Metro 2033 eller Metro 2033 Redux ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Metro 2033 eller Metro 2033 Redux ?

Jag äger redan Metro 2033 och Metro Last Light, men nu när årets sommar-rea på Steam börjar lida mot sitt slut funderar jag på om jag skall slå till på några titlar jag fungerat på ett tag - varav en utav dem är Metro Redux Bundle (2033 och Last Light Redux i samma) för 7,49€ ochn då nedsatt 75% + ytterliggare 2,5€ rabatt pga bundle. (ord. pris: 39,98€)

Men när man kollar på denna video så verkar nästan Metro 2033 (orginalet) vara snyggare än Redux ?
Är det bara en annan motor eller vad är skillnaden?
Ja det är ju en annan grafisk stil, men den äldre tilltalar mig mer faktiskt.

Dock så har jag en 21:9 UltraWide -skärm på 3440x1440 och vill kunna använda den upplösningen in-game, men det kanske blir tokigt med den äldre versionen resp. nya? (eller så fungerar det inte bra i någon..)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag äger redan Metro 2033 och Metro Last Light, men nu när årets sommar-rea på Steam börjar lida mot sitt slut funderar jag på om jag skall slå till på några titlar jag fungerat på ett tag - varav en utav dem är Metro Redux Bundle (2033 och Last Light Redux i samma) för 7,49€ ochn då nedsatt 75% + ytterliggare 2,5€ rabatt pga bundle. (ord. pris: 39,98€)

Men när man kollar på denna video så verkar nästan Metro 2033 (orginalet) vara snyggare än Redux ?
Är det bara en annan motor eller vad är skillnaden?
Ja det är ju en annan grafisk stil, men den äldre tilltalar mig mer faktiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=E8aRC65oUn8

Dock så har jag en 21:9 UltraWide -skärm på 3440x1440 och vill kunna använda den upplösningen in-game, men det kanske blir tokigt med den äldre versionen resp. nya? (eller så fungerar det inte bra i någon..)

En punkt som jag skulle anse är rätt fri från tvivel är att människorna ser bättre ut. I övrigt kan jag hålla med om att det är lite blandat vilken version som har mest passande stil (även om jag nog skulle säga att redux rätt konsekvent ser bättre ut).

Sedan gjorde de ju en del andra uppdateringar också, utöver grafiken, så jag skulle nog säga att om man inte redan har spelet så skulle redux-versionerna vara det enkla valet.
Om man redan har spelet är det i mitt tycke lite tveksamt att köpa det en gång till.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av evil penguin:

Sedan gjorde de ju en del andra uppdateringar också, utöver grafiken, så jag skulle nog säga att om man inte redan har spelet så skulle redux-versionerna vara det enkla valet.
Om man redan har spelet är det i mitt tycke lite tveksamt att köpa det en gång till.

Nej jag har inte spelat någon utav dem
Därav att funderingen kring Redux -bundeln.

Men det är ~75kr, och efter ditt svar här är det en no-brainer, köper det.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det är inte bara grafiken som skiljer, Redux innehåller ganska mycket gameplay förbättringar också.

T.ex att du kan modifiera vapen med olika attachments, det finns ett större utbud av vapen på marknaden, UI:n är förbättrad, du kan kasta granater och knivar, fler saker du kan interagera med t.ex i städer man kommer till och sånt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Tycker inte spelet är så himla bra tbh. Kör redux på ranger hardcore, och det är liksom samma sak hela tiden. Ännu en station ska försvaras mot våg efter våg av varelser/andra faktioner, eller sån jävla trista turret banor. Sen är allt så kryptiskt med, man vet inte vad för knapp man ska trycka på. ett exempel är i början, på tågrälset. ja då ska man trycka kniven i bestens huvud i en quicktime sekvens, men det är inget som framkommer på skärmen, det fick jag läsa mig till. MEN det är naturligtvis inte melee knappen som man har kniven på, utan man ska trycka på då, utan USE knappen. Makes no fucking sense.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk

Att spelet dessutom autosavear utan möjlighet att få ny ammunition eller gasfilters är bara idiotiskt. Hade varit mycket bättre om. Man själv var i kontroll av när man sparar eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag körde båda Metro Redux på Ranger Normal, det var bra spel. Fick ut 7 timmar från vardera spel.
Tagga Exodus nu.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 36 TB HDD | GPU: Intel A310 | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Skrivet av Stromming90:

Jag körde båda Metro Redux på Ranger Normal, det var bra spel. Fick ut 7 timmar från vardera spel.
Tagga Exodus nu.

Jag är fast i kloakerna nu där man spelar med sitt team, har ingen ammunition och de få gångerna jag lyckas ta mig en bit genom att gömma mig och ta livet av nosalis med kastknivar så tar gasfiltret slut och det finns inga andra att hitta.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

Jag är fast i kloakerna nu där man spelar med sitt team, har ingen ammunition och de få gångerna jag lyckas ta mig en bit genom att gömma mig och ta livet av nosalis med kastknivar så tar gasfiltret slut och det finns inga andra att hitta.

Kör du på ranger hardcore mode?

Låter som om du borde testa spelet på lättare svårighetsgrad och på Spartan mode. Mer ammo och filter och du har mer hälsa.

Sen finns det prompts för qte om du kör på lättare svårighetsgrad.