Swedbank har i tysthet skapat Swedbank plånbok.

Permalänk
Medlem

Swedbank har i tysthet skapat Swedbank plånbok.

Swedbank har i tysthet skapat en tjänst som heter Swedbank plånbok, med vilken man kan betala med telefonen i butiker som har kontantlös betalning & på nätet om webbutiken är ansluten till Masterpass.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara vad som händer när butikens egna terminaler lägger ner? Detta händer med jämna mellanrum förra gången var väl det Ikea där ingen kunde betala med kort.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Frågan är bara vad som händer när butikens egna terminaler lägger ner? Detta händer med jämna mellanrum förra gången var väl det Ikea där ingen kunde betala med kort.

Nackdelar och fördelar med allt:
- Kontantfri betalning/kort fungerar utmärkt tills att terminalerna lägger ned.
- Kontanter fungerar utmärkt tills att kassorna blir rånade eller växel saknas.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Har inte haft kontater sen flera år tillbaka och kan inte minnas att terminaler lagt ner, kan väl hända såklart...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Har inte haft kontater sen flera år tillbaka och kan inte minnas att terminaler lagt ner, kan väl hända såklart...

Jag kör ofta kort men har alltid kontanter som backup varit med om vid flera tillfällen att kortet inte funkar (även fast det finns pengar) då är det skönt att kunna lösa det med kontanter.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag kör ofta kort men har alltid kontanter som backup varit med om vid flera tillfällen att kortet inte funkar (även fast det finns pengar) då är det skönt att kunna lösa det med kontanter.

Skumt, har aldrig varit strul för mig... Handlar på affärer dagligen

Permalänk
Medlem

Spontant känns det som en variant av E-kort, dock måste e-handel vara ansluten till Masterpass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Hänt mig någon enstaka gång och då tog affären Swish istället så problemet löste sig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

En gång skulle jag köpa en gräddfil i lokala Tempo i samma veva som det blev strömavbrott.
Dom kunde inte registrera köpet om det inte fanns ström till kassaapparaten och kunde inte få ut någon växel.

Finns tillfällen då inte ens kontanter funkar.