Trackpad vill inte fungera på Zenbook UX580GE

Permalänk

Trackpad vill inte fungera på Zenbook UX580GE

Hej

Har problem att få trackpaden att fungera i Windows 10, men den fungerar i bios så jag vet att den fungerar.

Vad jag har läst så borde FN + F6 aktivera den, men det fungerar inte, men alla andra kommandon med FN fungerar bra, vad kan vara fel?
Pekskärmen fungerar som den ska.

Gäller en Zenbook UX580GE

Mvh Dan

Permalänk
Medlem

Installerat drivrutiner för den i Win10?

Visa signatur

HTPC

Permalänk

Har installerat de som finns på Asus produktsida för datorn, men det har inte hjälpt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut om du tittar i Enhetshanteraren? Något som ser konstigt ut där?

Visa signatur

HTPC

Permalänk

Det ända som sticker ut är en gul triangel på Intel SD host controller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Är det "skärmtrackpaden"? Har en sådan och ibland slutar den fungera men för det mesta fungerar den. Har Win10 Pro på den. När den slutar fungera kan det behövas att jag startar om datorn för att få igång den.

Permalänk

Jo det är nog screenpaden jag menar, men det hjälper inte att starta om datorn, är bara i bios den fungerar just nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@danolundgren: om den funkar i BIOS så måste det ju vara något program/funktion som stänger av den i ditt OS?
finns massa såna krockar... t.ex. så gjorde mitt ASUS program för Grafikkortet att jag inte kunde skriva @ med ( alt gr + 2 ) då detta var en funktion i programmet som blev prioriterad istället, fick då hålla på att skifta mellan swe/eng tagentbord för att kunna skriva @ ... var ett jäkla sökande tills man fann boven

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Jo det sa Asus support med, fick även två filer att installera, men det gick bara att installera en av dem!
Så jag får ringa igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lyckades lösa problemet genom att uppdatera Windows 10 till senaste versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ok, vad bra! Har märkt att det verkar vara när jag kör KODI (strömmad TV) som den "lägger av" ibland. Kolla gärna om du får samma fenomen.