Permalänk
Medlem

Byte av mobilabonnemang

Hittade inte riktigt vart tråden skulle vara, men...

Nu har Tele2 alltså bestämt sig för att plötsligt höja kostnaden på mitt gamla studentabonnemang och samtidigt införa taxa på SMS/MMS (använder knappt, men ändå..).

Har betalat cirka 70 Kr per månad i fast avgift, plus en krona per öppnat samtal, med gratis minuter till Tele2/Comviq abonnemang. 3 GB surf, som tyvärr brunnit inne varje månad då jag kanske använder hälften av det eller så. Har inte ringt så mycket, men totalt har det kanske kostat 150~ Kr per månad.

Då är frågan alltså; finns det bättre abonnemang att teckna idag? Är det värt att gå tillbaka till kontantkort; i så fall, hur fungerar dessa idag? I utlandet? Skulle vara trevligt om det gick att spara oanvänd data oavsett.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

https://www.fello.se/mobilabonnemang/

kryssa i student

72.50 kr/mån
Efter 2 månader 145 kr/mån
5 GB surf med Fastpris
Oanvänd surf sparas
Ingen bindningstid

2 GB
47.50 kr/mån
Efter 2 månader 95 kr/mån
2 GB surf med Fastpris
Oanvänd surf sparas
Ingen bindningstid

Bra operatör bra support schysta som fan! skulle passa dig bra!
Mvh Tom

Permalänk
Medlem

Eller så tar du Vimla, de använder Telenors nät.

  • Fris samtal.

  • Fria SMS.

  • 6 GB Data.

  • Oanvänd surf sparas.

  • Ingen bindningstid.

  • 100 kr/månad (halva priset första tre månaderna)

*bort/mod*

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

@NodCommander:

Jag säger som ovan skrivare - Vimla.
Jag betalar 60kr/månaden och har fritt antal SMS och telefoni.
Får 2Gb/mån men man kan spara sin surf (max 100Gb) och ändra sitt abonnemang hur man vill.
De första månaderna har du halva priset - då lägger du maxsurf och sparar så du har 100Gb. Därefter går du ner till 2Gb/månaden och lever på din sparade surf. Sedan när du behöver mer lägger du om din plan 1 månad så att du får 100 igen och går tillbaka.

Jag har haft Vimla i nog 2 år nu. Har 25Gb kvar på potten och aldrig lagt på någonting extra (fick välkomstbonus på 50Gb)
Använder kring 4-6Gb/månad själv.

Numera har man dock gjort så att man bara kan spara surf i 12 månader, men det är ett mindre problem i min värld.

Och tipslänk har du redan fått - använd en sådan så får du 10kr rabatt.

EDIT: Men Vimla använder Telenors nät - detta eftersom Vimla är Telenors "ungdomsabonnemang". Du har inga fysiska butiker och endast support via chatt. Fungerar utmärkt om du frågar mig och de är superhjälpsamma - de få gånger jag behövt ha kontakt med dem.

Permalänk
Medlem

Instämmer med om Vimla, eller Hallon. Hade Tele2's 19kr/månad studentabonnemang, samt ett mobilt bredband från Tele2 (i en dual-sim telefon), och sade upp det studentabonnemanget när dom höjde priset.
Tänkte byte till Hallon då de ger lite mer data per månad, och ett marginellt lägre pris (samt längre tid med halva priset), så länge man inte räknar in Vimlas tipsrabatter, men då Hallon kör på 3's nät och min telefon inte klarar att ha två sim-kort aktiva med 4G samtidigt blev det Vimla som kör på Telenors nät (och använder 2G för röstsamtal fortfarande).

Permalänk
Avstängd

Hallon och vimla är ganska lika när det gäller kostnad. Jag kör på hallon då tres nät är bättre här. 99 i månaden för fria samtal och sms och 4gb med pott. De hade ett mellandagserbjudande med halva priset i sex månader, vet inte om det gäller än.

Permalänk
Medlem

Hallon har ju 4gb för 99:- med hälften i 4 månader tror jag det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X