Permalänk
Medlem

Köpråd av mus

Hej. Min steelseries kinzu v3 gick ett dystert öde. Vill nu ha en likadan mus men dem säljs ju inte längre. Så tips på liknande möss? Tycker mest jag bara hittar rymdskepp med 300 knappar o belysning... Tack på förhand

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Hjälpsam

Du bör kunna hitta en BenQ ZOWIE mus som passar dig, avskalade och funktionella och finns i en rad storlekar och former. Kanske FK11 ligger närmast?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Du bör kunna hitta en BenQ ZOWIE mus som passar dig, avskalade och funktionella och finns i en rad storlekar och former. Kanske FK11 ligger närmast?

Såg ju helt okej ut förutom att de e knappar på sidan vill helst undvika det. Hittade razer abyssus v2 men hittar inte så mycket recensioner på den. Annars får ja väl bjuda på en begagnad kinzu på tradera haha..

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Dreammachines DM3 Mini kanske kan vara ett alternativ?
https://www.maxgaming.se/gaming-mus/dm3-mini-gaming-mouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Dreammachines DM3 Mini kanske kan vara ett alternativ?
https://www.maxgaming.se/gaming-mus/dm3-mini-gaming-mouse

fasen så nice! ser ju identisk ut med kinzu v3 Givet köp ska bara titta lite mer få se om man hittar nå annat

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

fasen så nice! ser ju identisk ut med kinzu v3 Givet köp ska bara titta lite mer få se om man hittar nå annat

Vad jag förstått så ska det vara nära på en kopia av Kinzu. Jag har deras DM1 FPS och är mycket nöjd. Här är RJNs recension av musen, det finns en hel del på exempelvis reddit om den också.
https://www.youtube.com/watch?v=BfRAVTqWwb8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Vad jag förstått så ska det vara nära på en kopia av Kinzu. Jag har deras DM1 FPS och är mycket nöjd. Här är RJNs recension av musen, det finns en hel del på exempelvis reddit om den också.
https://www.youtube.com/watch?v=BfRAVTqWwb8

Blev lite osäker när man kollade på videon..

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Förstår dig där, verkar ju tyvärr som att det kan finnas vissa "problem" med den modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Förstår dig där, verkar ju tyvärr som att det kan finnas vissa "problem" med den modellen.

Verkar som att alla musar har sina egna problem. Verkar dock som att razer abyssus v2 är mer säkert köp? Beställde iaf en abyssus v2 nu.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Jag varnar redan nu för Zowie FK2 musen, den är en av de bästa mössen för just form /ambixioudtrous eller vad det nu heter men ack vad dålig sensorn blir efter ett litet tag.

Har köpt 4 av dessa möss just FK2 pga av storleken och hur den passar i min hand men usch vad jag avskyr att det är varje gång samma problem u slutändan, just att sensorn blir vek och slutar registrera rörelser.

Köpte även en Zowie ECB-B och den är inte kul att hålla i tyvärr dock tror jag att den håller längre (men det år såklart smaksak angående form)

Kändes som att jag borde skriva detta om du tänker på Zowie möss.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk

Jag hade rekommenderat att eventuellt vänta på att Zowies nya Divina-möss kommer ut på marknaden här i Sverige. Dom är kända för att ha den bästa formen, men tidigare möss har varit värdelösa när det kommer till knappar etc. Förhoppningsvis har dom höjt sig rejält och då lär dom sopa mattan med allt annat där ute.

Permalänk
Medlem

@mOOpiTh: har en dm3 mini som bara ligger, aldrig använd, du kan få min

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|