XY-Trials alpha - tidiga tester och feedback

Permalänk
Medlem

XY-Trials alpha - tidiga tester och feedback

Hej alla swecare!

Jag har gjort ett spel och är inte alltför långt ifrån att färdigställa det. Jag söker därför feedback på spelet i sig och alla möjliga problem som kan tänkas dyka upp. Passa på att testa ett annorlunda motorcykelspel, gratis nerladdning och reklamfritt än så länge: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.CrispsAndPi...

Ni finner en introduktionsvideo här: https://youtu.be/5AwwT2ufotk

Kort om spelet:
• Ett mobilspel, än så länge endast för Android, snart även för iOS.
• Ett motorcykelspel i trials-format. Nej, knappast unikt som koncept, men annorlunda utformat och i känsla.
• Simulering med fysik-fokus. Glöm snabb racing och arkad-lir. Här gäller det att hålla koll på kilon, muskler, balans och acceleration för att ta sig fram.
Svårt, svårt, svårt - i alla fall till en början. Kontrollerna medger mer kontroll än konventionella motorcykelspel, men kräver betydligt mer av användaren. Med vana blir det väldigt intuitivt och kontrollnivån hög.
• Systemkrav: varierande. Det är många parametrar som spelar in, framförallt upplösning på skärmen. Jag listar vilka enheter som har tillräcklig prestanda för att driva spelet i slutet av detta inlägg.
• Storlek: ca 500 MB.

Spelet är inte klart. Den kvinnliga karaktären har mansröst, motorljudet är från en dieselgenerator, många objekt i spelet är överdrivet kantiga, osv, osv. Det finns många buggar och mycket förbättringspotential och det hoppas jag att DU kan hjälpa till med
Enstaka ord i denna tråd, eller som PM eller mail uppskattas enormt mycket! Nämn gärna vilken mobil/surfplatta som används.

Om det är någonting ni undrar över, bara fråga. Jag diskuterar gärna spelet/spelutveckling här i tråden, så känn inte att det måste handla om feedback.

Hemsida: www.xytrials.com, under uppbyggnad.

Kompatibilitet:
Samsung S4: ok prestanda för det mesta
Samsung S5: förmodat ok prestanda
Samsung S6: dålig prestanda på grund av hög upplösning på skärm
Samsung S7: bra prestanda
Samsung S8: bra prestanda
Huawei Honor 8: ok prestanda
Xiaomi Mi Pad 4: ok prestanda

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Editering inte längre möjlig, så jag postar ett nytt inlägg med några bilder.

Med detta spel konkurrerar jag knappast med grafik eller detaljnivå. Men spelkänslan, när den väl sitter, tycker jag överträffar alla Trial-spel jag provat, även konsolmotsvarigheterna. Körningen är VÄLDIGT annorlunda jämfört med befintliga motorcykelspel.

Ingen som känner sig manad?

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."