Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Nice bygge!

Den stora metallklumpen är förövrigt transformatorn som höjer spänningen på strömmen till magnetronen, brukar vara till typ 2000 V.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Fan vad kung..

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Medlem

Detta var awesome!
Hade jag själv haft den där så hade det känt som att delarna snart bränns upp! xD
5/5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DevilRoze:

Detta var awesome!
Hade jag själv haft den där så hade det känt som att delarna snart bränns upp! xD
5/5

Har upptäckt att processorn inte riktigt gillar att köra med luckan stängd. Då blir det väldans varmt därinne! x)

Annars måste man bara akta sig om man har med den på LAN, så inte någon trött kompis slänger in en Billys!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Har upptäckt att processorn inte riktigt gillar att köra med luckan stängd. Då blir det väldans varmt därinne! x)

Annars måste man bara akta sig om man har med den på LAN, så inte någon trött kompis slänger in en Billys!

Haha, det där med Billys var kul.
+1

Permalänk
Medlem

Hmm, en mikro som kan köra Crysis??
NICE!!

Om du har kvar grejerna från mikron så har du perfekt läge att bygga en punktsvets!!
http://www.instructables.com/id/Homemade-Spot-Welder/

Kan vara bra och ha inför nästa projekt...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av loefet:

Hmm, en mikro som kan köra Crysis??
NICE!!

Om du har kvar grejerna från mikron så har du perfekt läge att bygga en punktsvets!!
http://www.instructables.com/id/Homemade-Spot-Welder/

Kan vara bra och ha inför nästa projekt...

Nja, 1950X (grafikkortet) har sett sina bästa dagar, och skulle troligen antända vid spelning av Crysis.. ;P Kylningen är inte den bästa därinne heller.

Alltihop som tidigare satt i mikron har dessvärre slängts.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Haha!
Stilpoäng!

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Hedersmedlem

En liten kul grej:

Mikrovågsdatorn är med i senaste numret av tekniktidningen M3, i ett helt uppslag!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Vågat! Ba-Dum-Tisch

Permalänk
Medlem

hur ska man värma sin billys pizza nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xilliton:

hur ska man värma sin billys pizza nu?

FurMark.

Iallafall innan jag bytte grafikkort. Har ett passivt litet grafikkort nu, som är mycket tystare, vilket är jäkligt skönt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

du skulle ju koppla nätagget över timern, så har du ju inbyggt avbrott när du surfat 30 min ... ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Hahaha xD

Permalänk

måla lampan typ blå eller röd eller liknande

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Leifson:

FurMark.

Iallafall innan jag bytte grafikkort. Har ett passivt litet grafikkort nu, som är mycket tystare, vilket är jäkligt skönt.

Hur gjorde du med alla kontakter från moderkortet och grafik kortet ? Bild på de?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av racefactory:

Hur gjorde du med alla kontakter från moderkortet och grafik kortet ? Bild på de?

Skruvar man loss muttrarna som ageras distanser i moderkortets framkant, så kan man böja ned det lite, och då kunna byta instickskort. Det nya kortet är dock lägre, och lämnar därför ett litet hål över sig.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Igen ide att värma micropizzan i den här micron på lan då

Permalänk

Haha grymmt bygge! Skulle va så jävla kungligt att komma med denna till ett lan! Får man sno din idé?
Samt att den dära hp loggan passar jävligt bra till hps varma datorer xD

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalle_Finnen:

Haha grymmt bygge! Skulle va så jävla kungligt att komma med denna till ett lan! Får man sno din idé?
Samt att den dära hp loggan passar jävligt bra till hps varma datorer xD

Sno på du.

Blir den coolare än min kommer jag dock att stämma dig, rejält.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Sno på du.

Blir den coolare än min kommer jag dock att stämma dig, rejält.

haha va fan xD jag får la försämra den lite

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalle_Finnen:

haha va fan xD jag får la försämra den lite

Nåja, jag skojade. (Om det inte blir mycket coolare än min dvs, då stämmer jag dig nog iallafall.)
Bara att fråga om du undrar nåt om min.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hade varit ballt om du fått igång timer och kopplat effekt till fläkthastighet

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Hade varit ballt om du fått igång timer och kopplat effekt till fläkthastighet

Inget av det hade ju varit speciellt svårt egentligen, men opraktiskt och onödigt.

Jag slängde dessutom hela mikrovågsdatorn i våras, den fick inte plats.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag.

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Nu vill vi se en server i badkaret!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Sötast

Ja jävlar vad häftig!

Denna har jag missat helt, blev omedelbart sugen på att slita ut mircron från köket (och diska den för en gångs skull den stackaren) och sätta ihop en egen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Nu vill vi se en server i badkaret!

Ta ett rack, lägg det ner. Börja fylla med valfritt badvatten

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle_Finnen:

Haha grymmt bygge! Skulle va så jävla kungligt att komma med denna till ett lan! Får man sno din idé?
Samt att den dära hp loggan passar jävligt bra till hps varma datorer xD

Hade varit coolt om det gick att behålla den roterande tallriken som brukar finnas i en micro.
Kanske lite väl krångligt med kablar och kontakter men som sagt, klart coolt om det går att få till.

Permalänk

Hmm, är det Micro atx som gäller i ett sådant bygge😅

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P