Ska köpa nytt moderkort (kan typ inget om dator delar)

Permalänk

Ska köpa nytt moderkort (kan typ inget om dator delar)

Hej
Behöver köpa nytt moderkort. Och kan inget typ om dator delar. Tänkte kolla måste man köpa andra delar då också? för det moderkortet jag har finns inte längre i butik. Och vad måste jag tänka på innan jag köper ett?

Permalänk

Vad har du för processor då?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

vad har du för processor idag? moderkort+processor+ram måste passa ihop

Permalänk

Okej, tack för hjälpen får kolla upp det. Men hur vet om man processorn och ram minnena passar till moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guacamole1:

Okej, tack för hjälpen får kolla upp det. Men hur vet om man processorn och ram minnena passar till moderkortet?

Brukar stå på tillverkarens produktsida eller i manualen. T.ex.:

Citat:

Supports 9th / 8th Gen Intel® Core™ / Pentium® Gold / Celeron® processors for LGA 1151 socket
Supports DDR4 Memory, up to 2666 MHz

Men ger du en lista på dina nuvarande komponenter så kan du säkert få hjälp här.

För att förekomma eventuella följdfrågor, varför är du i behov av ett nytt moderkort och är du nöjd med dina komponenter i övrigt?