat få buzzande ljud på kortet. Kan va coilwin.
PS:Har sett någe liknande när jag spela BF1. Ser ut som paintboll splash. Efter en explosion i marken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Körde BF nyss. Har GTX 1080, senaste drivrutinerna och ingen klockning. Fick samma artefakter på just den här banan men inget annat problem vad jag vet. Skulle kunna vara grafisk glitch också.

Permalänk

Skicka tillbaka kortet. Fick till och med fps drops i windows. Inte hela tiden men när jag skulle ta upp menyer flytta program tabs.
Och jag har inte lyckats med det på mitt gamla gtx 970 jag har i burken just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64