Anthem – vad tycker ni som är igång?

Permalänk
Medlem

@Mocka: Har precis samma problem. Även om jag drar ner upplösningen till 1080p på mitt 2080 ti kan jag inte få ett stabilt 60 fps utan drops. När som helst kan min fps falla ner till 55-45 enligt rivatuner. Innan patchen hade jag 60 fps 99 procent av tiden på 1800p eller lägre. Varken CPU eller GPU utilization är ovanligt hög.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad dom lyckats med efter patchen. Gick ut på reddit och hittade lite inställningar man skulle ändra på också, men blev ingen skillnad. Drog ner lite mer inställningar i spelet, typ ingen skillnad. Jävligt störigt när man hade avg 100fps och nu med lägre inställningar knappast stabila 60.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

@Mocka: Har precis samma problem. Även om jag drar ner upplösningen till 1080p på mitt 2080 ti kan jag inte få ett stabilt 60 fps utan drops. När som helst kan min fps falla ner till 55-45 enligt rivatuner. Innan patchen hade jag 60 fps 99 procent av tiden på 1800p eller lägre. Varken CPU eller GPU utilization är ovanligt hög.

Du hade alltså högre FPS innan patchen än nu? Det är ju galet segt.

Jag hade normal FPS första dagen (förra fredagen) när jag körde 418.81 och sen uppdaterade jag drivisarna men då blev det hejkon bacon av alltihop.

Har du inte 99% GPU load som man borde ha vid så höga upplösningar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: nej vid 1800p har jag runt 70-80 utilization. Men mina problem är inte GPU relaterade. Efter den nya patchen kan jag som sagt få random drops under 60fps även om jag drar ner upplösningen till 720p och innan hade jag som sagt 60 fps 99 procent av tiden på 1800p. Antingen är v-sync totalt fuckat eller så är det något form av nätverksfel/streaming grej som kommit med den nya patches. Det är helt enkelt omöjligt att få 60 fps utan drops nu.

Permalänk
Medlem

Jäklar, tidiga recensioner på Metacritic är inte nådiga. 6-7 poäng snittar spelet just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

@Mocka: nej vid 1800p har jag runt 70-80 utilization. Men mina problem är inte GPU relaterade. Efter den nya patchen kan jag som sagt få random drops under 60fps även om jag drar ner upplösningen till 720p och innan hade jag som sagt 60 fps 99 procent av tiden på 1800p. Antingen är v-sync totalt fuckat eller så är det något form av nätverksfel/streaming grej som kommit med den nya patches. Det är helt enkelt omöjligt att få 60 fps utan drops nu.

Det släpptes precis en ny drivare, ladda ner och hoppas på det bästa?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: funkade ej. I den här tråden finns en bild som visar mitt problem. det här är alltså fångat i 1080p på en 2080 ti Ni som har liknande problem borde alla skriva där

https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Day-1-Patch-Made-A...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

@Mocka: funkade ej. I den här tråden finns en bild som visar mitt problem. det här är alltså fångat i 1080p på en 2080 ti Ni som har liknande problem borde alla skriva där

https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Day-1-Patch-Made-A...

Jag har det problemet i 3440x1440 och haft det sen förra fredagen Men ska testa den nya drivaren nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagurra:

"Kör igenom alla så jag får maxgear"?

Lira bara allt på GM1. Du kan få MW från freeplay både i kistor och från missions. Är superenkelt att geara från Epic Ranger till Masterwork Ranger. Har du inga du kan gruppa upp med? Köra detta med orutinerade randoms är som cancer, spelet ska spelas med folk man kommer bra överens med. Då har man kul och får bra loot dessutom!

Fick idag 2st heavy pistols... den med 200% i freeplay och har nött 2 första delarna av Scar-fortet vad det nu heter, sen quittar man för att starta om.

Körde igenom bossen 2 gånger men den droppade ingenting de gångerna så verkar inte vara värt.

Nu är man maxad med hjälp av glitchen som alla kör, finns inget mer i spelet om man nu inte jagar god rolls men de kommer bli oanvändbara i ny content då power level antagligen höjs osv.

För övrigt så är vapnet även om man inte dubblerar den enda som har någon poäng i GM+, inget annat vapen gör nog skada för att ha någon betydelse.

Permalänk
Medlem

Hoppades alla klagomål man läst om var överdrivna. Inte ens kommit igenom 2a uppdraget än pga antingen Direct X-crasher eller Error updating Piloting data 4443. Testat allt från att wipa drivrutiner via DDU, ominstallation av spelet, repair av spelet, någon direct x-fix som nämndes någonstans på EAs forum. Dessutom trådad 500mbit-anslutning som mår galant samt alla portforwards inlagda som de rekommenderar, no profit.

Hade också problem med 100% CPU-användning vilket i sin tur ledde till att musen frös och karaktären rörde sig själv 1-2sek titt som tätt. Detta "löste sig" genom att cappa FPS till under 100 via RTSS, men de andra två felen ovan får jag inte bukt med, 110% slumpmässiga också. Duktigt frustrerande.

Permalänk
Medlem

Katastrof nu under morgonen, får disconnects mitt i uppdrag hela tiden. Värdelöst.
När man loggar på igen (sekunder senare...) säger den att man har en "session" men när man väljer att försöka återansluta säger den "session no longer available".
Nu lyckas jag öht inte ens connecta till servern längre.

Är benägen att hålla med recensioner som ligger runt 5-6 och skvalpar.

Väldigt kortfattat:
- Oinspererande story
- Tappar tempo med alla loadingscreens, in i staden hela tiden, loadouts, debrief, etc
Tycker man borde kunna "chaina" missions och bara kötta på.
- Väldigt repetetivt, är ju samma mechanics hela tiden, flyg till A->B->C, döda lite mobs/samla lite glödande kristaller/rädda npc /hjälp npc.

Det är väl eventuellt end-game som kan rädda detta, men problemet är ju att det bara verkar vara någon repetetiv köttning alá Diablo där samma kontent ska farmas om och om igen på högre level för att få mer gear?
Jag tvivlar på att jag ens kommer orka nå lvl 30 pga tristress tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga gällande anthem och aktivering om man köper en nyckel här på swec.
Jag äger inget RTX kort (har ett 1080ti) men funderar på att köpa en kod här pga dom är lite billigare , kan jag ändå aktivera det via mitt GeForce experiance utan problem? 
Eller måste man tyvärr äga ett RTX kort för att göra detta. 🤔

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Har en liten fråga gällande anthem och aktivering om man köper en nyckel här på swec.
Jag äger inget RTX kort (har ett 1080ti) men funderar på att köpa en kod här pga dom är lite billigare , kan jag ändå aktivera det via mitt GeForce experiance utan problem? 
Eller måste man tyvärr äga ett RTX kort för att göra detta. 🤔

Jag skulle se till att den som säljer hjälper dig att få igång det. Så har jag gjort när jag sålt t.ex. AMD bundle.

Permalänk
Medlem

Ny patch ute precis!

4 gb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Ny patch ute precis!

4 gb...

..på adsl med 800kb nedladdning.
Skjut mig. Precis börjat spela.

Permalänk
Medlem

Börjar se allt mer och mer illa ut för Anthem..

https://www.pcgamer.se/2019/02/ea-betalade-youtubare-for-att-...
EA betalade youtubare för att recensera Anthem, krävde videonedtagning efter negativt omdöme

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är skitkul.
Har inte haft en crash, nedkoppling etc på hela dan. Spelet flyter skitbra. Fick dock göra updateringen mitt i men då fick man iaf en matpaus haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av muSashi:

Börjar se allt mer och mer illa ut för Anthem..

https://www.pcgamer.se/2019/02/ea-betalade-youtubare-for-att-...
EA betalade youtubare för att recensera Anthem, krävde videonedtagning efter negativt omdöme

Dels handlar det där om EA, inte Anthem, och dels så har EA svarat på det redan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Dels handlar det där om EA, inte Anthem, och dels så har EA svarat på det redan.

Och vad är deras svar?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Här är en artikel som skiner lite mer information på det hela. Verkar inte som EA har gjort fel i detta. Men det är alltid lättare att skylla på dom.

https://gamedaily.biz/article/621/ea-youtube-creators-anthem-...

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av muSashi:

Och vad är deras svar?

Det står i artikeln du själv länkar till:

Citat:

Incidenten lyftes fram på Twitter, varpå Lee Williams hos Game Changers svarade att “ingen har blivit svartlistad” (som Ggggmanlives befarade) och att “vi uppmuntrar Game Changers att vara ärliga i deras innehåll”.

https://twitter.com/justbiglee/status/1098921306643460096

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tänkte att du visste något annat än det lilla som står i artikeln..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Största issuen är laddtiderna. Har spelet på en 3D-xpoint disk och har ju ganska ordentlig bandbredd på en 4ch TR4 plattform och Radeon VII med 16GB VRAM.

Spelet kraschar dock inte alls och har inte haft några issues med disconnects.

Jag tror att det är bra att ha lite hårdvarumarginaler med detta spelet innan det är tunat.

Permalänk
Medlem

Lirat 20 timmar, varit less i 8 av dem. Hoppades på att det skulle bli lite variation när man harvat igenom första delen av spelet. Det verkar inte komma. Nu är det bara vänta på nästa överhypade spel och bli besviken igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

Som en 30åring utan tillfälle att sitta längre än ett par timmar sträck så tyckte jag att det var riktigt roligt! visst det finns barnsjukdomar, men i det stora hela mycket roligt och fet action!

Håller med.

Personligen, tycker jag att det är hur kul som helst.

Läste tråden om witcher 3, där många hoppat av spelet, trots grym story, oftast av samma anledning - tråkig combat mekanik.

Striderna i Anthem är... en ren njutning! Allt ifrån rörligheten från mark till att hovra (space, space, C), till vapnen och specialatackerna. Att man i flera fall behöver fälla bossar ihop är ett roligt element.

Strider är centrala i spelet, och strider gör man en hel del! Där har dem lyckats enligt mig.

Glömde jag säga hur förbannat vackert det är? Kan lätt sväva runt och njuta av nivåskiftningen, eller njuta av känslan när jet packen råkar överhetta och man landar 100m ner rakt igenom ett gap i berget och SPLASH in i djupt vatten.

Nej, kanske inte den bästa storyn för de som lever för att spela dygnet runt, för mig som har några timmar här och där med vännerna - perfekt!

8/10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste säga att efter jag kom förbi "challenge of the tombs", så lyfte sig spelet. Synd att dom var på väg att förstöra spelet men sån kass spelmekanik. Men såg också nu att innan "day 1 patchen" så fick vi stackars EA spelare inte tillgodoräkna oss kistor som öppnades av en annan medlem i teamet vilket gjorde hela den "challengen" väldigt irriterande. Plus att man får nu tillgodoräkna sig aktiviteter från Level 3.

Sen fattade inte jag heller combos i början, men efter läste Reviews och andra externa källor hur spelmekaniken fungerar så vart det ju lättare att få rätt utrustning så man kunde Soloa World event enkelt.

Men med lite WE och Strongholds så gick det relativt smärtfritt att igår att komma igenom.

(Har dock inte fattat hur man ser skillnaden mellan Ultimate och Elite, men det räknades ner när jag dödade saker så jag fick väl ner några sådana)

Permalänk
Medlem

Har testat det för första gången alldeles nyss. Kollade hela introsekvensen och spelade sen tutorialsekvensen, eller vad man ska kalla det.

Fantastiskt snyggt (jag kan dessutom maxa inställningarna och ändå få långt över 100 FPS), men det känns ganska enformigt. Springa, hoppa, skjuta monster, springa, hoppa, skjuta monster. Inte så mycket story, va?

Menyerna är också väldigt tydligt konsoloptimerade. Bökiga att hantera med mus.

Kommer nog inte spela det så mycket, men jag fick med det gratis med grafikkortet, så ingen större förlust.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

Måste säga att efter jag kom förbi "challenge of the tombs", så lyfte sig spelet. Synd att dom var på väg att förstöra spelet men sån kass spelmekanik. Men såg också nu att innan "day 1 patchen" så fick vi stackars EA spelare inte tillgodoräkna oss kistor som öppnades av en annan medlem i teamet vilket gjorde hela den "challengen" väldigt irriterande. Plus att man får nu tillgodoräkna sig aktiviteter från Level 3.

Sen fattade inte jag heller combos i början, men efter läste Reviews och andra externa källor hur spelmekaniken fungerar så vart det ju lättare att få rätt utrustning så man kunde Soloa World event enkelt.

Men med lite WE och Strongholds så gick det relativt smärtfritt att igår att komma igenom.

(Har dock inte fattat hur man ser skillnaden mellan Ultimate och Elite, men det räknades ner när jag dödade saker så jag fick väl ner några sådana)

Kombos? Vad har jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Olsson80: https://www.eurogamer.net/articles/2019-02-15-anthem-combos-p...

Kortfattat, vissa attacker är primers, t ex collusos eldkastare, primar man dem med firedamage sen tex gör en melee attack som är en denonator för vissa, så gör man massa mer damage. Det finns en bild i artikeln ovan med vilka attacker som är primers och vilka som är detonators!