Grafikkort skadat vid leverans, Komplett vägrar garanti

Permalänk
Medlem

Uppdatering då** Har haft kontakt med Komplett på telefon idag, dom meddelar att dom inväntar svar från MSI huruvida garantin gäller eller ej, sedan vill dom ta diskussionen därifrån.

Jag var tydlig med att jag vill nyttja min reklamationsrätt om inte MSI erkänner att felet kan ha skett i fabrik, jag hoppas dock att det ej skall behövas utan att Komplett kan lösa detta på ett bra sätt.

Jag nämnde också att jag var beredd att kompromissa då jag förstår deras perspektiv, viktigast för mig är bibehållen garanti.

Har tittat på kontakt med ARN och konsumentvägledaren i kommunen också, men steget dit känns i nuläget inte nödvändigt innan dom har tagit ett beslut.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Det som är viktigt gällande garanti i många fall är att återförsäljaren kan inte neka någon garanti som tillverkaren utfärdar.
Återförsäljare har inga avtal eller rättigheter som gör att dom kan neka garantin, så har det varit i dom butiker jag jobbat i och kan inte tänka mig att någon återförsäljare har sådana avtal eller rättigheter.

Dom enda återförsäljare/butiker som kan neka garanti är dom som har certifierade och godkända tekniker av tillverkaren på plats vilket inte är det vanligaste men det finns vissa.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem

@Komplett har hittat en unboxing av ett RTX 2080 ( ej Ti, men samma kylare ) där det tydligt syns att flänsarna på kortet är skadade / ej perfekta från fabrik, till VÄ ovanför "MSI" texten.

https://youtu.be/XCuibw7EWS4?t=157

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Whiskey89: Jag blir osäker på vad som gäller eftersom lagen verkar hyfsat tydlig och bevisbördan ligger på dem, men dom vill trots detta invänta besked från MSI, jag som kund borde få kortet utbytt och sen får dom lösa frågan om fabrikskada eller ej med MSI.

Från början hade jag varit tillfreds med bibehållen garanti, men jag har lagt ner en hel del tid på detta nu och tycker inte dom har skött det bra som helhet, ännu iallafall, vi har inte kommit fram till någon lösning.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko:

Du har räätt. Jag var nog lite trött när jag läste det. Men efter att funderat lite så inser jag att vi båda har nog delvis fel här.

OM det är en transportskada. (vilket vi inte kan säga med säkerhet ) och köparen hämtat ut varan, har han tagit den i besittning
och är ansvarig för den. Dvs får driva ev transportskada mot transportören.

Vänta nu, menar du att man ska öppna ett paket direkt hos postombudet och kontrollera innehållet INNAN man kvitterar ut det då?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett MSI z170 gaming M7 moderkort för några år sen.
Och när jag skulle koppla in cpun, så tog jag bort det hårda plastskyddet som täcker alla pinnar, och ser DIREKT att det är 2 pinnar böjda, för ljuset glänser på dom.
Plastskyddet hade jag inte rört innan, och det hade varit fysiskt omöjligt för mig att komma åt pinnarna när skyddet var på.
Och skyddet nuddade ingenting när jag tog bort det.
Jag kontaktade Komplett om detta, och dom sa att MSI tar fotto på alla socklar innan dom paketeras.
Och det fanns inget sätt för mig att bevisa att dom var böjda redan. Det var SJUKT irriterande, för man förstår att man känns som en lögnare, när man är så 1000000% på att produkten var så när man fick den.
Så jag lider med dig!

Dock så löste komplett det så att jag fick skicka in kortet igen, och dom böjde upp pinnarna. Och när pinnarna var uppböjda och borde fungerat som det skulle, så gjorde det inte det iallafall.
Då först gick själva kortet på garantin.

Så i mitt fall så har komplett varit guld, i en svår situation.
Det var dom även med ett 1080 jag hade som fläkten börja låta på. Men det är en annan historia.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

hmm, en AIO kylare med böjda flänsar höjer ingen ögonbrynen för och alla säger att detta är normalt och sker under produktion. (var precis i denna situationen med min första AIO).

Men ett grafikkort med detsamma är något ovanligt och då har man ingen garanti längre?Jag får lust att stänga av min dator och inspektera mitt 2070 lite närmre med tanke på denna tråden, även om jag valt det billigare 2070 så är det ingen liten pris lapp. Att man dessutom säger att garantin inte skulle gälla för att något är kosmetiskt är ju bara löjligt. Kanske kan tillverkare/ÅF hävda att den är tappad och att det därför inte fungerar och använda denna synliga skada som referens, samtidigt vet jag inte hur detta skulle fungera. Hade man tappat kortet med tillräcklig kraft för att skadorna ska bli sådär borde det ju rimligtvis finnas andra synliga skador?

Nä jag tror att dem kyl flänsarna är skadade innan montering eller vid montering och därför är det som MSI säger "inget som kan hända i deras fabrik" Men dem använder ju sig av 3:e parts leverantörer för dessa delarna så det kan mycket väl ha hänt där!

@TS, Stå på dig. Använd din reklamationsrätt om dem fortsätter bråka så får du köpa ett kort ifrån en annan ÅF istället. Som många andra påpekat är det deras uppgift att bevisa att det är du som orsakat skadan. Vilket är omöjligt då det finns fler skadade kort och dessutom så kan ingen garantera att underleverantören av flänsarna har en felfri hantering

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem

@zOlid: Jag har också tidigare haft bra erfarenheter av dem, och handlat där i många år, så jag hoppas att detta bara är ett undantag.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag köpte ett MSI z170 gaming M7 moderkort för några år sen.
Och när jag skulle koppla in cpun, så tog jag bort det hårda plastskyddet som täcker alla pinnar, och ser DIREKT att det är 2 pinnar böjda, för ljuset glänser på dom.
Plastskyddet hade jag inte rört innan, och det hade varit fysiskt omöjligt för mig att komma åt pinnarna när skyddet var på.
Och skyddet nuddade ingenting när jag tog bort det.
Jag kontaktade Komplett om detta, och dom sa att MSI tar fotto på alla socklar innan dom paketeras.
Och det fanns inget sätt för mig att bevisa att dom var böjda redan. Det var SJUKT irriterande, för man förstår att man känns som en lögnare, när man är så 1000000% på att produkten var så när man fick den.
Så jag lider med dig!

Dock så löste komplett det så att jag fick skicka in kortet igen, och dom böjde upp pinnarna. Och när pinnarna var uppböjda och borde fungerat som det skulle, så gjorde det inte det iallafall.
Då först gick själva kortet på garantin.

Så i mitt fall så har komplett varit guld, i en svår situation.
Det var dom även med ett 1080 jag hade som fläkten börja låta på. Men det är en annan historia.

Hade en liknande situation en gång för många år sedan. Var en novis och skickade in utan att sätta tillbaka plast locket (Warranty voided) var bara att köpa ett nytt. Det var en dyr läxa men en läxa jag lärde mig och sparar därför alltid kartongerna till mina dator delar och alla saker som sitter på för att kunna skicka tillbaka delarna på samma sätt dem levererades. @TS tror inte din låda ska vara plomberad, den plomberingen brukar sitta på antistat påsen i sig. Du ser i videon länkad längre upp hur den tejpen ser ut

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Avstängd

Helt off topic men @Aeig fick du med den där GPU-hållaren?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollkonton_finns_massor_av:

Kul att se hur komplett lyckas begrava hela ansvaret i spekulationer och annat nonsens. Dom älskar att förfina sina egna recensioner. Öppna ARN och visa att du menar allvar istället. Rekommenderar att läsa alla begravda recensioner från folk som fått trasiga prylar levererade och blivit påhoppade av komplett när dom försökt få rätt. Väldigt otrevliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns även dom som skapar konton bara för att kunna posta något enstaka inlägg. Vissa fall mer uppenbara än andra

Permalänk
Medlem

EDIT: Citerade i all hast fel inlägg när jag skulle av tåget!

Skrivet av Aeig:

@rstolpe: Jag hade väntat i flera månader och skadan var främst kosmetisk, kortet fungerar som det ska i övrigt, och därför var jag beredd att ha överseende med det. Jag hörde av mig redan dagen efter och nämnde skadan, skälet till att jag sedan hörde av mig igen var inte för att få kortet utbytt. Det var först när dom meddelade att garantin ej gäller som jag ville ha en ny produkt, vill ej sitta med ett dyrt grafikkort som helt saknar garanti för alla framtida fel därför att det kom skadat särskilt inte ett RTX kort.

Mvh

Skulle citerat detta:

Skrivet av BM-Mods:

För många år sedan hade jag ett problem med komplett detta gjorde att jag faktiskt valt att aldrig ha med dom att göra igen.

Jag hade ett moderkort som dog, skickade in det och Fotade noggrant hur jag paketerade detta det går ca 2veckor och jag får svar om att dom inte kan hitta något fel på moderkortet så det skickas tillbaka till mig, till min förvåning så har dom ju fan inte ens öppnat paketet som jag skickade det i så inte konstigt att dom inte hittat något fel. Tog ett bra tag innan någon på komplett ville hjälpa mig, men då skickade dom iaf ut ett nytt moderkort.

Så det kan mycket väl vara så att någon har reklamerat detta kort och dom har bara struntat i att kolla det ordentligt och säljer iväg det som nytt igen för att inte förlora för mkt, jag hoppas iaf att det löser sig för dig när du har köpt ett så pass dyrt kort.

Kan intyga att Komplett gör på detta sätt, säljer retur-ex som nya.
3 skärmar av dyrare kaliber som jag fick hem, alla med diverse problem i form BLB och ojämn färgåtergivning.
Samtliga skärmar åkte tillbaka men ingen lades upp som fynd trots att Komplett visste om problemen med varje skärm. Här var jag dock väldigt noga med att återställa allt i ursprungligt skick för alla 3 skärmarna, kanske en anledning att de såldes som nya.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Kan intyga att Komplett gör på detta sätt, säljer retur-ex som nya.
3 skärmar av dyrare kaliber som jag fick hem, alla med diverse problem i form BLB och ojämn färgåtergivning.
Samtliga skärmar åkte tillbaka men ingen lades upp som fynd trots att Komplett visste om problemen med varje skärm. Här var jag dock väldigt noga med att återställa allt i ursprungligt skick för alla 3 skärmarna, kanske en anledning att de såldes som nya.

Just med skärmar är väl problemet att de överlag verkar väldigt "svajiga", dvs chansen att få något som är riktigt bra verkar vara typ en på 10 eller nåt. Rejält kluven till detta själv, om allt som är öppnat och inte perfekt ska säljas som kraftigt nedsatta begagande varor (oavsett vom som säljer dom) så är det rimligtvis konsumenten som får betala notan för det på något sätt. Samtidigt känns det inte ok att sälja det som inte är nytt som nytt. Grundproblemet är väl snarare att mycket helt enkelt är för dåligt redan när det säljs för första gången (kombinerat med för höga krav men just skärmar verkar vara extremt när det gäller dålig kvalité vid tillverkningen)-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag nämnde också att jag var beredd att kompromissa då jag förstår deras perspektiv, viktigast för mig är bibehållen garanti.

Jag skulle då inte vara beredd att kompromissa, har jag 100% rätt så har dom 100% fel och då ska det inte daltas.

Permalänk
Skrivet av oflytbara:

Väldigt intressant tråd måste jag säga! Alltid lika kul att se spekulationer ifrån människor som antar hur skadan i fråga har uppstått. Jag hoppas att det löser sig för dig TS då det ur mitt perspektiv definitivt ser ut som att kortet har blivit "misshandlat" ifrån fabrik. Direkt när jag såg din bild så tänkte jag bara på alla olika AIOs man har köpt igenom åren där kylflänsarna nästintill alltid har varit "crooked" av något slag, se bild http://i.imgur.com/ZeRmc7k.jpg?1

Kan intyga att jag oxå haft AIO med defekta flänsar, lika så kompisars flänsar på deras AIO. I början tyckte jag det var irriterande men insåg att det knappast är större hot mot övervärme än kommande damm blir. Såna där skador uppkommer knappast när en produkt är färdigbyggd utan snarare vid själva ihopskruvningen skulle jag tro. Har även varit med om när man köpt ny kylare till bil och samma typ av skada har funnits.

Problemet är ju som sagt inte kylningskapaciteten utan brist på garantin gällande TS´s grafikkort.

Permalänk

Sorry för den knepiga nederdelen av bild men senaste drivarna till mitt 980Ti gör att bilden fladdrar när jag kollar på tuben i fullskärm (har inte orkat bry mig).

Ny dator för montering hos MSI och bulig sidoplåt.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Ja, den kom med : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Dalton Sleeper: I detta läget är jag hyfsat trött på alltihop, hoppas dom kommer med ett bra förslag på lösning annars kommer jag skicka det vidare och köper ett annat kort under tiden, så jag är benägen att instämma.

Tidigare var jag mer avslappnad inför det men faktum är att det är mina pengar och jag har blivit orättvist behandlad, det är ej OK, i nuläget är det främst en principsak.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

oväntat att det är så många människor inblandat i processen av tillverkningen, var rätt säker att det var robotar som gjorde 95 procent av jobbet.

Asus använder bara robotar, finns andra tillverkare som också har helt automatiska system.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag köpte ett MSI z170 gaming M7 moderkort för några år sen.
Och när jag skulle koppla in cpun, så tog jag bort det hårda plastskyddet som täcker alla pinnar, och ser DIREKT att det är 2 pinnar böjda, för ljuset glänser på dom.
Plastskyddet hade jag inte rört innan, och det hade varit fysiskt omöjligt för mig att komma åt pinnarna när skyddet var på.
Och skyddet nuddade ingenting när jag tog bort det.
Jag kontaktade Komplett om detta, och dom sa att MSI tar fotto på alla socklar innan dom paketeras.
Och det fanns inget sätt för mig att bevisa att dom var böjda redan. Det var SJUKT irriterande, för man förstår att man känns som en lögnare, när man är så 1000000% på att produkten var så när man fick den.
Så jag lider med dig!

Dock så löste komplett det så att jag fick skicka in kortet igen, och dom böjde upp pinnarna. Och när pinnarna var uppböjda och borde fungerat som det skulle, så gjorde det inte det iallafall.
Då först gick själva kortet på garantin.

Så i mitt fall så har komplett varit guld, i en svår situation.
Det var dom även med ett 1080 jag hade som fläkten börja låta på. Men det är en annan historia.

Ja, det är inte sant att moderkort inte kan komma med böjda pins från fabrik.
Linus tar upp det någonstans i den här live streamen: https://www.youtube.com/watch?v=MyAXV2TW_C4
Han säger han varit med om flera moderkort som kommit med böjda pins.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Vet inte varifrån du får att det är noggrann kontroll utifrån den där videon.. Man gör ju precis det jag tidigare sa, d.v.s. man tar stickprov som man sedan testar. Eller tror du man t.ex. vibrationstestar eller kollar kiseln på varje grafikkort?
Visst man testkör korten på slutet om det är de du menar? Är ju knappast så att hen på denna station står och letar kosmetiska fel på grafikkorten.

Permalänk
Medlem

@Aeig har du någon update?

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

@Mordin: Nej, jag pratade med Kompletts kundtjänst imorse och dom inväntar svar från MSI, dom sa att jag kan använda kortet tillsvidare, besked borde kunna lämnas på måndag.

Om MSI vidhåller att det ej kan ske i fabrik så kommer jag ej få nyttja ångerrätten, utan måste isåfall göra en reklamation, enligt dem.

Hoppas att det löser sig nästa vecka.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ja, det är inte sant att moderkort inte kan komma med böjda pins från fabrik.
Linus tar upp det någonstans i den här live streamen: https://www.youtube.com/watch?v=MyAXV2TW_C4
Han säger han varit med om flera moderkort som kommit med böjda pins.

Skönt o se att man ínte är unik då!
Är så sjukt svårt o hävda att man har rätt, speciellt när man förstår att det är många som drar rövare när det gäller detta.
Jag är glad att Komplett "löste" det hela iaf. Dock så gick jag minus i slutändan.
Men det var för att jag inte ville vänta 2v på att komplett skulle ev hitta en lösning.
Så jag köpte ett nytt moderkort på en netonnet butik.
Och kortet komplett fixade, och bytte på garantin, gick inte reklamera.
Så jag fick sälja utbytes moderkortet här på marknaden istället, och gick givetvis minus på det.

Sjukt irriterande när det inte var mitt fel.... MEN bättre än att sitta med ett helt obrukbart kort i slutändan.
För jag hade ju noll bevis
Har faktiskt börjat att filma unboxnings videos på dyra produkter nu. Bara för att ha bevis vid ev frakt/fabriks fel.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Skönt o se att man ínte är unik då!
Är så sjukt svårt o hävda att man har rätt, speciellt när man förstår att det är många som drar rövare när det gäller detta.
Jag är glad att Komplett "löste" det hela iaf. Dock så gick jag minus i slutändan.
Men det var för att jag inte ville vänta 2v på att komplett skulle ev hitta en lösning.
Så jag köpte ett nytt moderkort på en netonnet butik.
Och kortet komplett fixade, och bytte på garantin, gick inte reklamera.
Så jag fick sälja utbytes moderkortet här på marknaden istället, och gick givetvis minus på det.

Sjukt irriterande när det inte var mitt fel.... MEN bättre än att sitta med ett helt obrukbart kort i slutändan.
För jag hade ju noll bevis
Har faktiskt börjat att filma unboxnings videos på dyra produkter nu. Bara för att ha bevis vid ev frakt/fabriks fel.

Hvorfor gikk det ikke å reklamera kortet du fikk byttet gjennom garantien?

Permalänk
Inaktiv

@FireFox: Det kan vara som så att Komplett skickar tillbaka dessa som DOA till tillverkaren och får nya skärmar i retur du har inte tänkt på det?
För det är så det går till i dom flesta fall om sakerna är trasig vid leverans så det finns ingen anledning att lägga upp dom som fynd då det är nya skärmar man får av tillverkaren.

Ända gången dom hamnar i fynd är väll om dom har retunerats på ångerrätten utan problem dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Hvorfor gikk det ikke å reklamera kortet du fikk byttet gjennom garantien?

Det blev ju reklamerat efter dom böjt upp pinnarna.
Men innan det var gjort, så kan det inte räknas som ett reklamations ärende hos MSI iallafall.
För dom menar att det är omöjligt att ett moderkort lämnar deras fabrik med böjda pinns.

Så komplett böjde upp pinnarna åt mig, och sen fungerade inte kortet iallafall, även fast det borde gjort det.
Och först då så gick det att få det reklamerat och utbytt.

Det jag inte kunde göra dock var att begära ett återköp av kortet. Även efter det var utbytt.
Vilket var rätt segt! Det hade dock inte varit något problem, om det inte vore för att jag redan köpt ett nytt, för jag inte ville väntat.
Kunde ju ijuförsig ha stoppat ner det utbytta kortet i lådan från netonnet, och sen lämnat tillbaka det där, som oanvänt.
Men det kändes inte bra för samvetet, att lämna tillbaka ett kort där, som jag inte köpt där egentligen, även om det var helt nytt o oanvänt.
Så jag sålde det på marknaden istället, och förlorade typ 3-400 på hela grejjen.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

@zOlid: Svårt det där med att filma unboxing videos, när många grafikkort och moderkort ändå kommer icke plomberade från fabrik.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Ingen uppdatering ännu, Komplett inväntar svar från MSI för att därefter ta beslut om hur dom skall gå tillväga.

Får se vad som händer nästa vecka.

Trevlig helg på er : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Msi korten är nog inte inte plomberade, öppnat två nya, en rtx 2080 duke och en rtx 2080 trio och ingen av dem hade plombering på själva kartongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag bara äldre MSI kort men varken mitt 970 eller 1070 har någon plombering på sina kartonger så detta kan nog stämma ganska bra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.