Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Thor Ragnarok - Rolig och bra. 8/10
Lost Highway - Skum som fan men bra. 7/10
The Hitcher (1986) - Grymt bra skräckis/thriller 8/10
Mad max Fury road - Otroligt bra action 8/10
Riddick - Hyfsat bra sci-fi, dock billiga effekter 6/10
Cronicles of Riddick - Hyfsat bra och påkostad sci-fi 6/10
Pitch black - Bra. välgjord och spännande Sci-fi 8/10
Black 47 - Helt ok actiondram 6/10
The vanishing - Välgjord men lite seg thriller 6/10

Jag är sjuk så man har mycket tid över att se film.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Film och film, vet inte vad man ska kalla det. Men
i manegen med glenn killing. Älskar ju nile city men har missat denna under alla år av nån anledning, var lika bra det för detta var rena smörjan tycker jag.
En gång räcker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

4K/HDR remaster på Mission impossible 2 klassisk action som inte blir gammal.

7/10.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Downsizing 4/10 Möjligtvis en av Damons sämsta rullar
Venom 5/10 en skymf mot oss som faktiskt läst serierna
The Predator 6/10 Stundtals glimrar till. Gillar inte slutet
Incredibles 2 7/10 Trampoline me! Lätt om jag fick chansen
The Equalizer 2 4/10 Inte i närheten av vad första filmen var. Vem ville inte gå loss på Bauhaus efter den??
The Meg 3/10 Statham håller lägsta nivå någonsin
Ant man & the wasp 5/10 Kass men den var rolig stundtals
Happy gilmore 9/10 (för 5/11 gången - alltid lika kul)
Solo 6/10 Inte alls tokigt. Underhållande om man undviker att jämföra med episod 4,5,6 som vanligt
Jurassic World Fallen Kingdom 4/10 De måste fått bra betalt. Hur kan spielberg sätta namnet på detta?
Tin Cup 8/10 Bästa golffilmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bortsett från en magnifik film så tycker jag musiken är det som gör den till ett mästerverk. förstår inte varför den inte fick en Oscar för Music original score..

Hans Zimmer har redan fått sin Oscar för Lejonkungen. Av någon anledning verkar han inte vara speciellt omtyckt av jouryn därefter.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Hans Zimmer har redan fått sin Oscar för Lejonkungen. Av någon anledning verkar han inte vara speciellt omtyckt av jouryn därefter.

Lejonkungen i all ära, men musiken i Interstellar är magiskt gripande.

Logan Lucky 8/10 välpumpade Daniel Craig-skämt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

As above so below - Bra skräckis. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Mycket bra tips som rullar in här

Själv såg jag Three Billboards Outside Ebbing, Missouri senast och visst var den bra. Tycker definitivt den lever upp till det höga betyget på IMDB, stråland skådespeleri och en mycket spännande och relativt oförutsägbar handling.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Själv såg jag Three Billboards Outside Ebbing, Missouri senast och visst var den bra. Tycker definitivt den lever upp till det höga betyget på IMDB, stråland skådespeleri och en mycket spännande och relativt oförutsägbar handling.

Bra film. Ska man ha nån invändning mot den så är det att den har en del väldigt stereotypa karaktärer men det får man väl ha överseende med då den också delvis är en komedi.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mortal Engines. Lite "enkel" story-telling ibland så vissa delar blir lite förutsägbara (skyll det på boken den är baserad på ), men inte så att det stör och storyn är ändå bra. Det som verkligen fastnade för mig var hur riktigt jävla snygg filmen är, på alla sätt och vis.
Kläderna är riktigt härliga och bra, vfx:en är perfekta och jag fullständigt älskar färgpaletten. Och sen så är det den helt fantastiska uppbyggnaden av både världen den utspelas i och övriga saker som fångade mig från första minuten ända till slutet.
Tror dock att det är en film som gör sig bäst på bioduk eller med bra projektor eller TV, något sämre skulle nog inte ge den rättvisa!

Helt enkelt så är det här en av de visuellt bästa filmer jag någonsin sett.
20/10 tack vare att den fångat mig så, den är bara så... fin.

(Bara för att klargöra: det innebär inte att det är en ytlig film med enkla relationer mellan karaktärerna.)

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Inaktiv

Split 2016
Tre unga tjejer ska åka hem från skolan med deras fader. En galen psykopat gör något med fadern och tar bilen och kidnappar flickorna. Han ta dem till ett rum och låser in tjejerna. Denna typ av film har ni nog sett flera gånger. Men filmen hade en tvist.
Mannen lider av personlighetsstörning och han tror att han är 23 olika personligheter. Det är alltifrån en mer "normal" man, en ond man, en 9 årig pojke, en dam och sedan ett monster. Tjejerna kommer snart underfund med detta. De får sedan veta att monstret snart kommer att komma. Mitt råd är fantisera ihop en egen film om detta, det är en cool story.

Filmen som sådan hade för mycket ointressant trams som jag ej klarade ej av att se, jag var tvungen att hoppa över mitten och se slutet.

Permalänk
Medlem

Venom

Tom Hardy är bra även om detta inte är hans bästa skådespelarinsats.
Filmen i sig var underhållande med en del bra action och en del underhållande humor.
Märks att Venoms humor är inspirerad av Deadpool.

7/10.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimemy:

Fortsätter på scifi-temat.
Alien (den första av dom) directors cut.
En klassiker som jag såg som liten. Jag kommer ihåg att den var väldigt bra. Tyvärr tycker jag inte att den har åldrats så bra och den var sämre än vad jag kom ihåg. 5,5/10 får den av mig.

Vilken tycker ni är den bästa Alien filmen? Jag har lånat hem alien quadrilogy, vilket innehåller Alien, Aliens, Alien3 och Alien Resurrection. Så tanken är att jag ska försöka hinna med en till.

Det bör dock tilläggas att väldigt mycket mer än vad jag trodde var glömt från när jag såg filmen som ung.

Fortsätter på scifi-temat.
Life (2017) finns på netflix.
Obehaglig men väldigt bra film. Det är på den här nivån jag minns den första Alien filmen innan jag såg den i nutid.
Den får 8.5/10 av mig.

"Six astronauts aboard the space station study a sample collected from Mars that could provide evidence for extraterrestrial life on the Red Planet. The crew determines that the sample contains a large, single-celled organism"
https://www.imdb.com/title/tt5442430/

Citerar bara en bit ifrån imdb, ifall ni är lite som mig att ni vill veta så lite som möjligt innan ni ser filmen.

Permalänk
Medlem

Black Mirror: Bandersnatch - underhållande, kreativ och överraskande, Charlie Brookers bästa hittills.

Permalänk
Medlem

Kollade just igenom Back to the future-trilogin igen. Lika grym som vanligt. 10/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Thor Ragnarok, an awesome movie, loved it.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Mästerkatten (Puss in Boots) 7/10 - Många roliga ögonblick men även en hel del ostighet/cringe

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Upgrade, riktigt bra sci-fi action rulle. Man är ju inte direkt bortskämd med bra sci-fi så är glad när det kommer något sevärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mortal engines - Rätt ok Sci-fi. Effekterna är ju dunderbra men karaktärerna och världen lite dåligt underbyggd. Folk verkar vara rätt bra på att ta stryk med utan att visa några som helst men efteråt knappt. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Tin Cup 8/10 Bästa golffilmen.

Okej, det är en bra golffilm och förtjänar betyget men Caddyshack är bättre!!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Birdbox

Njaaaaa, något överhypead film imo. Dock tidvis spännande. 6/10

They Shall Not Grow Old

Intressant och spännande film/dokumentär om WW1. Denna bör ses för alla som har intresse för historia. 9/10.

Permalänk
Medlem

Bad Times At The El Royale - småknepig thriller med många bottnar i sann Tarantino-anda.
Passar nog inte alla men jag tyckte den var mycket underhållande!
7/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Upgrade, riktigt bra sci-fi action rulle. Man är ju inte direkt bortskämd med bra sci-fi så är glad när det kommer något sevärt.

Håller med på båda punkterna. Jag tycker visserligen att filmen hade ett par brister men det är utan tvekan en väldigt bra/underhållande film. Recenserar man den i relation till andra sci-fi så är den nästan ett mästerverk. Gillar slutet lite extra mycket

Att kalla den för en omedelbar klassiker är att ta i från fotknölarna men jag tror att det i vissa kretsar kommer få lite av en kultstatus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Okej, det är en bra golffilm och förtjänar betyget men Caddyshack är bättre!!

Och Happy Gilmore är bäst

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Och Happy Gilmore är bäst

Heh det håller jag inte med om. Den är också rolig men den är nog sämst av dessa tre golffilmen.
Jag menar, Rodney Dangerfield, Chevy Chase, Bill Murray VS Adam Sandler 😋

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Heh det håller jag inte med om. Den är också rolig men den är nog sämst av dessa tre golffilmen.
Jag menar, Rodney Dangerfield, Chevy Chase, Bill Murray VS Adam Sandler 😋

Smak och bak

Det är ett bra gäng och en bra film, men inte lika bra imho.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Om jag vore tiger woods hade jag dragit klubban i huvudet på den jäveln som säger "it is in the hole" på VARENDA putt han sänker. Lyssna på hans rundor

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

They Shall Not Grow Old

Intressant och spännande film/dokumentär om WW1. Denna bör ses för alla som har intresse för historia. 9/10.

Denna har jag letat efter. Vet du var man kan se eller få tag på den i Sverige?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Polar. 5/10
Mads Mikkelsen röjer.

Permalänk
Medlem

First man 7.5/10
Lite väl snabbt i slutet, men annars bra!