CPU kylar kontakt sitter fast i moderkortet!!

Permalänk
Medlem

CPU kylar kontakt sitter fast i moderkortet!!

Hejsan min CPU kylar kontakt sitter fast i moderkortet och jag får verkligen inte loss den, har även försökt att ta ut den med tång! Någon som har något tips på hur jag kan få loss denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seppoo:

CPU kylar kontakt sitter fast i moderkortet och jag får verkligen inte loss den

Du får nog ge lite mer ledtrådar om vad det handlar om, moderkort, ett foto, eller nåt annat så man förstår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassesjo:

Du får nog ge lite mer ledtrådar om vad det handlar om, moderkort, ett foto, eller nåt annat så man förstår!

http://imgur.com/npMRh1L
http://imgur.com/76Af3dD
Hoppas dessa fungerar har ej någon riktigt bra kamera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det skruven du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassesjo:

Är det skruven du menar?

Tror han menar kontakten som sitter på CPU FAN till Processor kylaren..

Rättade till stavfel
Permalänk
Hedersmedlem

Finns nog ingen annan lösning än att dra. Prova igen med tången. Tänk på att det kan vara svårt att få bra tag med en vanlig tång. En med ställbara käftar, typ polygrip eller liknande är bättre.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Svårt att se exakt men det ser ut som att den har en "klipp/hake" grej på sidan som är mot skruven?

edit: La till hake så ingen börjar klippa hejvilt

EDIT2:

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ferrat:

Svårt att se exakt men det ser ut som att den har en "klipp" grej på sidan som är mot skruven?

Värt att kolla innan man sliter för mycket.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Finns nog ingen annan lösning än att dra. Prova igen med tången. Tänk på att det kan vara svårt att få bra tag med en vanlig tång. En med ställbara käftar, typ polygrip eller liknande är bättre.

Det ser ut som att kontakten går ut en bit bak, Han skulle ju kunna ta en platt skruvmejsel eller något annat i plast försiktigt och försöka putta upp kontakten samtidigt som han vickar/dra i kontakten?

Edit: Rättade till stav fel igen..
Permalänk
Medlem

En rak stiftkontakt med en liten hulling på kontakten som fastnar i, en liten mejsel att böja undan lite med samtidigt som man drar borde fixa detta.