Permalänk
Medlem

Skrivbord

Målet uppfyllt med datorskrivbordet.

Inga synliga kablar förutom mus och tangentbord.
Dator i rummet bakom väggen, förstärkaren till högtalarna likaså.

Besök galleriet här

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Kommer det att komma flera bilder och mer INFO eller är det bara detta som kommer?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Det har ju hänt en del över tiden och de två bilderna.
(Skärmen är inte sne, snarare dålig crop:ing av bilden där det blivit snett)

Ny skärm, tangentbord och mus var det senaste som köptes in.

Datorn har också fått sig en uppgradering men eftersom den står bakom väggen så finns den inte med i bild, även om jag lyckades få till en bra build på den.

Mest nöjd med datorbygget förutom att det blev 10 Gbit är att jag hittade ett PCIe kort där man kan montera två vanliga SATA SSD'er (eller 2.5" hårddiskar).
Detta gör att jag slipper dra 4 kablar för dessa två SSD'er och sedan försöka kabelhantera dem på ett bra sätt.
Nu sitter de fint på ett PCIe kort

Stripsband för kablarna bakom skärmen gör att det är enklare att få det att se bra ut men just kabeln för WEBB-kameran får vara lös så att den går att ta med sig på ett enkelt sätt.

Bakom skärmen på toppen av stativet har jag monterat en Philips HUE Play, den lyser upp på ett bra sätt på kvällarna så att det finns ljus bakom skärmen och gör det behagligare för ögonen.
Med svenskt väder så har jag faktiskt igång den många dagar också då det inte alltid är solsken ute.

Ej i bild så har jag en FlatSub 8.2 monterad på väggen precis till vänster om skrivbordet. Det gör att B&W högtalarna har hjälp av en subba och gör att det blir väldigt bra ljud till musik, YT och en och annan film som också får gå på datorn.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.